Gå til innhold

LCD-skjerm med gulskjær - update

^fmj

Anbefalte innlegg

En slektning har klart å fått et gulskjær på LCD-skjermen. Har resetta skjermen tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjalp ikke. Var visst en av ungene som hadde trykka i villa inne på et tegneprogram, så hadde det blitt sånn.

:hmm:

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke der nå, så har ikke muligheten til å få lastet opp et bilde.

Var inne på "fargebehandling" og la til en standard fargeprofil, men det hadde ingen effekt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Skjermkortet har også egne innstillinger, kan være verdt å ta en titt i kontrollpanelet?

Ellers kan du også sjekke for gulskjæret når du restarter maskinen. Hvis det er der FØR Windows er inne, da er det ganske enkelt skjermen :)

Lenke til kommentar

Ingen av pinnene var bøyd.

Er et Riva TNT2 som sitter i maskinen, lastet ned nye drivere fra nvidia.com men fikk feilmelding under installasjonen. Når jeg går på innstillinger - avansert - Så er det ingen egen tab for skjermkortet.

Men som sagt, siden det også er gulskjær i bios, betyr vel det at det er skjermen som det er noe galt med?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Ingen av pinnene var bøyd.

Er et Riva TNT2 som sitter i maskinen, lastet ned nye drivere fra nvidia.com men fikk feilmelding under installasjonen. Når jeg går på innstillinger - avansert - Så er det ingen egen tab for skjermkortet.

Men som sagt, siden det også er gulskjær i bios, betyr vel det at det er skjermen som det er noe galt med?

8559774[/snapback]

Jeg ville sagt det, men jeg er ikke noe guru på dette emnet, tho jeg har hatt samme problem og da var det en av pinnene som satt skeivt i kabelen. :(

Lenke til kommentar

Drivere for TNT2U finnes heldigvis, søstra mi har akkurat det kortet...hun fikk mitt i sin tid. Men, du må bruke noen eldre drivere, et par år bakover :)

Mulig du kan bruke disse?

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html

Er det mulig å forsøke en annen kabel? Eller kanskje til og med skjermen på en helt annen maskin med annen kabel? Hvordan reagerer skjermen/bildet hvis du tar håndflaten og forsiktig "beføler" skjermflaten? Kan være beskyttelsesplaten som er trøkket litt inn?

En må jo begynne å lure om "noen" kanskje har trykket litt ivrig på selve skjermen med pekefingeren :)

Lenke til kommentar

Har prøvd den driveren og endel andre som jeg fant på nettet. Samme feilmeldingen, har ikke den i hodet akkurat nå.

Med tanke på at ungene har tegnet direkte på skjermen, er det nok stor sjanse for at noe er bøyd ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...