Gå til innhold

Noen program finner ikke CD-brenner

Anbefalte innlegg

Har et problem med min NEC ND-1300 CD/DVD-brenner. Tenkte jeg skulle brenne et par cd'er i dag, men så dukket det opp et problem. Gikk inn i windows mediaplayer 11, og skulle brenne derfra. Går inn på fanen for brenn, men da kommer det bare opp "Koble til en brenner" over der hvor brennelisten skal være. Har sett rundt i innstillinger på mediaplayer, men finner ikke noen måte å fortelle den at en brenner er tilkoblet.

Forsøkte også for moro skyld Win Movie Maker, og skulle brenne en film på CD, men får da beskjed "Fant ingen stasjon for CD-brenning". Prøver også å åpne en skrivbar mappe i Utforsker, men det går heller ikke....

NERO derimot finner brenneren, men her har jeg problemer med at lyden på cd'en blir hakkete. Vet ikke om dette er en del av problemet?

I enhetsbehandlingen er brenneren oppgitt som dette : "NEC DVD_RW ND1300A SCSI CdRom Device". Stusser litt på at det står SCSI, da den er koblet til med IDE. Har forsøkt å fjerne driveren, og så la windows innstallere den på nytt, men det hjalp ikke. Har også lagt inn nyeste firmware på brenneren med samme resultat.

Øvrig hardware er:

Prosessor: C2D E6400

RAM: 2 GB Corsair XMS3200

Hovedkort: Gigabyte GA965-DS3

HDD: 2 stk Samasung (1 SATA, 1 IDE)

Software:

Win XP Home SP2 med alle oppdateringer

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...