frankolsen Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg skal lage meg et lite nettverk via en ruter. Har kjøpt veggbokser til å koble kablene til. Etter det jeg har hørt ,holder det med 4 ledere til nettverket ,mens det er 8 tilkoblingspunkter i boksene. Hvilke tilkoblingspunkter skal brukes ,og skal lederne krysses ? Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hmmm... det er riktig at nettverket kun bruker 4 ledere, men når du først setter opp et nettverk med de veggkontaktene, så regner jeg også med at du legger opp en Cat-5 TP-kabel, og der er det 8 ledere som passer til merkingen på veggkontakten. Vanskeligere trengs det ikke gjøres. Lenke til kommentar
aron Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Ja! Fargekodene stemmer på bl.a Elko kontakter bare å trøkke lederene på plass med Kroneverktøy. Pass på surringen(twisting) på parrene er med lengst mulig frem til koblingsplinten. Kryssing tar huben/switchen seg av. Bruk uplink kontakten på den ene huben/switchen (H/S) når du kobler H/S mot H/S. Noen H/S har autosense og da trenger du vistnok ikke å bry deg om kryssing i det hele tatt. Her finner du et koblingsskjema: http://www.aptcommunications.com/ncode.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå