-Alex- Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei, er på jakt etter ny dvd-brenner siden den gamle jeg har ser ut til å ha tatt kvelden. Skal være så billig som mulig, tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Hei hei! Jeg har akkurat kjøpt meg ny DVD-brenner til min nye PC, og da bestilte jeg en slik en: Samsung SH-S183A Det beste kjøpet jeg har gjort på lenge... Hvis du ikke har så mange SATA-kontakter ledig på hovedkortet ditt, eller ikke har støtte for det, kan kanskje en slik være aktuell? Nec AD-5170 En kamerat av meg kjøpte denne pga at han trengte en DVD-brenner og at ha ikke hadde så mange penger til å bygge på PCen sin. Har ikke hørt han klage om den enda... Uansett, du får ha en god kveld også ønsker jeg deg lykke til med kjøp av DVD-brenner Endret 6. mai 2007 av fyfaen Lenke til kommentar
X-ander Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hva med denne Samsung SH- S182D. Har hatt denne i ett halvt år og går som en klokke enda Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Nec med sin kule Labelflash Er rask nokk for meg (18x dvd) og har støtte for duallayer og ram. Er digg å lage ettiketter som man enkelt bruker med Nero premium, er fin blå og hvit farge på dvd ene. De er kunn fuiji film som lager, men de fåes for en gei penge på pcutstyr.no Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Den SATA-brenneren virket ganske grei, er det noen fordeler med disse brennerene fremfor vanlige IDE brennere? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Den SATA-brenneren virket ganske grei, er det noen fordeler med disse brennerene fremfor vanlige IDE brennere? 8553957[/snapback] Har en SATA brenner går litt fortere og bråker mindre synes jeg da... Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Har en SATA brenner går litt fortere og bråker mindre synes jeg da... 8555460[/snapback] Ok, regner med jeg bestiller meg en slik en da Kostet jo ikke så mye.. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg hørte mye om at SATA-brennere var ustabile og slikt, men bestillte en alikevel. Har faktisk ikke hatt et eneste problem med den, og den brenner veldig fort + at den er sært stillegående. Jeg ville ha kjøpt den hvis jeg var deg. (Bruker du Windows XP kan du kanskje få noen problemer, men da er det bare til å oppdatere firmwaren ) - Erik Lenke til kommentar
Psh Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har en SATA brenner går litt fortere og bråker mindre synes jeg da... 8555460[/snapback] Det er bare ønske tenkning, den eneste fordelen med ett SATA drev er tynnere kabling. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Har en SATA brenner går litt fortere og bråker mindre synes jeg da... 8555460[/snapback] Det er bare ønske tenkning, den eneste fordelen med ett SATA drev er tynnere kabling. 8555638[/snapback] MANGE som synes det da... (at den er rask og stille) Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Hvorfor vil jeg få problemer med den i XP? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Du vil ikke få problemer med den i XP, men du kan få problemer. Grunnen er liten SATA-støtte i XP. Men jeg brukte den brenneren med XP i nesten 2 måneder uten problemer før jeg skiftet over til Vista. Uansett, hvis du får problemer finner du bare en firmware-oppdatering på nettet og alt er i orden (hvis du har gjort det riktig, noe som ikke er spesielt vanskelig). En annen fordel er jo at du slipper de tykke IDE-kablene tvers igjennom kabinettet ditt. Dette kan være med på å få luftgjennomstrømmingen inne i selve kabinettet bedre. - Erik Lenke til kommentar
Psh Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skal du bruke brenneren på hovedkortet du har i profilen(A8N-VM CSM)? Om det er tilfelle, vil jeg advare deg mot å bruke optiske sata drev. Dette fordi sata kontrolleren på det hovedkortet(NVIDIA nForce) takler optiske drev svært dårlig. XP har ingen problemer med sata brennere, men MANGE sata kontrollere har store problemer. MANGE som synes det da... (at den er rask og stille) 8556180[/snapback] Gi meg gjerne ett eksempel på at den er raskere enn IDE brennere. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Skal du bruke brenneren på hovedkortet du har i profilen(A8N-VM CSM)?Om det er tilfelle, vil jeg advare deg mot å bruke optiske sata drev. Dette fordi sata kontrolleren på det hovedkortet(NVIDIA nForce) takler optiske drev svært dårlig. XP har ingen problemer med sata brennere, men MANGE sata kontrollere har store problemer. MANGE som synes det da... (at den er rask og stille) 8556180[/snapback] Gi meg gjerne ett eksempel på at den er raskere enn IDE brennere. 8558337[/snapback] Eksempel`? Har jo noen IDE brennere og noen SATA brennere jeg liker best SATA for den synes jeg går fortere og stillere... Mitt argument Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå