Gå til innhold

Bytting av prosessor

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her!

Jeg lurer på om det går ann å bytte CPU fra min Pentium 4 Ht (2 CPUs) til en nyere dual core prosessor fra Intel... Min socket er LGA775, og hovedkortet mitt er et Rio moderkort med modellnummer GA-8TRC410M-NF ... Jeg syns det er SVÆRT dårlig informasjon på denne datamaskinen. Internettet sier at jeg kan ha dual core prosessorer, mens mannen jeg snakket med på telefonen sa at den ikke kom til å godkjenne det med mindre Intel kommer ut med et nytt program i framtia...... Her er en link til PCn. Jeg har nylig byttet ut skjermkortet mitt uten vanskeligheter til et sapphire radeon x1950PRO med 512mbs

Nettsia for pcn min er http://support.packardbell.com/no/item/?m=...sn=049788720092

Noen som kan hjelpe meg på dette emnet? takk :cool:

Endret av Marsjkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge release notes støtter siste BIOS "several Pentium D 9xx models". Tror jeg for sikkerhets skyld hadde sendt en mail til dem og spurt nøyaktig hvilke. Ettersom kortet ikke støtter Core 2 Duo prosessorer spørs det hvor mye vits det er å oppgradere i det hele tatt.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Rio (GA-8TRC410MNF-RH) Motherboard

CPU Support

Intel Pentium D Dual Core Technology

Intel® Pentium® Hyper-Threading Technology (HT Technology) with FMB Performance 2005 support

Intel® Pentium® 4 processor in an LGA775 socket with an 800 MHz system bus, 2.8Ghz to 3.8 GHz or higher

Intel® Celeron® (D) processor in an LGA775 socket with a 533 MHz system bus, 2.8 GHz or higher

Dette er også funnet på nettsia der........ Jeg har sendt mail, men ble bedt om å ringe dem på nytt via et annet nummer, kanskje til en som har mer peiling

Lenke til kommentar

Vel, det var ikke så ille. Du kan putte på en hvilken som helst Pentium D prosessor så lenge den har maks 800 MHz FSB. Det utelukker kun 955 og 965 extreme edition. Hvorvidt det er økonomisk og/eller ytelsesmessig forsvarlig å blåse over 2500 kroner på en Pentium D 960 er en annen sak. :!:

Lenke til kommentar
Vel, det var ikke så ille. Du kan putte på en hvilken som helst Pentium D prosessor så lenge den har maks 800 MHz FSB. Det utelukker kun 955 og 965 extreme edition. Hvorvidt det er økonomisk og/eller ytelsesmessig forsvarlig å blåse over 2500 kroner på en Pentium D 960 er en annen sak. :!:

8551316[/snapback]

Du får en Pentium D 925 3.2GHz til 800,- på psdata. Men det spørs vel egentlig om det er verd jobben med å skifte. Ikke så mange spill som støtter to kjerner enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...