Azagrath Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Selv om jeg ikke husker en dritt av hva vi lærte på borgerlig (er tross alt ca. 15 år siden), så husker jeg det var ganske ålreit. Jeg aner ikke hvordan opplegget er i dag, men for en som alltid har synes at alt som har med religion å gjøre er noe stort tull, så husker jeg ihvertfall at jeg var fornøyd med hele greia. Vi var ihvertfall på overnattingstur på ei hytte et sted, og hele avslutningssermonien i byens kinosal var også ålreit. En del taler og slikt... Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Dette hater jeg! Er så sykt usikker. Er sånn 50/50. Synes borgerlig kanskje virker litt mer uhøytidelig på en måte enn kirkelig. Jeg valgte kristelig konfirmasjon.. Hadde det kjempe bra Kjempefin tur og mye morro... Ble kjent med mange på turen. En tur jeg aldrig vil angre på. For dem som lurer.. Det er ikke bare kristne der, faktisk flere som ikke tror noe spessielt.. Så finest sermoni får du om du konfirmerer deg kristelig.. Borgelig høres utrolig kjedelig ut... Jeg vet ikke, men for meg ville aldrig valget vert borgelig... Jeg er ikke kristen lengere, men jeg ville ha tatt det samme valget om jeg skulle ha komfirmert meg nå... Det er kjempe fint og koselig.. Samhold med andre mennesker, har ingen ting med trosinholdet og gjøre. Endret 12. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det er ikke bare kristne der, faktisk flere som ikke tror noe spessielt.. Uansett hvordan de folka egentlig er, så er valget de tok ett kvalmene valg. Å støtte en religion de egentlig ikke tror på, bare fordi 'alle andre gjør det' er for meg noe av det mest patetiske jeg kan tenke meg. Det er kjempe fint og koselig.. Samhold med andre mennesker, har ingen ting med trosinholdet og gjøre. What!? Har ikke kristen konfirmasjon noe med trosinnholdet å gjøre? Hvor i alle dager var det du konfirmerte deg? Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) jeje, si hva du vil.. for meg var det iallefal koselig... Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Det er du som vil skyte amerikanske pastorer pga meningene deres. Jeg vil at du skal få uttrykke og ha meningene dine, men jeg respekterer ikke feilaktige meninger. Kristen konfirmasjon handler om religion uansett. Hvis du har opplevd noe annet, så bor du på et ekstremt spesielt sted. Edit: Lauritius redigerte posten rett før jeg postet denne, så hvis det jeg sier ikke virker logisk er det pga redigeringen. Endret 13. mai 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) ...Hadde det herlig! var på sørlandet, SOL og sommer. Var ikke akkurat så mye i kirken, men det var behagelig å sitte der og sove litt sammen med de andre. Kjempe mange trivelige folk. Litt Jesus har ikke noe og si, kjempe allrigt! Kunne ha blitt med på kristen komfirmasjon mange ganger til! Herlig! Angående pastor trangsynt: Dersom jeg var pastor hadde jeg aldrig i livet ha brukt den rollen som homsehat predikant på ultra kristen amerikansk tv kanal. Skyt ham! Torturer ham! Kast ham til løvene! Noen som har noe å si ang. valget? Positive/negative sider ved begge typer? Eller kanskje noen har opplevd begge deler og kan fortelle litt? Kristen konfirmasjon er best! En liten salve med kristendom og Jesus og det blir knæsj! Seriøst! Hvor ellers får du trang til og synde? Bare en liten kommentar til borger fansen: Der er ikke mulig å synde der! Det er faktisk meget viktig for meg og kunne synde litt noen ganger! Seriøst! Sitte nede på en kino og høre lange kjedelige foredrag om det og bli voksen er ikke sunt! Det og høre om oppstandelsen derimot, kjempe bra for sinnet! Det får mange indre lattermuskeler til og kile deg, slik at du faktisk kan føle det de snakker om! Uansett, hva er problemet til de borgelige/humaniske folka på dette temaet egentlig? Utrolig viktig å konfirmere seg borgelig om man ikke tror? Pølsevev! Selv om man ikke har trua, så er det akkurat like artig! Det er denne seriøse delen som jeg sår tvil om... Mulig jeg tar feil av borgerne, men jeg står fortsatt på det at Kristen konfirmasjon var meget positivt for meg! -Selv om det ikke ser slik ut nedenfor... Hva er konfirmasjon? Konfirmasjon (av latin confirmare, «å styrke sammen») er et kristent ritual. Humanistisk konfirmasjon er oppskrytt! Go to hell motherfuckers! tss, det var en spøk Det er også en bekreftelse av dåpsløftet... I dag blir det sett på som en forbønnshandling, der Gud bekrefter konfirmanten. \m/ Konfirmasjonen markerer i norsk folkelig tradisjon overgangen fra barn til voksen. Hvorfor det er vikig å boikotte kristen tradisjon, stiller jeg meg et spørsmålstegn ved. -Elsker tradisjon når det gjelder store dager i livet mitt! Aldrig i verden om jeg hadde tatt en usæl borger konf. Negative bivirkninger av den enorme skaperkraften til kristendommen: Altså det og finne på noe sprell i overgang fra barn til voksen, er disse "nyskapende" kjelteringene som kalles borgere: Det som egentlig er et kristent begrep rappes av ikke-kristne organisasjoner og gjøres til ugudelig vissvass. De bruker ord som «sivile» og andre snodige navn for og høres bedre ut.. Det skal være et uttrykk for deres livsvalg. Yepp, meget flittig. Samtidig som alle disse lærde begrepene benyttes hyppig, får man ikke mulighet til og føle trang til og synde så mye, og da kan det bli ganske kjedeli. Men det finnes enda verre konfirmasjoner i verden: I det tidligere DDR ble det av ideologiske grunner, laget en motvekt for kristendommens ekte saker. De laget noe som kalles: Jugendweihe som er et nytt navn for og vie noen til "skammen" som vi gudelige kaller det... Det kommer av kommunistpartiets regi i helvete, som fant opp en ny måte og gjøre folk voksen på... Det forteller meg om noe som ikke er bra for lattermusklaturen i kroppen. Denne kulten skulle prøve og "trenge tilbake" den kristne konfirmasjon.. ADVARSEL: Dette er en Anti-Krist konspirasjons bevegelse, som man bør holde seg laaaangt unna, dersom man fremdeles har et lite håp om forstyrrelser i lattermusklaturen igjen. Noen usikkre kilder sier at man kan havne i konsentrasjons leire kalt Gulag, dersom man velger denne formen for og tre inn i voksen livet. Så dersom man tester ut denne form for bekreftelse kan man komme til og angre på at man ikke valgte den norske tradisjonelle og normale bekreftelsen. -Men det stopper ikke der, denne Jugendweihe har overlevd den tyske samling og kan dermed tolkes som ren invielse i nazismen: en invielse til idiotien. For det er nemmelig heller ikke opprinnelig en komunistisk utsprang fra kristendommen... Men det det grep tilbake til et konsept som oppstod i Tyskland i 1852, og som stod i åpen opposisjon til katolsk og protestantisk konfirmasjon!! Har du hørt noe så fryktelig? Da kan man i allefall bare glemme fornuften og synden! Da kan man la seg bli lurt av folk som tar ølkjellerkupp og tar styring over hele landet og verden, dersom det ikke er nokk kristelige konfirmanter klare for kamp! Gjør deg klar og ta på deg Herrens rustning og bli med i Herrens Hær! For som et kjent ordtak sier: Det er bedre å søke tilflukt hos Herren enn å sette sin lit til stormenn. Dersom du er smart velger du selvfølgelig ikke en sånn type konfirmasjon: frelsesnødvendig ordinans, dette er noe som disse snodige mormonene gjør når de skal bli voksene. Siden vi er i fult igang sed ned på andre typer konfirmasjoner, vil jeg tilføye at denne formen for konfirmasjon, jeg beskriver under, er noe av det verste man kan bli med på. Noe så seriøst og smakløst. Høre foredrag om menneskerettigheter, identitet, ungdom og samliv, rus, ansvar for verden, livssyn og humanisme, verdensreligioner, med mer. Dette lukter som en kjedelig skoletime uten å ha mulighet til å bryte brødet eller foreta seg syndige handlinger... Dersom man føler for og be litt, er dette faktisk regnet som tabu i disse høytidelige djeveldyrkeres verden. Forestill deg at du plutselig, bare MÅ gå å be! Så er det TABU! Nei hørt noe så forjæ****.... Men her kommer det verste av alt: Avslutningshøytideligheten finner gjerne sted i rådhus eller kulturhus, kino og inneholder som regel en høytidelig prosesjon, hilsningstale, gørre kulturinnslag og utdeling av kursbevis. BÆÆÆÆÆH!! En nyskapning ut ifra dette skvipets avføring finnes ikke, men det finnes sikker t noen som ønsker seg konfirmasjon som er enda mer tungt belastet med politiske synspunkter.. Gjør som meg, den kristne er er mye mer givende dersom du ikke orker et langt politisk foredrag om disse tingene nevnt over. Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Folkens, folkens, folkens.. La meg si dere noe. Jeg stod nettopp Humanetisk Konfirmasjon, og likte det veldig godt. Vi tok opp flere sentrale temaer enten i forhold til oss som ungdommer, eller til hvordan ting er i verden. Sex, rusmidler, alkohol, dødstraff, president bush, andre religioner osv. Dere som sier det er enten kristlig eller ikke stå i det hele tatt.. hva er det med kristlig konfirmasjon som gjør at man blir voksen, som hele greia går ut på? Du får høre om ei fin bok og noen mennesker som har gjort store ting? Dette kalles ikke å bli voksen, dette kalles å bli hjernevaska til å tro på bullshit. Humanetisk konfirmasjon lærer oss unge masse som vi faktisk kan ta med oss videre. Hvordan Gud og bibelen er relevant til ungdommers overgangsfase fra ung til voksen den dag idag, skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vi tok opp flere sentrale temaer enten i forhold til oss som ungdommer, eller til hvordan ting er i verden. Sex, rusmidler, alkohol, dødstraff, president bush, andre religioner osv. Gesp Borgelig suger... Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Lauritius, det virker ikke som at du har respekt for noe annet enn kristendommen. Og da har ikke jeg noe respekt for det du sier heller. Du rakker ned på ALT anna enn det som har med kristendommen å gjøre. Skjerp deg. Det er like normalt å synes det er interessant å ta opp sex, rusmidler, alkohol, dødstraff, president bush, andre religioner som at du plutselig bare MÅ gå å be som du sier. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 litt OT, men sikkert mange andre som lurer på det samme: Lauritius; hvor gammel er du egentlig? i mine øyne virker det ikke som om du var klar for å konfirmeres ihvertfall Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vi tok opp flere sentrale temaer enten i forhold til oss som ungdommer, eller til hvordan ting er i verden. Sex, rusmidler, alkohol, dødstraff, president bush, andre religioner osv. Gesp resten av det du sier, og måten du sier det på, er patetisk 8604191[/snapback] Jo, nå må du virkelig fortelle meg hva dere lærer i kirken som forbereder dere på det voksne liv og valgene som må tas. Nei, vent, Gud er jo med dere og veiledere dere hele faens tiden. Det som er galt, kan ikke diskuteres. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Lauritius, det virker ikke som at du har respekt for noe annet enn kristendommen. Og da har ikke jeg noe respekt for det du sier heller. Du rakker ned på ALT anna enn det som har med kristendommen å gjøre. Skjerp deg. Det er like normalt å synes det er interessant å ta opp sex, rusmidler, alkohol, dødstraff, president bush, andre religioner som at du plutselig bare MÅ gå å be som du sier. 8604267[/snapback] Har ikke respekt for kristendom og det ser du.. Det jeg respekterer er folk som kan komme med noe bra, jeg respekterer også livsyn. For meg er kristne mennesker helt som andre mennesker bare at de tror på noe. Det jeg svarte på, og grunnen var at det er patetisk og slenge dritt på den måten, om du faktisk ikke kan gjøre greie for det på en skikkelig måte! litt OT, men sikkert mange andre som lurer på det samme:Lauritius; hvor gammel er du egentlig? i mine øyne virker det ikke som om du var klar for å konfirmeres ihvertfall 8604455[/snapback] Her på forumet forholder jeg meg anonym. Jeg hadde en kjempe fin tur, det var en kristen tur. hva er det med kristlig konfirmasjon som gjør at man blir voksen, som hele greia går ut på? Du får høre om ei fin bok og noen mennesker som har gjort store ting? Dette kalles ikke å bli voksen, dette kalles å bli hjernevaska til å tro på bullshit. Humanetisk konfirmasjon lærer oss unge masse som vi faktisk kan ta med oss videre. Hvordan Gud og bibelen er relevant til ungdommers overgangsfase fra ung til voksen den dag idag, skjønner ikke jeg. Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vet du, det er du som ikke kan diskutere skikkelig. Jeg har rapportert et innlegg av deg i et annet emne her. Skal vi diskutere hva som fikk deg til å stå kristlig konfirmasjon, sånn bare for diskusjonens skyld? Spørsmålene jeg kommer med her er ikke noe frekt rettet mot din familie, jeg bare spør: Er foreldrene og besteforeldrene dine kristne? Har du vokst opp med foreldrene som har lært deg å tro på Gud? Igjen, jeg er ikke ute etter å være frekk, jeg bare spør. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vet du, det er du som ikke kan diskutere skikkelig. Jeg har rapportert et innlegg av deg i et annet emne her. Skal vi diskutere hva som fikk deg til å stå kristlig konfirmasjon, sånn bare for diskusjonens skyld? Spørsmålene jeg kommer med her er ikke noe frekt rettet mot din familie, jeg bare spør: Er foreldrene og besteforeldrene dine kristne? Har du vokst opp med foreldrene som har lært deg å tro på Gud? Igjen, jeg er ikke ute etter å være frekk, jeg bare spør. 8604675[/snapback] I en annen tråd påsto han at han tror hendelsene i Bibelen egentlig er gjort med innblandelse av utenomjordisk intelligens. Det er ikke kristendom, men det er jammen like sprøtt. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Seriøst? Nei, men vi må droppe bibelen. Laurentius, hvis du argumenterer ved hjelp av bibelen, da er du ikke sterk i troen din. Du skal ikke snakke som om bibelen er noe spesielt, for da virker det som om du er fanatiker som tar alt der seriøst. Beklager for å si det, men slike folk er i mot kjærester av samme kjønn o.l. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vet du, det er du som ikke kan diskutere skikkelig. Jeg har rapportert et innlegg av deg i et annet emne her. Skal vi diskutere hva som fikk deg til å stå kristlig konfirmasjon, sånn bare for diskusjonens skyld? Spørsmålene jeg kommer med her er ikke noe frekt rettet mot din familie, jeg bare spør: Er foreldrene og besteforeldrene dine kristne? Har du vokst opp med foreldrene som har lært deg å tro på Gud? Igjen, jeg er ikke ute etter å være frekk, jeg bare spør. 8604675[/snapback] Det er lov og spørre. jeg fjerner alt jeg har sagt til deg, dersom du fjerner spydigheter mot de kristne... ikke bare her, men den andre plassen også.. Jeg skjønner ikke hvorfor det er viktig å slenge dritt om andre.. Vell, et lite triks, når du skal snakke om kristendommen... Bare snakk tull om det som er inne i den. Dersom du skal drite ut kristen konfirnasjon etc, gjør det.. Men ungå og sleng dritt mot mennesker som konfirmerer seg eller har konfirmert seg kristelig. Du skjønner vel horfor? Skal vi diskutere hva som fikk deg til å stå kristlig konfirmasjon, sånn bare for diskusjonens skyld? Hvorfor? Tror du vi kan skape en diskusjon pga valget jeg tok? Spørsmålene jeg kommer med her er ikke noe frekt rettet mot din familie, Jeg liker å forsvare andre, når jeg ser at folk sitter å er forferdelig svære i kjeften mot andre, med andre livsyn. Er foreldrene og besteforeldrene dine kristne? Muttern er kristen, men det har absolutt ikke noe å si? Fattern tror ikke.. Disse to personene snakker omtrent aldrig om relgion... Min mormor og morfar var kristene, da de levde.. Og de elsker jeg høyt. Jeg har respekt for de som tenker anderledes enn meg.. Og dersom jeg hører noe som jeg mener er for drøyt, slik som person angrep, slik du selv formulerer deg..Så føler jeg får og si noe til deg som skal få deg til å stoppe med hetsen.. Ok? Har ikke noe i mot deg! I en annen tråd påsto han at han tror hendelsene i Bibelen egentlig er gjort med innblandelse av utenomjordisk intelligens. Det er ikke kristendom, men det er jammen like sprøtt. hihi, jepp det er det.. Det er jeg enig i.. hehe Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Seriøst? 8604723[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Seriøst? 8604723[/snapback] Ja. 8604780[/snapback] Ja Lauritius, det virker ikke som at du har respekt for noe annet enn kristendommen. Nesten riktig... bare motsatt.. Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvis du skrev det Me sjøl sa, da gidder jeg ikke å diskutere med deg mer. Du klarer ikke å diskutere uten å blande inn bibelen og sitere den, du klarer ikke å skrive skikkelig uten å angripe folk som kommer med kritikk, og du virker rett og slett ikke som om du er så gammel som du har skrevet i profilen din. Skjerp deg på disse punktene, så kan vi to kanskje på en interessant diskusjon. Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Hvis du skrev det Me sjøl sa, da gidder jeg ikke å diskutere med deg mer. Hva mener du? Du klarer ikke å diskutere uten å blande inn bibelen og sitere den, du klarer ikke å skrive skikkelig uten å angripe folk som kommer med kritikk, og du virker rett og slett ikke som om du er så gammel som du har skrevet i profilen din. Bibelen bruker jeg for morroskyld. Jeg er egentlig ikketroende, det troa mi, eller rettere sagt min teori, er at det kom mennesker fra en annen klode langt unna oss.. Dersom du kan få motbevist det.. Da er du jaggu meg god Jeg bare har den teorien, og grunnen til at jeg har den er at jeg liker og diskutere..Jeg liker ikke slenge dritt, men når jeg ser at noen er forferdelig stygge mot andre så tar jeg igjen.. Jeg kan si unskyld til deg og sånn. Går bra det. Jeg bare lurer på om du skjønte hvorfor jeg gjorde det?.. Skjerp deg på disse punktene, så kan vi to kanskje på en interessant diskusjon. Ja det kan vi gjerne. men husk, diskusjon krever kunnskap om hva diskujonen går ut på, ettersom det gjelder relgion, så vil jeg understreke at man da pleier og henvise til det man tror på, eller ikke tror på.. Altså logiske brister etc. Kristne er ikke gale.. Det er noe jeg tenker på som en svært liten del av befolkninga. Konfirmasjon, man blir voksen av kristen også Man har det fint og flott! Nei, vent, Gud er jo med dere og veiledere dere hele faens tiden. Det som er galt, kan ikke diskuteres Ser ut som han ignorerer meg dersom jeg setter meg til å be.. Men gi opp? For noe sludder! Seriøst? Nei, men vi må droppe bibelen. Laurentius, hvis du argumenterer ved hjelp av bibelen, da er du ikke sterk i troen din. Du skal ikke snakke som om bibelen er noe spesielt, for da virker det som om du er fanatiker som tar alt der seriøst. Beklager for å si det, men slike folk er i mot kjærester av samme kjønn o.l. Kan ikke dråppe bibelen! Det er en evig bok gitt fra Gud til oss mennesker. hvis du argumenterer ved hjelp av bibelen, da er du ikke sterk i troen din. Jeg har en tro som ingen klarer å motbevise! Selv ønsker jeg ikke bevise den da jeg mener dere har bevisbyrden for at mine Guder ikke eksisterer. virker det som om du er fanatiker som tar alt der seriøst. Alt i bibelen er sant.. Det er bare spørsmål om høy intligens. Beklager for å si det, men slike folk er i mot kjærester av samme kjønn o.l. Du mener homofili? Ja sant det, min far i himmelen er nokk ikke så begeistret for homser og sånn, han sa at dersom en man har omgang med en annen man så skal han drepe begge to.. Men jeg er faktisk ganske uenig med ham i det, det kan han få mene, selv syntes jeg det er litt drastisk og drepe pga kjerlighet til "feil" kjønn... Men min far i himmelen er litt streng på det. Jeg vet ikke hvorfor, da jeg ikke har fått snakket med han... Men det står i bibelen og da er det sant. sant at det står i bibelen. Endret 13. mai 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå