MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Er nå rimelig møkklei av hele dette opplegget! Fatter ikke hvordan disse smarte firmaene ikke kan komme opp med en enkel prosedyre på noe som er så jævlig enkelt!? Jeg har ett chaintech HK av typen 7AIA5. Jeg skal oppdatere biosen på dette hk'et. Jeg har lastet ned siste bios. jeg har pakket ut bios en til en bin-fil på en diskett. Reatsrter maskinen og trykker ALT+F2 for at den skal flashe. Maskinen spør da etter oppdatering. Setter i diskette, og får opp en feilmelding om at den ikke finner fila!?!? Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 kanskje du trenger en Flash program med i disken i tillegg til .bin, av og til kan det være separert program. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Lag en oppstartsdiskett kun med systemfilene ( for og få plass til resten ), laste ned Award Flash Utility http://www.chaintech.com.tw/DL/utility.htm og kjøre bin-fila med den. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Vel.....lastet ned det programmet som ble angitt i den siste posten her, og det fungerte rimelig greit. Men så fikk jeg beskjed om at den fila som jeg lastet ned ikek stemte med maskinen sin kode......ikke aner jeg, men den fila som jeg lastet ned het 7AIA5621.BIN. Noen som kan sjekke om dette stemmer? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 hmm, sikker på at det skal være 7AIA5621.BIN og ikke 7AIA5621_BIN ? Dessuten må det være 100% sikkert at du har 7AIA5 og ikke 7AIA5E. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Vel...disse opplysningene har jeg: Det er ett 7AIA HK kt133a chipsett Etter det jeg kan se da så er det ett 7AIA kort. tror ikke at det skal være 7aia5621_bin.......er nok punktum der ja. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 den heter 7aia5b20.bin 1. les nøye 2. ta deg tid.. 3. ? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Hæææ!? Hvor fant du den hen? Finner ingen bios uppdatering som heter det jeg? Leser så nøye som jeg kan Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Okai Fant den nå, men hvorfor laste ned den når det er versjon 6 og jeg trenger versjon 8? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 http://www.chaintech.com.tw/DL/7xMB/7AIA5.HTM den fra 20.11.01 - du har nok forvekslet b med 6-tallet, slik du skrev - prøv med b istedet ...og forresten, vær glad for at det første forsøket ditt ikke slo til, for da er du langt påvei til å skrote hele stasen :wink: Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Hmm......skal prøve med den versjon 6 nå og se om det går. Men jeg tviholder på at det er ett 6-tall og ikke en b!! Sjekk selv om du ikke tror meg! Jeg har egentlig forberedt meg litt på dette, men trudde alt skulle gå som en drøm. Kontaktet til og med supporten på chaintech, og dem kunne bekrefte at dette skulle gå. Men gi meg 2 min så skal vi se om det går nå. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Niks. Samme feilmeldingen denne gangen også!?! Noen flere forslag? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Nå er jeg temmelig irritert her! Har fått foklart at dette er ett 7AIA5 HK osm skal kunne ta AMD XP 2000. Jeg har nå selv tatt en kikk på kortet og der fant jeg en brikke som det står 7AIA0 på!?!? Kan denne ta XP2000!? Hva skal jeg gjøre nå da? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Ja, den skal ta Thoroughbred - såvidt jeg husker begynner den på 2200+ , men stusser på dette med 'CPUID 680h', som det står i omtalen - - du har rett, siste Bios er 7aia5621.bin. - kopier .bin-fila til disketten, og ikke klipp den ut. - før du begynner å flashe, sett Bios default, og det samme etter du har flashet - kortversjonen står trolig på en lapp på utsiden av ytterste PCI-slot - har aldri sett dette på toppen av et chip, men oftest prega i plastikken et sted ( det gjelder visst ikke kortet ditt, nei ). - prøv og finn et forum for chaintech-kort Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Men som jeg skrev sist så har jeg 7AIA0 og ikke 7AIA5! De oppdateringene som er til 7AIA0 sier ingenting om xp-prossesorer De oppdateringene som vi har snakket om har alle vært til 7AIA5. Kan vel glemme hele opplegget da......faen! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hei.god jul, har du kontrollert bios protection instillingen ? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Jada. Beskyttelsen mot flash er disablet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå