TSP Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Heisjolahopp! Har lyst til å skape en egen tegneserie, jeg vil tegne for hånd på papir. Er derfor interessert i å få tips til hva som bør brukes av utstyr og pris på de enkelte muligheter. Jeg har ikke tegnet mye før, kan derfor bli meget spennende, tross alt har det jeg har tegnet fra før ikke hatt meget god kvalitet. Hva kan jeg evt. få tak i på Norli av et dugelig tegneutstyr, eller bør jeg oppsøke andre butikker? Endret 6. mai 2007 av TSP Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Skulle gjerne sett deg i arbeid da^^ men av utstyr er det to ting som er viktigst spør du meg: Blyant og papir ^^ Men jeg har lyst til å se hvordan du tegner før jeg anbefaller noe...=/ P.S Her har du et eksempel på hva jeg kan få til^^ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=415324&st=2420 Lenke til kommentar
Amento Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) - Skaff deg masse papir - Blyanter med forskjellig hardhet, I alle fall noen myke da disse er best til å tegne skisser/råskisser med - Kaligrafipenner er min favoritt når jeg skal begynne å tusje, eventuelt tegnebrett til PC'en, men dette er betydelig dyrere, men veldig lettvint. Hvis du ikke vet hva kalligrafipenner er så er det en type svarte tusjer, men en ganske hard spiss. Når jeg vil tegne mer detaljerte tegninger hvor kalligrafipenner ikke tegner tynne nok streker bruker jeg pennsplitt og blekk. Med slike kan du lage veeeeldig tynne streker. - Diverse linjaler og eventuelt noe vinkel-aktige linjaler da disse vil komme til nytte når rutene skal lages, eller du kan lage disse på PC'en. - Skal du fargelegge vil jeg anbefale markers, dog disse er veldig dyre. Markers er spesielle tusjer som du kan lage skygger med, ved å bare tegne et ekstra strøk med dem, osv. Mine markere kosta 60 kr per stk. Markers krever dog ark som er i stand til å trekke til seg litt farge, hvis ikke vil resultatet bli en ujevn farge hvor du ikke vil være i stand til å legge skygger med flere strøk. - Linjaler med maler for forskjellige elipser og andre former er kjekt å ha. Du bruker det kanskje ikke så mye, men når du en dag får bruk for noe slikt vil du ønske etter det Sikkert en hell del mer jeg kune ha ramsa opp, men vil si det er det vikltigste. Mye av det ovenfor kan fikses på data. EDIT: glemte å si at mye av dette fås kun kjøpt i spesialforetninger. Skikkelige markers og pennsplitter er vanskelig å oppdrive... Mvh Joakim Endret 15. mai 2007 av Zathardor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå