Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc blekker helt ut

Anbefalte innlegg

:cry: jeg kan absolutt ingenting om pc og slik men jeg trenger hjelp. i ny & ned avslutter pcen seg uten forvarsel og skjermen bkir svar og en liten melding som det står "Out of Range" eller "No Signal Detected". lyden klikker også. pcen lukter brent og grafikkortet er styggvarmt. Går det an å fixe dette. Åssn justerer jeg vifter, eller er det andre Løsninger.

Skjerm= BENQ FP731

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi må vite mer om din pc. Da tenker jeg spesielt i retning av hovedkort, cpu, grafikkort og strømforsyning.

8551504[/snapback]

Åssn får jeg til det da. Jeg kan seriøst ingentong men kan rote litt i papirene som var med da jeg kjøpte pcen :yes:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan noenting om PC så regner jeg med at den er original slik den står.

Har jeg rett? :roll:

I så fall tenker jeg at den har dratt til seg mye støv........ sorry...

Få tak i en boks med trykkluft, ta ut nettkabel, åpne maskinen (pleier å være enkelt) og blås ut skitt og støv fra maskinen. Husk luftinntak og utblåsingsåpning.

Sett på deksler igjen, pass på at maskinen får fri passasje til luft inn/uttakene, i med nettkabel og maskinen er klar for innsats igjen.

Lykke til! :thumbup:

Endret av uburen
Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan noenting om PC så regner jeg med at den er original slik den står.

Har jeg rett? :roll:

I så fall tenker jeg at den har dratt til seg mye støv........ sorry...

Få tak i en boks med trykkluft, ta ut nettkabel, åpne maskinen (pleier å være enkelt) og blås ut skitt og støv fra maskinen. Husk luftinntak og utblåsingsåpning.

Sett på deksler igjen, pass på at maskinen får fri passasje til luft inn/uttakene, i med nettkabel og maskinen er klar for innsats igjen.

Lykke til! :thumbup:

8555914[/snapback]

Den er støvfri, det gjorde jeg for lenge siden. btw jeg vet litt om pc,men ikke så mye.

Vi hadde pcen på reparering for lit siden pga dette problemet. De Fikk pcen raskere bare og fixet ikke problemet.(De viste ikke om det) Noen ganger går lyden videre å noen ganger stopper den og. Jeg åppnet en gang å så at viften på skjermkortet gikk fort så sakte så fort igjen så sakte (........!!!........)<- hvis du skjønner. men er det noen måte jeg kan justere dette via pc? viftekontroller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...