Gå til innhold

Gratis tur på danskebåten 16-18 juni!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen kompiser har planlagt å dra på danskebåttur med inngang på tivoliet i københavn. Det blir med selskapet DFDS. Turen blir fra 16. juni klokken 17:00 til 18. juni klokken 09:30

Problemet er at vi bare er 17 og 18 år, så vi trenger en voksen person som vi kan reise med. Dersom noen ønsker seg en gratis helgetur med danskebåten så kan du pm meg. Vi spleiser på din billett. I mot at du er vår foresatte;) Kan kanskje komme til enighet hvis dere er 2 stykker.

Takker for den hjelpa vi kan få;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at regelen er: "Generell aldersgrense på minicruise er 20 år uten følge av foresatte". Jeg og dama mi ble nekta å reise med dfds for ganske mange år siden fordi jeg var 21 og hun 19. Jeg ble ikke godkjent siden jeg ikke faktisk var hennes foresatt.

Mulig de ikke er så strikse nå om dagen, men jeg ville absolutt sjekket det opp om jeg var deg. (Vi hadde kjøpt billetter og alt, heldigvis var de snille og gav oss pengene igjen i hvertfall.)

Lenke til kommentar

skal ringe dem i morgen å høre hvordan reglene er. Skjønner at de er stricte hvis det kommer en gjeng med 17-18 åringer ombord med en på 23 som skal være deres foresatte, men vi har jo "bare" tenkt oss på tivoli i københavn.

Hvis vi finner noen som er litt eldre, evt. søsken til noen av oss som er med så burde det vel gå.

Uannsett så er det bare å pm meg hvis noen er interessert så får dere mer beskjed etter jeg har sjekka litt med dfds.

Lenke til kommentar

Det er aldri godt å si. Men vi var ikke en hel gjeng. Bare meg og dama. Jeg har egentlig en misstanke om at reglene blir tolket svært individuelt.

Edit: Et alternativ kan jo kanskje være å reise i uka. De er mye mindre strikse når man reiser i uka.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Det var vell snarere en "bitch" vi møtte på ;-)

Nuvell. Som sagt det er ganske mange år siden nå, og det er godt mulig de var striksere på reglene da reglene var ferskere. Nevnte det bare fordi det er verdt å undersøke, det er rimelig kjipt å få en tur ødelagt pga. noe slikt.

Beste er vell å forhøre seg, og få navnet på vedkommende som besvarer bekreftende. Da har man i hvertfall litt ekstra "bevis" om det skulle oppstå problemer etterhvert.

Lykke til, og håper dere får en kjempefin tur :)

Lenke til kommentar

Da har jeg ringt dfds og de sa man trengte en person over 35 år (som fungerer som foresatt) per 2!! ungdommer under 20 år på minicruise...

Så med mindre det finnes noen her på diskusjon.no som har planer om å dra til danmark 16-18 juni. så blir det ingen tur:/

Lenke til kommentar
Per 2 ungdom? Hva skjer om en far vil ta med sine tre sønner på 17, 18 og 19 da?

8556072[/snapback]

Tror ikke de er så strenge på det. Værre når det kommer en "familie" på 1 mor(35 år) og 15 unger på 17-18 år:P

På turer med overnatting (ikke samme båt hjem) så var det 1 voksen per 8-10 ungdommer:P skjønner ikke hva som er farlig med å sende 18-åringer alene... kan jo alltids få samtykke fra foreldrene:P "min sønn få lov å dra med danskebåten, hilsen mor"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...