Izex Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har det som står i signatur men finner ikke helt ut hva jeg skal tune på i BIOS for å få RAM'en opp i speed, sånn som jeg har forstått det går CPU og RAM hånd i hånd på FSB setting, så jeg prøvde å tune opp det litt, men eneste som skjedde var at jeg fikk boosta +400 Mhz til på CPU. Det mange settings til RAM i BIOS, så hva er til hva og hva skal tunes det er mitt spm når jeg har prøvd endel fram og tilbake. Det er jo CAS, (T - RAS, RCD og RP også en Latency) Memory timeing, Memory frequency - by speed, sync og masse %tall. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 host host...ingen som vet dette da? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 nei... har samme problem selv... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Vet ikke hva slags BIOS dere har, men jeg iallefall stiller på FSB, DRAM clock og CL. Når du stiller på FSB overklokker du systembuss, og da også minnebussen -- på noen kort vil minnebusshastigheten alltid være den samme som prosessorbusshastigheten (synkron minnebuss), mens på andre kan det være mulig å regulere denne noe ned. F.eks. Kan et hovedkort ha innstilling for at minnehastigheten skal være "Host Clock - PCI" -- det vil si at hvis man f.eks. kjører 133 MHz busshastighet vil minnebusshastigheten være 100 MHz (da PCI i så tilfelle vil være 33 MHz) -- kjører man 145 MHz vil minnebusshastigheten være 109 MHz da PCI-busshastigheten vil være 36 MHz. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Award/Phoenix BIOS v6.0, den er litt spesiell fra andre award bios'er jeg har sett da...får peise på mere fsb da...prøve seg fram. gla den booter opp på 10 sec Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Rota litt rundt og fant http://www.rojakpot.com/ ganske mange brae forklaringer på hva som er hva og funksjoner i BIOS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå