Barredo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Tenker på å ta denne utdanningen på BI, men det er noen ting jeg er litt usikker på. Hvordan jobber kan jeg få, og hvor mye tjener jeg? Er det et vanskelig studium? Tenker da på Bachelor. Hvis jeg skulle finne på å ta øk/admin, hvorddan jobber vil jeg da kunne få, og hva er lønnen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Finans kan vel gi karrierer som kapitalforvalter, fondsforvalter, bankrådgiver, aksjemegler+++. Bachelor i Finans og øk.adm. er ganske generelle, så man bygger gjerne på med en master etterpå. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kjenner ikke det studiet på BI, men sånn generelt så kan jeg si at finans er vel noe av det meste matematikk-tunge man kan studere innen økonomi. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Stemmer nok passe godt at mattematikken på finans er relativt omfattende. Uansett kan det diskuteres om det er fordelaktig å gå finans foran fks. et siviløkonomstudium. Kommer strengt talt ann på hvor man vil ende men.. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg har faktisk også tenkt en del på finans eller siv.øk. i tillegg til alt det andre som høres morro ut. Vil nok tro man har flere valgmuligheter med en siv.øk. litt avhengig av hva man spesialiserer seg i, derfor havnet den som første prioritet. Lenke til kommentar
Barredo Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Siv.øk er jo vanskelig å komme inn på i forhold til finans. Men jeg lurer på om det holder med bachelor, eller trenger man master for at det skal bli noe? Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bachelor er nok ganske generell, mens med master blir du mer spesialisert. Så det går nok med en bachelor, men vil tro du får ganske mye fetere jobber med en master. Jeg skal uansett ha lang utdannelse. Er ikke noe keen på å prøve lykken i arbeidslivet i en alder av 22. Så her blir det sannsynligvis jus eller siv.øk. fortrinnsvis på NHH Lenke til kommentar
Barredo Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Problemet er at det koster så mye penger. Har ca 400k på bok, men de skulle jeg gjerne brukt på noe annet. Lenke til kommentar
Sagan Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) delete Endret 25. april 2009 av Lermuin Lenke til kommentar
Barredo Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Studiespesialisering(allmenn). I 2. klasse kan du velge økonomi og ledelse, eller hva det heter. Lenke til kommentar
Sagan Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) delete Endret 25. april 2009 av Lermuin Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Ja da velger du fordypningsfag. Ønsker du å gå den retningen du beskriver så bør det ene av disse absolutt være matematikk. Så kanskje skolen har egne økonomiemner du kan fordype deg i. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Og ja: Det koster en del å studere ved private universitet men ærlig talt blir disse summene bagatellmessige når du uansett får støttet en hel del og når det uansett er snakk om utdanning her: Døråpneren til ditt yrkesaktive liv... Jeg vurderer selv finans ved BI. (Foran siv. øk på NHH og BI) Selv har jeg egentlig relativt liten interesse for økonomi utenom trading og det er egentlig kun det som frister for min del. Kommer litt ann på hvordan ferien utløper seg men ser nok ut til at jeg vil velge BI foran medisin ved NTNU (evt. Oslo). Spekulerer egentlig i å iallefall prøve finans (er passe skolelei/umotivert for et tungt medisinstudium) og heller ombestemme meg enn å gå medisin for så å angre på at jeg burde ha tatt finans. Har egentlig angret passe mye på at jeg tok realfag da jeg kunne ha fått enda bedre karakterer i andre retninger. Men hvem vet. Kanskje den naturvitenskapelige kunnskapen kan vise seg å være en fordel - en fordel som kan gi dypere innsikt....? Jaja. Ligger ann til å få rundt 65-66 poeng så er iallefall heldig nok til å kunne ta valget selv. Du klarer som godt som alltid å skaffe deg jobb med en bachelor (hvilken jobb er et annet tema ), men som oftest kan det lønne seg å studere litt ekstra. Evt. avslutte bachelor, få litt erfaring og så fargelegge CV'n din litt. Endret 8. mai 2007 av Remerser Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg går i 9.klasse, og lurer på om jeg må gå vanlig Allmenn VGS for å kunne komme inne på BI eller lignende (Harvard Business er drømmen ), eller om det finnes en egen "linje" for økonomi? 8560291[/snapback] Hva med handelsgym hvis du bor i Oslo? Finnes sikkert noe liknende andre steder også. Men ellers kan man velge ulike økonomifag på allmenn som noen var inne på her. Alle har jo økonomi og IT eller noe i 1.klasse. Så kan man hvertfall på min skole velge bedriftsøkonomi og sosialøkonomi i 2. og 3. klasse. Endret 8. mai 2007 av Thoz Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er langt i fra sikker, men mener å tro at Økonomien i første klasse har gått inn i mattefaget. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 NHH: De presise tallene for fjoråret ligger på SO men de er passe verdiløse egentlig da det er forventet et lite oppsving (økt oppsluttning)... Derfor ca. 60. BI: Ring (: Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er langt i fra sikker, men mener å tro at Økonomien i første klasse har gått inn i mattefaget. 8565833[/snapback] Det stemmer. Nye regler etter kunnskapsløftet i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå