eriksu2 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei lurer på om noen har erfaring med passat 2003 med 130hk diesel å tiptronic? er Kvaliteten blitt bedre etter krisen rundt 2000? Er kvaliteten på automatkassen bra? Evt noe man bør være påutkikk etter når man skal kjøpe denne modellen? PS håper på svar Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 DET ER mye Problermer med passat i hverfall etter det jeg hørt Lenke til kommentar
Jenschr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Det er som kjent en del barnesykdommer med VAG generelt. Forstilling er generelt relativt dårlig rundt de årsmodellene. Men forstillingsdetaljer til 2000 og 2003 mod fåes billig på Biltema. Kan anbefalt de (har selv jobbet på delelageret på biltema og vet at vi ikke har fått en eneste reklamasjon på bærebruer på vag over 2.5 år da jeg var der). Har ellers bra utvalg av deler til VAG på biltema. En ellers bra bil Endret 7. mai 2007 av Jenschr Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 2003 Passat er en utmerket bil, familien hjemme kjøpte nylig en slik. Vakker å se på, og nydelig god å kjøre. Problemene rundt 2000 forsvant for det meste etter facelift i 2001, er selvfølgelig fortsatt muligheter for feil, men er ikke noe dårligere enn andre biler av samme alder. Også en flott motor, den 1.9TDI. Drar godt og bruker veldig lite drivstoff. Var imponert over den helt til jeg prøvekjørte en '06 Passat 2.0TDI... Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (har selv jobbet på delelageret på biltema og vet at vi ikke har fått en eneste reklamasjon på bærebruer på vag over 2.5 år da jeg var der). 8555928[/snapback] OT, men hvordan er kvaliteten på caliperene de selger? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kvaliteten på automaten/tiptronic er vel ikke all verden? Men får vel ny på garantien. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Største problem med automaten såvidt jeg har forstått det er at det ikke er oppgitt noen\for lange intervall for olje bytte. Vet ikke om dette gjelder passat, men i Audi A6 sier Audi at man ikke trenger å bytte olje, mens girkasse produsenten mener man burde bytte hver 40.000km. Bytte av olje og filter relativt ofte burde redusere faren for girkasse ras, gjelder jo forsåvidt alle girkasser. Endret 7. mai 2007 av trra Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Også en flott motor, den 1.9TDI. Drar godt og bruker veldig lite drivstoff. Var imponert over den helt til jeg prøvekjørte en '06 Passat 2.0TDI... 8556220[/snapback] Absolutt. 1.9 TDi med 130 HK drar meget, meget godt. Dog, 2.0TDi er en enda bedre motor. Mellomaksen på siste Passat med den motoren er rett og slett litt småmorsom. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... 8564768[/snapback] enig Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... 8564768[/snapback] I første omgang nøyer jeg meg med at det er en meget god bil. Og hva skal man kjøpe for å finne en 'kul' bil i Norge da? BMW 3-serie? Narr meg ikke til å le. Passat er understated, og det er på en måte litt kult. I seg selv. Men Passat er ingen kul bil. Men, igjen, det er en god bil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... 8564768[/snapback] Er ikke noe som fjortiser som rakker ned på alt og alle og tror de skal ha bil med 1000 hk når de blir 18 og skal kjøre fra alle Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... 8564768[/snapback] Er ikke noe som fjortiser som rakker ned på alt og alle og tror de skal ha bil med 1000 hk når de blir 18 og skal kjøre fra alle 8567689[/snapback] ehh det var vel og ta i. jeg i hvertfall har ingen intensjoner om og style bilen jeg får med all slags møl billige styling kit osv. er det en bil me turbo så kan jeg trimme den litt men ikke noe særlig. og selv om en bil har 1000hk må den ha skikkelige bremser og understell eller så går det ikke så bra Endret 8. mai 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Wow, fanboy.. Du må jo være en mester i Need for Speed, så mye som du vet om biler osv.. Passat er nok ikke en kul bil, nei. Alt for mange av dem langs norske veier til at den kan være noe unikt kunststykke av en bil. Det endrer fortsatt ikke det faktum at den er: Meget behagelig å kjøre Pen å se på God på veien Er en grunn til at Passat ble norges mest solgte bil i '06. (hint: det er ikke fordi den er kul nei) Ellers, angående Krapfoss, må vel bare si: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dog, skal nevnes at Volkswagen er et lite hyggelig merke på vinteren i Norge. Dørene fryser. Men det kan vel behandles med ymse spray. Men personlig, syns jeg det er litt nedtur å betale 450000 kroner for en helt ny bil, der dørene fryser fast fra fabrikken. Antar jeg. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Mulig opplevde ikke noe slikt på verken Passaten eller Touranen hjemme i vinter, men så var det kanskje ikke akkurat verdig å kalles så veldig mye vinter heller. Dårlig om det ikke er fikset på de som kommer fra fabrikkene nå, uansett. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Wow, fanboy.. Du må jo være en mester i Need for Speed, så mye som du vet om biler osv.. Passat er nok ikke en kul bil, nei. Alt for mange av dem langs norske veier til at den kan være noe unikt kunststykke av en bil. Det endrer fortsatt ikke det faktum at den er: Meget behagelig å kjøre Pen å se på God på veien Er en grunn til at Passat ble norges mest solgte bil i '06. (hint: det er ikke fordi den er kul nei) Ellers, angående Krapfoss, må vel bare si: 8568010[/snapback] haha morsom du.. stefaren min er bilselger og faren min driver mye med bil. Ja jeg har kjørt bil før så det er null stress. og forresten Need for speed spillene er ikke så bra. Endret 8. mai 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette er den nye norske nisseluebilen. :!: Går 14 av den på dusinet og folk som kjører rundt i dem oppfører seg som om de hadde "kul bil". Det finnes ikke noe "kult" ved en passat, og i hvertfal ikke de skranglete TDI-motorene... 8564768[/snapback] Er ikke noe som fjortiser som rakker ned på alt og alle og tror de skal ha bil med 1000 hk når de blir 18 og skal kjøre fra alle 8567689[/snapback] Hvem? Er du en passat-taper kanskje? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 haha morsom du.. stefaren min er bilselger og faren min driver mye med bil. Ja jeg har kjørt bil før så det er null stress. og forresten Need for speed spillene er ikke så bra. 8568883[/snapback] Greit nok, men Passat/VAG har du tydeligvis ikke peiling på. Er ikke noe som fjortiser som rakker ned på alt og alle og tror de skal ha bil med 1000 hk når de blir 18 og skal kjøre fra alle 8567689[/snapback] Hvem? Er du en passat-taper kanskje? 8569125[/snapback] Troll, ikke foré, etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå