jke Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 hvordan få surround i spill og filmer på pcen? Har et creative audigy 2 zs lydkort og 5.1 hjemmekinoanlegg som er koblet til med coax. Får til nå bare stereo. Er det noen instillinger som må¨forandres? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Let etter EAX f.eks i lydinnstillingene i spillet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Med coax (S/PDIF) vil du ikke få surround i spill fordi Audigy 2 ikke har integrert Dolby Digital eller DTS-enkoder. Dermed er det kun 2-kanals stereo du kan få med S/PDIF. Alternativet blir å koble til analogt siden det da ikke er behov for enkoding av lyden. Jeg har tidligere skrevet litt mer detaljer om dette her Men dersom Audigy 2 ZS støtter ProLogic II surround-emulering kan du prøve dette. Har hørt ProLogic II skal gi god surroundeffekt Lenke til kommentar
jke Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 ok takker for svar. Har det nyeste Creative(husker ikke helt hva det het) kortet støtte for dette? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nyeste kortene til Creative heter X-FI og har i alle fall DD/DTS dekoder, men jeg finner i farta ikke noe om at det har enkoder. Har selv XtremeMusic, men bruker headset så jeg slipper unna problemstillingen.. Her har du link til X-FI produktsidene: http://www.creative.com/products/welcome.asp?category=209& Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nyeste kortene til Creative heter X-FI og har i alle fall DD/DTS dekoder, men jeg finner i farta ikke noe om at det har enkoder.8556040[/snapback] Ja, jeg så dette i spesifikasjonene hvor det står at det er for å dekode lyd på DVD-filmer og slikt. Antar dette vil kun brukes når man benytter analog tilkobling, for om en bruker S/PDIF forutsetter dette jo at man har en forsterker som kan gjøre dekodinga. Men jeg kan med 100% sikkerhet si at ingen Creative-kort har integrert enkoder. Om de hadde hatt det ville de ikke bare oppgitt dette i hytt og pine siden dette er litt spesielt, men også markedsført kortene sine litt annerledes, da mer slik som Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect har blitt markedsført Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå