Gå til innhold

Resultater Crucial Ballistix D9GMH

Anbefalte innlegg

Tror heller du skal forte deg tharsan, det har kommet noen nye singelside moduler som klokker dårligere enn de gamle. Mottok noen sånne fra amenito nå nettopp. Greide ikke 1200 5 5 5 15, 2.2volt på 1M i superpi, testet aldri noe mer. De gamle greide over 1300 på samme volt.

Klarer å kjøre SuperPi 1M på 1200med disse, men ikke Prime95. Må gi de 2,5V for å få de Superpi 1M stabile. HK støtter 'bare' 2,55V, så det betyr 'end-of-testing'.

De er langsommere enn Corsair xms 8500C5 på både 1066/5-5-5-15 og 800/4-4-4-12.

Vargtass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Single side: brukes det 16 stk chips av 64MB (disse klokker godt)

Dobbel side: bruker 8 stk chips av 128MB (disse brukes også på 2Gb moduler og klokker dårligere)

du ser vel at det ligger økonomi i det her. de bruker samme chips på 2GB og 1GB moduler og slipper da å produsere to typer

komplett har sendt 4 nye brikker tilbake nå. er spent på hva det blir

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Single side: brukes det 16 stk chips av 64MB (disse klokker godt)

Dobbel side: bruker 8 stk chips av 128MB (disse brukes også på 2Gb moduler og klokker dårligere)

du ser vel at det ligge økonomi i det her. de bruker samme chips på 2GbB og 1GB moduler og slipper da å produsere to typer

komplett har sendt 4 nye brikker tilbake nå. er spent på hva det blir

Ehh, er ikkje omvendt då?

Lenke til kommentar

bah jeg fikk 4 stk single side, men brikkene klarer ikke å boote med 29 tRFC og 8 tWR ( som står i EPP profilene) på mitt maximus rampage formula.

de gamle dobbelside brikkene gjorde det. tror dere jeg kan kreve å få dobbelside brikker eller pengen tilbake siden de har sendt meg et produkt som er dårlig enn det jeg opprinlig hadde ?

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Crucial tar i mot RMA på enkelsidige brikker nå. Jeg fikk tilbake enkelsidige fra RMA hos PcUtstyr.no. Jeg ble irritert og konaktet Crucial Europe, som sa seg villige til å bytte disse for nye brikker av den gamle dobbelsidige typen. Jeg sente de avgårde med brevpost, som tok 1 og en halv dag. 4 dager senere sto UPS på døra med nye brikker, av den gamle typen. Supert av Crucial!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Kan ikke fatte at det er penger i dette. Holde på å bytte brikker hele tiden. Tror nok ikke jeg overdriver, men heller underdriver hvis jeg sier at 50% av brikkene dør.

Det er vel kanskje derfor de har laget en ny revision med høyere tetthet? Altså de som blir brukt i de nye enkelsidige brikkene. Jeg har ikke lest noe om disse faktisk er like skjøre, så jeg vet ikke?

Lenke til kommentar

Jeg sa ganske enkelt at de nye brikkene ikke fungerte som de skulle sammen med de gamle (jeg kjører 4x1GB). Dette er i og for seg sant også. De nye brikkene trives visstnok særdeles dårlig i kombinasjon med de gamle.

Med det sagt fikk jeg nå en e-post fra Crucial hvor de sa de ikke har flere av de gamle brikkene igjen, så det ble med det ene settet (jeg har et til sett liggende som har en død brikke).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har fått brikker av den gode gamle typen i det siste?

Kan jo være kjekt å ha et par ekstra om man skulle ta livet av noen. :)

Alternativet er å satse på dyrere brikker med garantert D9GMH/GKX.

Nå har jeg jo 8x1GB Ballistix, men de siste 4 PC8500 var så gode at jeg ikke er så lysten på å ødelegge dem uten grunn.

Skal se om jeg får testet dem skikkelig i løpet av helgen.

Men det blir dessverre bare med E4300.

Har ikke skaffet ny CPU, og den jeg brukte til testing før er solgt.

Forventer ihvertfall 1200+ 4-4-4 på 1066-strap. (SP32M stabilt) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...