EkanTrike Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Begynner og bli rimeligt lei alt som skjer her nå med internetten. Problemet er som følger. Jeg bruker uTorrent og kan fint laste ut med 56-60kb/s da jeg har en 6000/600 ADSL dritt linje, kan ikke få noe bedre her jeg bor heller. Men på dagtid har jeg satt det slikt at jeg skal bruke maks 25kb/s til utlasting slikt at jeg har 30+kb/s til surfing chatting osv. Men saken er den at når jeg bruker 25kb/s ut så funker ikke linja til en drit! Alt er møkktregt og målinger viser at jeg har 15kb/s - til rådighet fra en slik "speedometer" tester når jeg bruker 25kb/s samme blir resultatet om jeg presser utlastinga til 5kb/s.... Ingenting funker i det hele tatt. Kutter jeg derimot ut hele torrenten så går alt fint og målinger viser 54kb/s+ osv. Så hva er det som gjør dette? hvorfor? Hva kan jeg gjøre? Har bestilt en ny ruter som skal kunne takle mere trafikk, kanskje det hjelper? er en Dir-655 foresten. Har prøvd litt med dette med og stille inn antall peers osv i utorrent for og se om dette hjelper men har i grunn ikke peil hva den bør stå på. Finnes det noen "rettningslinjer" som kan vise hva som er mest ideelt til min linje? Jeg hater at jeg ikke kan få større ut linje her jeg bor, og jeg vil gjerne vere en snill deler som kan dele like mye som jeg laster inn men det er jo sinnsykt vanskeligt når jeg kun kan kjøre torrent om natta når ingen bruker linja til noe annet. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 uTorrent har en funksjon som heter "Speed Guide" under options menyen, velg linje hastigheten din der, så setter den anbefalte tilkoblinger og slikt. Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 uTorrent har en funksjon som heter "Speed Guide" under options menyen, velg linje hastigheten din der, så setter den anbefalte tilkoblinger og slikt. 8551395[/snapback] Kjørte den også, satt den enda lågere enn hva linja mi er. Så nå burde det jo fungere. Men nei Noen andre forslag.... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Du burde prøve å restarte modemet ditt. Og 50-60KB\s virker veldig lite hvis du har 6Mb linje. Jeg har 2Mb og laster ned med rundt 100 til vanlig, og opp rundt 200 hvis jeg er heldig. Hva mener du med at internet går sirup, eller, hvor sirup er sirup? Er det sånn at du bruker litt tid på å få opp bunnen av sider eller er det sånn at du ikke får åpne og ikke får kontakt med server? Opplasting er noe dritt, skal si meg enig; men det må til for å holde liv i torrentene. Da jeg byttet fra BitComet til uTorrent snudde alt seg fra å gå i 5-10kb\s ned til å gå i over hundre ned, og opplastingen topper ut på 40KB\s , så jeg føler med deg. Du må bare leve med at det tar litt tid å laste opp. Min erfaring er at jeg som regel klarer seg med omkring 50% av opplastingshastigheten til vanlig nettsurfing. Hos med er det 350Kb\s opplasting på linja. Så prøv å begrense til 384Kb\s i Speed Guiden og begrens nedlastingen via instillingene til 100 eller noe i den duren. Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Du burde prøve å restarte modemet ditt.Og 50-60KB\s virker veldig lite hvis du har 6Mb linje. Jeg har 2Mb og laster ned med rundt 100 til vanlig, og opp rundt 200 hvis jeg er heldig. Hva mener du med at internet går sirup, eller, hvor sirup er sirup? Er det sånn at du bruker litt tid på å få opp bunnen av sider eller er det sånn at du ikke får åpne og ikke får kontakt med server? Opplasting er noe dritt, skal si meg enig; men det må til for å holde liv i torrentene. Da jeg byttet fra BitComet til uTorrent snudde alt seg fra å gå i 5-10kb\s ned til å gå i over hundre ned, og opplastingen topper ut på 40KB\s , så jeg føler med deg. Du må bare leve med at det tar litt tid å laste opp. Min erfaring er at jeg som regel klarer seg med omkring 50% av opplastingshastigheten til vanlig nettsurfing. Hos med er det 350Kb\s opplasting på linja. Så prøv å begrense til 384Kb\s i Speed Guiden og begrens nedlastingen via instillingene til 100 eller noe i den duren. 8552351[/snapback] Vell du missforstår litt her. Ned klarer jeg fint en 650-700kb/s men ut topper det på rundt 54-60kb/s Men det er når jeg bruker torrent at alt går ræv sider kommer til tider ikke opp i det hele tatt selv om jeg har den på maks 20kb/s ut, og ingenting ned! bare ut! Derfor jeg synes dette er rart. selv ved 5kb/s ut går det slikt ræva med nette.... Håper at jeg ved den nye ruteren kan sette prioriteringer slikt at den lar meg gjøre det andre tingene med førsteprioritet.... Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Du burde prøve å restarte modemet ditt.Og 50-60KB\s virker veldig lite hvis du har 6Mb linje. Jeg har 2Mb og laster ned med rundt 100 til vanlig, og opp rundt 200 hvis jeg er heldig. Hva mener du med at internet går sirup, eller, hvor sirup er sirup? Er det sånn at du bruker litt tid på å få opp bunnen av sider eller er det sånn at du ikke får åpne og ikke får kontakt med server? Opplasting er noe dritt, skal si meg enig; men det må til for å holde liv i torrentene. Da jeg byttet fra BitComet til uTorrent snudde alt seg fra å gå i 5-10kb\s ned til å gå i over hundre ned, og opplastingen topper ut på 40KB\s , så jeg føler med deg. Du må bare leve med at det tar litt tid å laste opp. Min erfaring er at jeg som regel klarer seg med omkring 50% av opplastingshastigheten til vanlig nettsurfing. Hos med er det 350Kb\s opplasting på linja. Så prøv å begrense til 384Kb\s i Speed Guiden og begrens nedlastingen via instillingene til 100 eller noe i den duren. 8552351[/snapback] Vell du missforstår litt her. Ned klarer jeg fint en 650-700kb/s men ut topper det på rundt 54-60kb/s Men det er når jeg bruker torrent at alt går ræv sider kommer til tider ikke opp i det hele tatt selv om jeg har den på maks 20kb/s ut, og ingenting ned! bare ut! Derfor jeg synes dette er rart. selv ved 5kb/s ut går det slikt ræva med nette.... Håper at jeg ved den nye ruteren kan sette prioriteringer slikt at den lar meg gjøre det andre tingene med førsteprioritet.... 8552451[/snapback] Torrents bruker veldig mange connections, så det kan være modem/router som ikke takler det. Har selv nett ifra Telenor og med routeren jeg fikk ifra dem så hadde jeg det samme problemet som du beskriver. Byttet router og problemene ble borte -B- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå