MiSP Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg vet ikke om dette er den helt rette kategorien for dette, men ettersom jeg sikkert trenger en programvare for å gjøre dette, poster jeg det her. Finnes det et program som kan konvertere mange filer (en hel mappe med undermapper og -filer) til tomme filer? Altså, filer som er der, men som ikke inneholder noe data/inneholder minimalt med data. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Er det ingen som vet noe om dette, eller hvor jeg kan søke for å finne mer informasjon? (Jeg har prøvd Google, men fant ingen vettuge resultater.) For å formulere meg på en annen måte, så kan man si at jeg trenger et program for å tømme filer. Hvis noen ikke skjønner hva jeg egentlig vil, så kan jeg prøve å forklare det bedre. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Du vil...gjøre om filer...til tomme filer? altså "slette" dem ved å sette ingenting i dem? Lag en batch fil som inneholder dette: @type > "%1" Det bytter ut all data i fila med ingenting (i teorien) Da kan du bruke den som et program som tar ett parameter:filnavnet. Du kan bruke batch kommandoen FOR for å gjøre det på f.eks. alle filer in en mappe. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Takker, men hva mente du med "FOR"? Hvordan konkret gjør jeg dette? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg spør én gang til: Hvordan bruker jeg denne kommandoen? @type > "%1" Endret 15. mai 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det er snakk om batch programmering. Du må altså lage programmet selv. http://www.geocities.com/tmokleby/ Sjekk også Programmerings kategorien. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=46 Endret 15. mai 2007 av hårek Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg har da laget batchfiler før. Skal jeg bare lage en .bat-fil med nevnte kode og dra filer over den? Edit: Ja, det var visst det. Herlig. Jeg vil gjerne legge til et lite "er du sikker"-spørsmål før den kjører kommandoen, hvordan gjør jeg dette? Jeg vil ikke bruke "pause", jeg vil at brukeren faktisk må trykke en bestemt tast (Y er det vel). Edit2: Darn, det fungerer ikke dersom det er mellomrom i filnavnet. Hva skyldes dette? Endret 15. mai 2007 av MiSP Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det skal funke hvis du skriver "%1" @echo off SET /P Svar=Er du sikker på at du vil slette innholdet i denne filen?(j/n) IF %Svar% == n THEN GOTO END TYPE > "%1" :END Noe slikt. Endret 15. mai 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Takker for den. Jeg fant ut at jeg må skrive %1, og ikke "%1". Skriver jeg det med anførselstegn, så virker ikke kommandoen på filnavn med mellomrom. Jeg vil gjerne kunne dra en hel mappe på denne filen, slik at den tømmer alle filene (rekursivt, undermapper og hele pakken). Hvordan gjør jeg det? Edit: Jeg prøvde skriptet ditt, men den tømmer filen uansett hva jeg svarer. Endret 15. mai 2007 av MiSP Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg vil gjerne kunne dra en hel mappe på denne bat-filen, slik at den tømmer alle filene (rekursivt, undermapper og hele pakken). Hvordan gjør jeg det? Endret 25. mai 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå