Goof Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg har skaffet meg en ny hardisk, 7200 RPM som er en del raskere en de 2 jeg har i nå. Jeg skulle gjerne lagt windows over på den nye hardisken (den skal ikke partisjoneres). Må jeg re-instalere, eller finnes det noen måte og kopiere SYSTEM disken min til den nye disken. På forhånd takk for all svar! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Du kan prøve å ghoste, men det er jo bedre å bare formattere. Hvis det kun er OS som må reinstalleres er det jo ikke SÅ mye arbeid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Du kan bruke et program som heter norton ghost, eller et som heter Powerquest Drive image. De kopierer en hel partisjon fra en disk til en annen. (Det kalles forresten "partisjon" selv om det kun er en på harddisken) Alle systemfiler og boot-sektoren kommer med når bruker disse programmene. Du kan også endre størrelse på partisjonen som kopieres over. (Så lange det er plass nok på disken) Lenke til kommentar
Goof Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Flott Jeg har Norton Ghost, bruker det jeg .... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Husk at den nye partisjonen må settes til master boot record da .. .dette kan du gjøre med fdisk ... "set active partition" ... (regner med at den nye disken ligger på primary master ?= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå