Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde, dødt skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i hele dag prøvd å ta i bruk min stasjonære HP T480 pc. I starten virket den helt fint men i det jeg skal til og installere kommer det masse streker over hele skjermen. Jeg åpnet maskinen, blåste inni agp-slotten, og satte det inn igen. Starter maskinen på nytt og skjermen reagerer ikke en gang. Får ingen pipelyder eller noe liknende heller(har aldri vært det) Skjermkortet blir likevel varmt så det gjør i hvertfall noe.

Kan det være kortet som er noe galt med? skjermen/kabelen vet jeg funker, testet med den bærbare.

Specs:

Asus P4SD-LA

Asus Nvidia FX5700

P4 3,2 Prescott

1GB PC3200

Har prøvd det meste.

rikket på kortet mens den sto på, sjekket kontakt på gpu og hk sjekket at kabelen er skikkelig i, har også løsnet kjøleren byttet paste og satt den på igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det du kan gjøre (enkleste metode) er å ta med skjermkortet ditt over til en venn og fått testet det der. Hvis det ikke fungerer på din venns datamaskin vet du at det er noe galt med skjermkortet ditt, og du bør gå til innkjøp av et nytt.

Viser det seg derimot at skjermkortet fungerer slik det skal på din venns datamaskin vet du at noe er galt med enten hovedkortet ditt, prosessoren, eller RAM-brikkene som står i datamaskinen din. Da kan du teste alle delene hver for seg hos en kamerat, eller bare gå til innkjøp av en ny datamaskin.

Ser at maskinen din er ganske gammel, så hvis du bruker PCen din til å spille med tror jeg kanskje sistnevnte hadde vært smart.

Uansett, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Vel, det du kan gjøre (enkleste metode) er å ta med skjermkortet ditt over til en venn og fått testet det der. Hvis det ikke fungerer på din venns datamaskin vet du at det er noe galt med skjermkortet ditt, og du bør gå til innkjøp av et nytt.

Viser det seg derimot at skjermkortet fungerer slik det skal på din venns datamaskin vet du at noe er galt med enten hovedkortet ditt, prosessoren, eller RAM-brikkene som står i datamaskinen din. Da kan du teste alle delene hver for seg hos en kamerat, eller bare gå til innkjøp av en ny datamaskin.

Ser at maskinen din er ganske gammel, så hvis du bruker PCen din til å spille med tror jeg kanskje sistnevnte hadde vært smart.

Uansett, lykke til! :)

8552818[/snapback]

Bruker laptop til spilling, tenkte jeg skulle bruke den som et alternativt mediasenter ellernoe slikt. Du vet ha filmer/musikk på den og spill på laptopen. Kan teste det i morgen, tror fatterns maskin har agp-slot. :hmm:

Er nesten sluttet å spille, litt wow en gang i blandt og kanskje en runde cs/bf2

Dessuten er det kjekt med to maskiner som virker, en som server eller kjører andre oppgaver mens du gjør noe annet på den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...