Gå til innhold

hvordan få surround i spill?

Anbefalte innlegg

hvordan få surround i spill og filmer på pcen?

Har et creative audigy 2 zs lydkort og 5.1 hjemmekinoanlegg som er koblet til med coax.

Får til nå bare stereo. Er det noen instillinger som må¨forandres? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med coax (S/PDIF) vil du ikke få surround i spill fordi Audigy 2 ikke har integrert Dolby Digital eller DTS-enkoder. Dermed er det kun 2-kanals stereo du kan få med S/PDIF.

Alternativet blir å koble til analogt siden det da ikke er behov for enkoding av lyden.

Jeg har tidligere skrevet litt mer detaljer om dette her

Men dersom Audigy 2 ZS støtter ProLogic II surround-emulering kan du prøve dette. Har hørt ProLogic II skal gi god surroundeffekt :)

Lenke til kommentar
Nyeste kortene til Creative heter X-FI og har i alle fall DD/DTS dekoder, men jeg finner i farta ikke noe om at det har enkoder.

8556040[/snapback]

Ja, jeg så dette i spesifikasjonene hvor det står at det er for å dekode lyd på DVD-filmer og slikt. Antar dette vil kun brukes når man benytter analog tilkobling, for om en bruker S/PDIF forutsetter dette jo at man har en forsterker som kan gjøre dekodinga.

Men jeg kan med 100% sikkerhet si at ingen Creative-kort har integrert enkoder. Om de hadde hatt det ville de ikke bare oppgitt dette i hytt og pine siden dette er litt spesielt, men også markedsført kortene sine litt annerledes, da mer slik som Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect har blitt markedsført :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...