Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har investert i et par nye disker, men har litt problemer med ovennevnte. Den står i som eneste IDE-disk i et scsi-miljø, og brukes kun til lagringsplass. Den erstatter en 20.4 gb Quantum-disk, og problemene som beskrives opplevdes ikke med den. Saken er at jeg har lyst til å dele disken opp i partisjoner, mens i Partition Magic får jeg beskjed om at disken inneholder en eller flere partisjoner som ikke kan flyttes og at jeg derfor må bruke "operations-menyen". Disken inneholder ingen partisjoner, og ingen alternativer i den nevnte menyen kan velges. I diskbehandling i W2K og XP står disken som "dynamisk volum" selv om den er satt som primær master. I tillegg står det en gul trekant ved disken med utropstegn og teksten "I fare". Det er uproblematisk å opprette partisjoner med diskbehandlingen i Windows, men disse får fremdeles påskrift som dynamisk volum og "i fare." Noen som har litt kunnskap å dele som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Alt det gode begynner med FDisk. Begynn der, partisjoner og formatter, gå inn i windows og formatter som NTFS der. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Kan det tenkes at det har noe med at disken er ATA-100 mens kontrolleren er ATA-33 og at noe muligens er feilkonfigurert i forbindelse med det? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det skal ikke ha NOE som helst å si, og hvis HKet er litt nytt vil det være ATA100 uansett. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Det skal ikke ha NOE som helst å si, og hvis HKet er litt nytt vil det være ATA100 uansett. Hovedkortet er ikke litt nytt, og IDE-kontrolleren ER ata-33. Derom hersker ingen tvil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå