ohb Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei! Jeg har en HP workstation dc7100. Den ble levert i 2005 med Intel 915G brikkesett og en P4 5xx prosessor(530 eller 540 tror jeg). Jeg har brukt prosessoren til noe annet og skal kjøpe en ny til HPen. Bør det gå bra med en Intel Pentium 4 631 (3,0 GHz)? Det er riktig socket og HK skal støtte P4 prosessorer. Jeg skal sjekke med HP i morgen, men utolmodig som jeg er satser jeg på at noen i forumet har noen kvalifiserte meninger som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Skal funke den CPUen der ja. Men dette er jo trossalt en HP\Compaq maskin, så det kan hende den reagerer litt rart. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det kan hende at du må til med en BIOS oppgradering for at den prosessoren skal støttes. Det kan jeg ikke si sikkert nå, men vær forberedt på at det kan hende. Lenke til kommentar
ohb Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg snakket med HP Support. De sendte meg en liste med kompatible CPUer og det var kun Prescott som var nevnt. Det betyr at 6x0 CPUer er det jeg må gå for. Det er fortsatt mulig å få tak i dem, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå