teletubbiekid Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Bibelen bruker jeg for morroskyld. Jeg er egentlig ikketroende, det troa mi, eller rettere sagt min teori, er at det kom mennesker fra en annen klode langt unna oss.. Dersom du kan få motbevist det.. Da er du jaggu meg god Gjør naturfag leksene dine gutt! link Endret 13. mai 2007 av teletubbiekid Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Bibelen bruker jeg for morroskyld. Jeg er egentlig ikketroende, det troa mi, eller rettere sagt min teori, er at det kom mennesker fra en annen klode langt unna oss.. Dersom du kan få motbevist det.. Da er du jaggu meg god Gjør naturfag leksene dine gutt! link 8605206[/snapback] Jaha? Det er er ikke mulig for oss og besøke fjenrne planeter? Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jaha? Det er er ikke mulig for oss og besøke fjenrne planeter? 8605264[/snapback] definerer du månen som en planet? jeg har ihvertfall ikke fått med meg at vi har bemannet Mars med mennesker ennå. uansett er det irrelevant for diskusjonen, for du mener at vi stammer fra mennesker fra rommet, selv om det er vitenskapelig bevist at vi stammer fra APER! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hallo?? Nå ble det nok kristendom og naturfag her. Ta den diskusjonen en annen plass! Endret 13. mai 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det handler ikke om kristendommen, men om sannheten. definerer du månen som en planet? hmm.gif jeg har ihvertfall ikke fått med meg at vi har bemannet Mars med mennesker ennå.uansett er det irrelevant for diskusjonen, for du mener at vi stammer fra mennesker fra rommet, selv om det er vitenskapelig bevist at vi stammer fra APER! ' hehehe.. tenkte nok mere på en planet lengere unna. Jeg vet ike hvordan det ser ut der, for jeg har ikke vert der. Endret 14. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Huff, nå har jeg fått bekreftet at konf.leiren på den kristne konfirmasjonen skal på oppdal på ski osv. som jeg har veldig lyst ti. Mens den borgerlige skal på Røros og noen andre steder. Ski hørtes veldig mye morsommere ut, siden det er det jeg driver med. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Konfturen med borgerlig konfirmasjon var jævlig, men flott. Selve turen var hard, men det vi lærte vil jeg faktisk huske for alltid. Vi skulle være flyktninger da, fikk lite søvn, snakket bare engelsk, måtte traske rundt i en jævla myr, ble vekket med banking på skap, måtte ta armhevinger og shit.. nei. Hvis du får mer penger av å stå kristlig, samtidig som du får stå på ski med en gjeng foreverhappy kristne folk, så gjør det. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Nå heller jeg nesten litt mot kristen igjen. Da taper jeg ihvertfall ikke penger heller! Foreldrene mine sier at de lover at jeg ikke skal få noe mindre gaver osv. om jeg velger humanistisk. Sier da da, men så var det alle de andre i familien også :/ Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Humanistisk var ganske kjedelig, men jeg tviler på at kristelig er så mye bedre... På kristelig må du gå på et visst antall gudstjenester i løpet av året Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Ok. Det som er dumt med humanistisk er at selve seremonien virker så useriøs. Noen som er enig? Noen som har vært på en slik seremoni? I forhold til den i kirka? Er ikke kristen, men mange som ikke er kristen som konfirmerer seg i kirka. Er kanskje litt tradisjon. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 synes at det humanistiske arrangementet på min konf var seriøst nok jeg er mye mindre seriøst å konfirmere seg kristelig uten å være kristen imo. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ok. Det som er dumt med humanistisk er at selve seremonien virker så useriøs. Noen som er enig? Noen som har vært på en slik seremoni? I forhold til den i kirka? Er ikke kristen, men mange som ikke er kristen som konfirmerer seg i kirka. Er kanskje litt tradisjon. 8618905[/snapback] Altså, det virker hakket mer useriøst med håndspålegging og jesus legeme, men for all del. Det virker mest som om du burde droppe konfirmasjon eller vent et år. Når jeg konfirmerte meg borgerlig, for snart 10 år siden, så var det en flott seremoni med fine taler Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 tja, jeg valgte Kristlig konfirmasjon pga venner og tidligere generasjoner. Jeg valgte ikke kirstlig for pengenes skyld men den sosiale delen, jeg så både på kristlig og borgelig delen, og jeg må si at kristligdelen var mer aktiv.. ihvertfall der jeg var. De hadde 3 turer opp til fjellene, også hadde dem natur tur:p hvor du kunne bade, kajakk og sist men ikke minst vi slutta med en liten avsluttningstur.. Danmark. Den teoretiske delen var ikke no stress, 2 timer med høring-,- og litt aktivitet(spill ogsånt) Men tja, det kommer ann på hvilken kirke da:p Denne kirka var kanskje ikke fattig.. Men den borglige delen hadde heller ike så værst, men var litt "kjedelig" var ikke så like mye "aktivitet" Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Nei, jeg føler også at den borgerlige konfen er litt "kjedelig". Kjedelig i kirka også med alt Jesus-snakket osv. Men er liksom konf.leir på ski osv. På borgerlig skal vi bare være på konf.leir innpå selve leirstedet. Ikke noe ski eller turer, klatring eller noe sånt liksom. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Fint å se at kirkens aktivitetstilbud er det som trekker ungdom, og ikke troen i seg selv Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Tja, synes kirken bruker litt sleipe triks da. Lokker oss med med ski på oppdal osv. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jaa?? er vell et fett vilket navn det bærer? hehe, desuten så er jo konfirmasjon en kristen greie.. de fant den opp først! hehe Men til dere som lurer.. Det er meget fint å ta kristelig, dette er ikke tull.. Tja, for og nevne noe bra og dårlig: det som var bra (siden jeg konfirmerte meg for ganske så lenge siden.. er 24nå... Så vil jeg si at hovedgrunnen var, ikke forde jeg på det tidpunktet var kristen.. Men forde det var mange andre som skulle dit.. Uansett, så gidder jeg ikke ha de store dagene i livet mitt på noen annen måte.. Jeg skal gifte meg kristelig, uansett! Det som er sant er at man har det bra.. Dersom du syntes det er latterlig, da har du også noe og flire ta.. Det var vel mange som tok turen dit for å ha det morro. Ja flere mennesker.. MEGET (trur je) strenge regler.. Men regler? hva er det? -I allefall ikke slik at de ikke kan brytes! Tja, synes kirken bruker litt sleipe triks da. Lokker oss med med ski på oppdal osv. hehehe, jau... der ser dere, har jo ikke noe med relgion og gøre.. altså de har snakker jo litt Jesus nå og da.. men faktisk kunne ikke tenkt meg noe anna jeg! Endret 15. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Konfirmasjon er en kristen greie, men markeringer av overgangen til voksen er det ikke. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg tror ikke på gud, men konfirmerte meg kristlig fordet. Fordi jeg ville ha de moro, og alle andre venne mine gjorde det. Dessuten hadde jeg lyst til å prøve det, og jeg fant ut at jo mer jeg hører om gud, jo mer piss synes jeg det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå