m-lyng Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jer har kjøp Hp DV9271 bærbar og er ikke glad i Vista som kom ferdig på pc'en. Jeg prøver å instalere win xp fra boot cd men den sier at den ikke finner hd. Hva må jeg gjøre for at den skal se den? Noen tips anybody Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) kanskje burde du poste dette innlegg i vista forumet, der er de sikkert noen som har skiftet til xp igjen: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=382 lykke til Endret 6. mai 2007 av gaggen Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Når du starter dataen trykker du "delete" knappen for å komme inn i Setup -> Boot -> Boot device priority -> Gjør 1st boot device om til cdrom -> "esc" knappen -> Exit -> Exit and save. Så setter du xpcd'en i og starter dataen på nytt. Da kommer det opp "Trykk en tast for å starte cd'en" Gjør det og følg videre det som står Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Maskinen har S-ATA harddisk, så du trenger disse driverne. Du kan enten bruke en USB floppydrive eller lage din egen installasjonsplate ut fra beskrivelsen du finner på Microsofts websider. Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg booter fra cd som sagt og når den jeg skal velge å installer kommer melding at den ikke finner harddisken (som er sata). Jeg har også kun sata disker på min stasjonære og den har ikke vansker. Hva er forskjellen Endret 6. mai 2007 av m-lyng Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg booter fra cd som sagt og når den jeg skal velge å installer kommer melding at den ikke finner harddisken (som er sata).Jeg har også kun sata disker på min stasjonære og den har ikke vansker. Hva er forskjellen 8551357[/snapback] da betyr det at du mangler driver for harddisk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen sata kontrollere trenger driver som legges til ved å trykke f6 under installsjon for at windows skal finne den. En annen ting du bør tenke på, kan være at XP cden du installerer med bør være med servicepack2 for å unngå problemer på en såpass ny pc under installasjon. Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg bruker xppro med sp2.Har nå bestilt meg en usb diskettstasjon for å evt legge på driver for sata disker dersom jeg finner riktig driver. Håper dette funker for meg. Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Nå er den endelig installert. Brukte usb diskettstasjon for å installere driveren. Takker alle for hjelpen Lenke til kommentar
dominus Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 hvordan gjøres dette hvis man ikke har floppy og ikke ønsker å kjøpe en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå