sim Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Heisann, skulle gjerne hatt en link til en guide, helst med gode bilder, på hvordan man setter disse RJ45 kontaktene på ledningen på lettest mulig måte. Jeg vet jeg må ha sånn tang, og det klarer jeg nok å skaffe. Men det va hvordan man skal gjøre det som er problemet Vel (?) overstått Jul håper jeg Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Her er en god side med store og oversiktlige bilder. Lenke til kommentar
aron Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Og Clas Ohlson har en god tang som ikke koster all verden. Den funker på RJ 11, RJ12 og RJ45 plugger. På Biltema er selve pluggene (RJ45) ganske gunstig i pris. Cat5 kabel får du også begge steder. Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Her er en god side med store og oversiktlige bilder. Takk for linken, siden ser grei ut, har ikke fått sett skikkelig på den enda, men det skal jeg nå.. Og Clas Ohlson har en god tang som ikke koster all verden. Den funker på RJ 11, RJ12 og RJ45 plugger. På Biltema er selve pluggene (RJ45) ganske gunstig i pris. Cat5 kabel får du også begge steder. Har alle "råvarene", ellers takk for tips. EDIT: Kom på en ting, jeg har kjøpt sånne plugger som skal være skjermet, altså det er en slik metall ting på dem. Kan jeg ta den av, eller ska den tas av for å få kabelen festet. Er litt redd for å ødelegge pluggen, så jeg har ikke turd å prøve å bruke makt mot den.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det går jo an å prøve. Er det forresten vits i skjermet plugg hvis kabelen ikke er det? Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Det er jeg usikker på, men kabelen er vel skjermet regner jeg med. Det va det jeg betalte for iallefall.. Lenke til kommentar
aron Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Ingen vits i skjermet plugg om ikke kabelen er det. Skaff uskjermede plugger til uskjermet kabel. og visa versa. Om du bruker de skjermede pluggene på uskjermet kabel skjer det ikke annet en at du kun får 10 mb forbindelse.... Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 Om du bruker de skjermede pluggene på uskjermet kabel skjer det ikke annet en at du kun får 10 mb forbindelse.... Hvorfor skjer dette ? Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Det er jeg usikker på, men kabelen er vel skjermet regner jeg med. Det va det jeg betalte for iallefall.. Det skal stå på kabelen: STP = Shielded Twisted Pair (skjermet) UTP = Unshielded Twisted Pair (ikke skjermet) Og ikke fatter jeg hvorfor man skulle få 10mbit om man bruker skjermede plugger på en UTP-kabel. Kan ikke finne noe logikk i det, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Husk at om du bruker skjermet kabel og plugg, så må du og ha skjerm/jord resten av veien. Hvis ikke så vil den skjermede delen kun bli et støyfelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå