Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med texas TI-83! Svært viktig!

Anbefalte innlegg

Har sittet å øvd på mattetentamen i to dager nå. Skal ha den i morra. Men har fått et problem med kalkulaturen nå.

Når jeg setter inn en funksjon i Y= og trykker zoomfit for jeg dette som svar: ERR: DIM MISMATCH. Xminimum og Xmaksimum er som de skal være.

Funksjon --> Y= ----> zoomfit ---> ERR: DIM MISMATCH

Funka helt greit i dag tidlig og i går. Har sikkert klart å trykke på noe =/ :cry:

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å resette kalkulatoren? Da må du huske å stille tilbake instillingene dine (radianer/vinkler).

Edit: Du finner mye på Google. Her f.eks.

My scatter plot won’t graph.  It says ERR:DIM MISMATCH

First check to see that you have the same number of data entries in each list your are using for the scatter plot (use the STAT button).  If you do:

Press 2nd then Y=(STAT PLOT) and make sure that:

The stat plot you have turned On is using the lists that your data is stored in.

No other Stat Plots are turned On.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

takk for svar.

Resette tror jeg ikke er et alternativ. Kan risikere å miste programmene jeg har lagret på kalkulatoren.

The stat plot you have turned On is using the lists that your data is stored in.

No other Stat Plots are turned On.

Prøvde det som stod der, men skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre her (det som står overfor).

EDIT: YES YES. Du reddet meg! Skjønte hva jeg skulle gjøre! Noe funker alt som det skal (tror jeg).

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...