Gå til innhold

Resultater Crucial Ballistix D9GMH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, memtest86. For å teste om den er stabil er det vel bare å hoppe til test #5? (Tror det var noen som sa det).

Btw, jeg har kjørt på 1200MHz med 1,30v et par måneder nå som 24/7 setting og det har fungert utmerket. Men jeg har ikke testet med memtest86, bare litt Prime95 Blend ("lots of RAM tested").

Lenke til kommentar

Tenkte ikke dø fordi du griller dem da :p

Husker jeg hadde D9 ballistix for år og dag siden som døde etter 2 måneder. Tenkte at de kanskje hadde fikset dette så lenge etter på, men virker ikke slik.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=165084

Bare lurte på om det var noen her inne og som hadde mistet brikkene sine helt uten grunn. Du har jo en god grunn :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt D9GMH som har dødd ved 2,1v (mine første 10`th Anniversary brikker) og et par andre etter det, shit happens...

Men på en annen side, tenk på hvor utallige mange D9 Chip det finnes der ute, Micron har produsert millioner av chip, noen sikkert på en blåmandag :p

De aller fleste D9 er gode, og visse skalerer sykt godt med volt og tåler 2,6-3v++ med kjøling.

Hvem andre kan måle seg med disse chippa?

Vi får bare si takk Micron, og glede oss over at de fortsetter å spy ut chip som får oss overklokkere og gamere til å dra på smilebåndet i ny og ne...lol...

--cheers--

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Kjøper også Ballistix snart, men lurer på om det er noen forskjell på PC6400 og PC8500 brikkene? Er det f.eks. ICer av høyere kvalitet i PC8500? (Tenker da på om de beste ICene er plukket ut til denne modellen) Eller er det ett fett og dermed lurere å gå for PC6400 pga. pris? Blir selfølgelig OC på begge.

Lenke til kommentar
Hei. Kjøper også Ballistix snart, men lurer på om det er noen forskjell på PC6400 og PC8500 brikkene? Er det f.eks. ICer av høyere kvalitet i PC8500? (Tenker da på om de beste ICene er plukket ut til denne modellen) Eller er det ett fett og dermed lurere å gå for PC6400 pga. pris? Blir selfølgelig OC på begge.

Selv om det brukes samme chip/icèr på både PC6400@800mhz og PC8500@1066mhz så er det jo forskjell på hastigheten her, så forskjellen er selekteringa. Selv SPD programmet er det samme på PC6400 og PC8500 av disse Crucial Ballistix,

Når dette er sakt så finnes D9GMH også i noen PC4200 og PC5300 også, grunnen til det er vel anntagelig pris/volum, disse chippene har vært produsert i meget store kvanta, og da også brukt andre type forskjellige minne,

Micron har også et chip som var kun beregnet på highend, binnet meget bra og brukt i de "beste" og dyreste minnebrikkene, nemlig D9GKX. Ikke produsert i så store kvanta som D9GMH.

Hvisse serier av Crucial Ballistix PC8500 hadde også D9GKX, hvilke vet jeg ikke, uansett de fleste D9GMH er gode og overklokkern`s #1

Lenke til kommentar

Av det jeg kan se bruker både PC6400 og PC8500 samme ICer:

Micron D9GMH (B6-3)

Micron D9GCT (B6-37E) (possible)

Micron D9GKX (B6-25E) (possible)

Micron D9DQW (BT-37E) (brukes ikke av PC8500)

Det jeg lurer mest på er selekteringa, som du nevner. Er de beste (mest klokkevillige) ICene forbeholdt PC8500 slik at man dermed vil nå lenger med disse? Kommer uansett ikke til å kjøre vanvittig hardcore klokk, så tror dere PC8500 er verdt prisforskjellen?

Lenke til kommentar

Blir du noe klokere av dette bildet her?..lol

Ikke jeg, tror det er litt hipp som happ, du skal ha litt flaks i tillegg, og så spiller chipsettet, dine klokkeferdigheter, volt og noen andre faktorer inn også. Jeg har både PC6400 og PC8500 Ballistix, har ennå ikke maxtestet de, og fra hva jeg vet klokker de ganske likt alle sammen, alle har vært testet over 1350mhz@2,45v men det er litt igjen på alle.

post-42959-1198971778_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...