Gå til innhold

Flashe BIOS

MrVilla

Anbefalte innlegg

Er nå rimelig møkklei av hele dette opplegget!

Fatter ikke hvordan disse smarte firmaene ikke kan komme opp med en enkel prosedyre på noe som er så jævlig enkelt!?

Jeg har ett chaintech HK av typen 7AIA5. Jeg skal oppdatere biosen på dette hk'et. Jeg har lastet ned siste bios.

jeg har pakket ut bios en til en bin-fil på en diskett. Reatsrter maskinen og trykker ALT+F2 for at den skal flashe. Maskinen spør da etter oppdatering. Setter i diskette, og får opp en feilmelding om at den ikke finner fila!?!?

Noen som har noen gode råd? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.....lastet ned det programmet som ble angitt i den siste posten her, og det fungerte rimelig greit.

Men så fikk jeg beskjed om at den fila som jeg lastet ned ikek stemte med maskinen sin kode......ikke aner jeg, men den fila som jeg lastet ned het 7AIA5621.BIN.

Noen som kan sjekke om dette stemmer?

Lenke til kommentar

Hmm......skal prøve med den versjon 6 nå og se om det går.

Men jeg tviholder på at det er ett 6-tall og ikke en b!! :)

Sjekk selv om du ikke tror meg!

Jeg har egentlig forberedt meg litt på dette, men trudde alt skulle gå som en drøm. Kontaktet til og med supporten på chaintech, og dem kunne bekrefte at dette skulle gå.

Men gi meg 2 min så skal vi se om det går nå.

Lenke til kommentar

Nå er jeg temmelig irritert her!

Har fått foklart at dette er ett 7AIA5 HK osm skal kunne ta AMD XP 2000.

Jeg har nå selv tatt en kikk på kortet og der fant jeg en brikke som det står 7AIA0 på!?!?

Kan denne ta XP2000!?

Hva skal jeg gjøre nå da?

Lenke til kommentar

Ja, den skal ta Thoroughbred - såvidt jeg husker begynner den på 2200+ , men stusser på dette med 'CPUID 680h', som det står i omtalen -

- du har rett, siste Bios er 7aia5621.bin. - kopier .bin-fila til disketten, og ikke klipp den ut.

- før du begynner å flashe, sett Bios default, og det samme etter du har flashet

- kortversjonen står trolig på en lapp på utsiden av ytterste PCI-slot - har aldri sett dette på toppen av et chip, men oftest prega i plastikken et sted ( det gjelder visst ikke kortet ditt, nei ).

- prøv og finn et forum for chaintech-kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...