Gå til innhold

Program for å konvertere til tomme filer?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er den helt rette kategorien for dette, men ettersom jeg sikkert trenger en programvare for å gjøre dette, poster jeg det her.

Finnes det et program som kan konvertere mange filer (en hel mappe med undermapper og -filer) til tomme filer? Altså, filer som er der, men som ikke inneholder noe data/inneholder minimalt med data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som vet noe om dette, eller hvor jeg kan søke for å finne mer informasjon? (Jeg har prøvd Google, men fant ingen vettuge resultater.)

For å formulere meg på en annen måte, så kan man si at jeg trenger et program for å tømme filer. Hvis noen ikke skjønner hva jeg egentlig vil, så kan jeg prøve å forklare det bedre.

Lenke til kommentar

Du vil...gjøre om filer...til tomme filer? altså "slette" dem ved å sette ingenting i dem?

Lag en batch fil som inneholder dette:

@type > "%1"

Det bytter ut all data i fila med ingenting (i teorien)

Da kan du bruke den som et program som tar ett parameter:filnavnet.

Du kan bruke batch kommandoen FOR for å gjøre det på f.eks. alle filer in en mappe.

Lenke til kommentar

Jeg har da laget batchfiler før. Skal jeg bare lage en .bat-fil med nevnte kode og dra filer over den?

Edit: Ja, det var visst det. Herlig. :)

Jeg vil gjerne legge til et lite "er du sikker"-spørsmål før den kjører kommandoen, hvordan gjør jeg dette? Jeg vil ikke bruke "pause", jeg vil at brukeren faktisk må trykke en bestemt tast (Y er det vel).

Edit2: Darn, det fungerer ikke dersom det er mellomrom i filnavnet. Hva skyldes dette?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Takker for den. Jeg fant ut at jeg må skrive %1, og ikke "%1". Skriver jeg det med anførselstegn, så virker ikke kommandoen på filnavn med mellomrom. :shrug:

Jeg vil gjerne kunne dra en hel mappe på denne filen, slik at den tømmer alle filene (rekursivt, undermapper og hele pakken). Hvordan gjør jeg det?

Edit: Jeg prøvde skriptet ditt, men den tømmer filen uansett hva jeg svarer.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...