Gå til innhold

hvordan bruke outlook.pst i linux

Anbefalte innlegg

som dere ser av emnetittelen ønsker jeg å bruke outlook.pst fila mi fra windows i linux.

eksisterer det et mail program til linux som kan lese fra og skrive til en .pst fil?

ønsker også å kunne lese fila i windows igjen senere..

takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.pst fil som Outlook bruker er et proprietært format tilhørende microsoft. Det er udokumentert, så jeg tror derfor svaret på spørsmålet ditt er nei, siden andre programmer ikke kan vite hvordan man leser eller skriver til dette formatet. Jeg har lest at pst formatet ikke er noe å rope hurra over pga. fører lett til feil, for ikke å snakke om lock in situasjon.

Hvis du ønsker å bruke en annen epostklient(enten i windows eller Linux), så er det beste å installere Thunderbird i windows og importere fra Outlook, da får du innboksen din i et mbox format som igjen kan importeres i en epostklient for Linux(som Evolution, Kmail, Thunderbird osv). Kjøre du dual boot kan du bruke samme mbox fil for begge OS, slik at du har tilgang til mailen din uansett hvem du logger deg inn i. Dette har jeg gjort.

Du kan lese mer i denne tråden her og her.

En annen mulighet er kanskje å kjøre ms office(herunder outlook) via wine, men jeg ville heller konvertert filen til et åpent format som er både bedre og gir deg valg :)

Jeg har tatt feil før, så hvis andre vet bedre så får de rette på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...