Kneipp Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) I går når jeg startet pcen begynte plutselig skjermkort viften å bråke noe alvorlig. Prøvde ett spill, men pcen frøys etter noen minutter. Etter restart av pcen fikk jeg melding fra nvidia control panel at skjermkortet får ikke tilstrekkelig med strøm og må derfor nedjustere hastigheten på kortet. Jeg regner med at jeg må bytte ut skjermkort vifta, at den er gåen. Men jeg synes det rart at jeg får melding om kortet får ikke nok strøm? Kan det være noe med strømforsyningen og, eller løser jeg problemet med ny skjermkort vifte? Kan fint bruke pcen i windows, men ikke spill, da blir det full stopp. Temp. på kortet i windows er rundt 55, men på spill 111 grader.. Endret 6. mai 2007 av Kneipp Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 I går når jeg startet pcen begynte plutselig skjermkort viften å bråke noe alvorlig.Prøvde ett spill, men pcen frøys etter noen minutter. Etter restart av pcen fikk jeg melding fra nvidia control panel at skjermkortet får ikke tilstrekkelig med strøm og må derfor nedjustere hastigheten på kortet. Jeg regner med at jeg må bytte ut skjermkort vifta, at den er gåen. Men jeg synes det rart at jeg får melding om kortet får ikke nok strøm? Kan det være noe med strømforsyningen og, eller løser jeg problemet med ny skjermkort vifte? Kan fint bruke pcen i windows, men ikke spill, da blir det full stopp. Temp. på kortet i windows er rundt 55, men på spill 111 grader.. 8552619[/snapback] Dette er en alt for høy temperatur. Sleit også med denne meldingen på mitt 6600GT. Prøv først å ta ut kortet, og rens dette for støv. Se også til at kjøleren sitter ordentlig på plass. Du kan også se til at viften spinner på kortet, opne pc'en mens den er på. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Ja det spørs om den går i det hele tatt, bråker gjør den i hvertfall.. hehe Må vel uansett kjøpe ny vifte så jeg får se om det løser problemet. Håper at dette ikke har noe med strømforsyningen å gjøre. Tenkte å gå for zalman vf700 og en hsi kjøler. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Ja det spørs om den går i det hele tatt, bråker gjør den i hvertfall.. heheMå vel uansett kjøpe ny vifte så jeg får se om det løser problemet. Håper at dette ikke har noe med strømforsyningen å gjøre. Tenkte å gå for zalman vf700 og en hsi kjøler. 8552949[/snapback] Tror nok ikke det har noe med strømforsyningen å gjøre. Hadde som sagt samme problem med samme kort. Oppdaterte driver og vips, har aldri sett noe til den mer. Edit: Oppgraderte også med mer minne og en harddisk til i maskinene. Dette krever ikke allverdens med strøm, men øker forbruket litt. Overklokka også korte ca 15-18%. Fikk fortsatt ikke opp den meldingen om for lite strøm, så driveren fikset dette. Endret 6. mai 2007 av Megern Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Har nyeste driver. Som du sier så er dette nok skjermkortvifta som vil ikke mer. Bedre blir den hvertfall ikke.. 82 grader idle..! bør jeg slå av pcen? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har nyeste driver.Som du sier så er dette nok skjermkortvifta som vil ikke mer. Bedre blir den hvertfall ikke.. 82 grader idle..! bør jeg slå av pcen? 8553044[/snapback] Ja, da er det nok vifta. Bytt den ut, og slå av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå