skylinepower Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 noen som kan gi tips til ossen man kan klare noen av disse tingene som denne fyren gjør? vil gjernbe ta salto i luften, prøvde for noen år siden i snøen men datt med nakken så fikk vondt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hvordan er det med spensten din? Uansett, du kan starte på turn... Kan du salto på trampoline? Det kan være lurt å prøve det først, så vet du hvordan det fungerer. Når du har prøvd det, så kan du øve på mykt gress / madrasser. Da er det viktig å komme seg hvertfall så mye rundt at du ikke lander på nakken. Det er ikke så farlig å tryne på ryggen / ræva. Også kommer det etterhvert. Hvis du tenker på baklengs-salto, så kan du få en fyr til å hjelpe deg rundt. Husk at framlengs-salto tar på veldig mye i beina, så ikke bare øv på det. Det er de grunneleggende teknikkene. Sats på de det første året med trening. Så kan du prøve alle de forskjellige twist-greiene og sånt. Butterfly-twist, corkscrew etc. Endret 7. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) hvordan teste spentsen som du sa? skal bort ifra mandag til torsdag på leir tur, noen mulighet og prøve noe triks der? ser ike svarerene dine får etter turen, men får føle meg frem salto til vannet? edit: har greit salto på trampoline ja Endret 7. mai 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Salto til vannet er bra ja! Det er en god øvelse. For å teste spensten kan du finne noe litt høyt å hoppe opp på. Kommer du opp med samlede føtter, så prøver du noe enda høyere osv... Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Han gjør noen bevegelser av og til som minner om Capoeira, og noen av "sparkene" er tatt rett fra Capoeira, så det kan hende han går på det, blant annet. Sjekk om det er en klubb i nærheten av deg, og sjekk noen capoeiravideoer på Youtube for mer motivasjon. EDIT: Han har bare trent i 2,5 år, og begynte når han var 19,5 år ut i fra det han skriver. Endret 7. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) De fleste sparkene kommer vel fra div kampsporter ja... Serlig Capoeira. XMA (Extreme Martial Arts) er en sport der man bruker bevegelser fra de fleste kampsporter og turn. Forskjellen er ofte en ekstra spin eller to. Altså, man kan lære et basic spark, så legger man til en "twist". Typisk XMA: Se hvor høyt fyren kommer! Endret 7. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Synes også det minte mye om Capoeira. Gikk selv på dette for noen år siden, og lærte meg en del tøffe spark. Jeg fikk veldig god kroppsbeherskelse og spenst, og ble veldig myk av å gå på det. Kan anbefale deg å starte på en slik gruppe/klubb, om du vil lære slike ting som på videoen. Men du må være tålmodig, tar nok tid å lære slike ting som på filmen Lenke til kommentar
stianhjelmas Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Til dere som tror dette er Capoeira. Denne sporten kalles "Tricking" og er relativt liten i norge. Søk etter Tricking på Youtube og du vil finne mange bra forklaringer på triks. Har en kamerat som deltok i NM i Tricking i år og kom på fjerde plass. Dette er en sport som er en blanding av kampsport/turn/Capoeira. Om du har drevet med turn eller er naturlig akrobatisk, og tørr å gøtse, så har du en relativt god bakgrun til å begynne med det. Det handler om å tørre og ta triks Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 jeg vil kanksje mest greie de sparkene, tror jeg greier de, men ikke høyt nok opp men kan noen si noen gode treninger som er enkel og effektiv til og greie de sparkene? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Bare så det er sagt, ferdigheter som han typen har får man ikke i løpet av et par måneder. Jeg veit ikke så mye om trening for sånt, men jeg tror det bare er å prøve og perfeksjonere sparkene. Får du deg ikke høyt nok opp; strekk deg litt lenger, osv. Det er noe man må jobbe med over flere år, og skal man tro kommentarene på Youtube er han i norgeseliten. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Til dere som tror dette er Capoeira. Denne sporten kalles "Tricking" og er relativt liten i norge. Søk etter Tricking på Youtube og du vil finne mange bra forklaringer på triks. Har en kamerat som deltok i NM i Tricking i år og kom på fjerde plass. Dette er en sport som er en blanding av kampsport/turn/Capoeira. Om du har drevet med turn eller er naturlig akrobatisk, og tørr å gøtse, så har du en relativt god bakgrun til å begynne med det. Det handler om å tørre og ta triks 8556070[/snapback] Hei, vet du om hvordan miljøet er i England? Flytter alene til Cambridge neste år og trenger noe å bruke tiden på Har drevet med akrobatikk i 7 år å har rødt belte i Taekwondo. Må bare gjøre noe hele tiden! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 I England er det vel noen som driver med det ja... Et forum: http://trickstutorials.com/forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå