Gå til innhold

Standalone DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal spille filene direkte så trenger du en PC. Skal du spille de i en vanlig DVD spiller må du lage VCD / SVCD. Sjekkhttp://www.doom9.org/.

eh.. tullshit... Min United 1850 har "filebrowser" så jeg kan browse cd'ene mine som jeg vil, og spille av de mpeg1/2 filene jeg vile.

Problemet med den er bare at den ikke kan lese VCD/SVCD cd'er.. (men vcd & svcd filer klarer den)

Lenke til kommentar
Problemet med den er bare at den ikke kan lese VCD/SVCD cd'er.. (men vcd & svcd filer klarer den)

Klarer den det eller ikke?

Hvilken Uniden spiller?

Kan alle dvd spillere spille VCD og SVCD?

MVH Øyvind

Kan ikke ta VCD/SVCD "formaterte" cd'er nei.. er en united 1850..

I teorien kan alle dvd spillere spille av svcd, p.g.a. mpeg2 formatet. men så spørst det jo om den har mp3 støtte... som er lydformatet svcd standarden bruker..

Lenke til kommentar

Anbefaler en Pioneer DV-444s eller en DV-545s. Bedre spillere til en slik pris skal du lete lenge etter, + at de har ganske stilig/slim design og er HELT stille. De leser fint: CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, VCD, SVCD, XVCD, XSVCD. De kan også spille av MP3 direkte fra CD-R/W og DVD-R/W (har filebrowser osv). Spillerne har også progressiv scan som hjelper endel på bildekvaliteten.

Sammenlign gjerne bildekvaliteten med en "billigspiller" og en ser at det er UTROLIG stor forskjell i kvaliteten.

De er også lette og gjøre sonefrie, ettersom det er bare og flashe dem.

Lenke til kommentar
er DV-545s sonefri? hvis ikke, er det isåfall enkelt gjøre den det?

DV-545s er ikke sonefri, nei. Men den kan lett gjøres det, ja - er bare og flashe den (altså en trenger ikke og åpne spilleren og gjøre fysiske forandringer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I teorien kan alle dvd spillere spille av svcd, p.g.a. mpeg2 formatet. men så spørst det jo om den har mp3 støtte... som er lydformatet svcd standarden bruker..

Nei, de kan de ikke. Og SVCD bruker ikke mp3 som lydformat.

Kan alle dvd spillere spille VCD og SVCD?

Definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Slenger inn en komentar, jeg! :roll:

Som regel kan vel de fleste DVD spillere lese VCD disker, men ikke alle kan lese SVCD?

Min Pioneer DV-717 klarer ikke SVCD.

Nå begynner denne spilleren å bli noen år så det kan vel ha noe med det å gjøre?

Det med DVD kvalitet på CD plater tror jeg du bare kan glemme!

Du får ca. 15 min. med film på en plate og det er ytterst få spillere som klarer dette formatet (tror jeg) Mini-DVD mener jeg det heter?

Sjekk ut www.vcdhelp.com for mere info....

:woot:

Lenke til kommentar
Slenger inn en komentar, jeg!  :roll:  

Som regel kan vel de fleste DVD spillere lese VCD disker, men ikke alle kan lese SVCD?

Originale VCD, ja, som oftest. Brente, langt fra så ofte.

Det med DVD kvalitet på CD plater tror jeg du bare kan glemme!

Åhnei. Det er ikke problematisk å splitte videostrømmen over flere cder, uten å resample den, men du får ikke mye video på hver plate.

Skikkelig gode DivX/SVCD-rlser er ikke langt fra kildekvalitet, sebart sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...