Gå til innhold

Queen : en albumguide og diskusjonstråd

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Fin albumguide. Men kunne vel, som nevnt av andre her, skrevet litt mer om albumene og hva du selv syns ...

Queen II er uten tvil mitt favorittalbum. Herlig blanding av hard rock og prog. 'A Night at the Opera' hadde også stått høyt på lista, hadde det ikke vært for sanger som "Seaside Rendezvous" og "Lazing on a Sunday Afternoon", som ødelegger albumets helhetsinntrykk etter min mening.

Lenke til kommentar

Må si jeg er enig i mye av det han skriver. Har aldri vært noe glad i poplåtene deres, eller i det hele tatt noe de produserte etter midtveis på / mot slutten av 70-tallet. Albumene Queen I og II derimot, der snakker vi skikkelige greier.

Lenke til kommentar
1. Bohemian Rhapsody

Vinner av lista med en utrolig lang distanse. Kan knapt skimte andreplassen, faktisk. Alt som er feil i musikk manifesterer seg i dette makkverket.

Da er hans syn så ulikt millioner av andre at det heller er han som burde "slaktes". Ting skrevet i "hat" blir aldri bra, og det der var bare tåpelig.

Men han skriver for å provosere, og det har han klart. Men jeg ser ikke meningen bak det.

Lenke til kommentar
1. Bohemian Rhapsody

Vinner av lista med en utrolig lang distanse. Kan knapt skimte andreplassen, faktisk. Alt som er feil i musikk manifesterer seg i dette makkverket.

Da er hans syn så ulikt millioner av andre at det heller er han som burde "slaktes". Ting skrevet i "hat" blir aldri bra, og det der var bare tåpelig.

Men han skriver for å provosere, og det har han klart. Men jeg ser ikke meningen bak det.

QFT!

Lenke til kommentar
1. Bohemian Rhapsody

Veldig uenig i det han skriver generelt, men jeg er helt enig i han på noen punkter - spesielt angående We Will Rock You og We Are The Champions. Syns det nesten er kvalmende. Til en viss grad også Bicycle Race.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Morsom fakta:

Når Queen på begynnelsen av åttitallet var rundt på turné hadde Freddie Mercury visstnok et telt stående rett bak scenen. Før ekstranummerne kunne vokalisten smette ut i teltet, hvor en villig fyr alltid sto klar til å gi ham en kjapp blowjob før han skulle tilbake på scenen og spille videre. Etter den slags informasjon blir man plutselig veldig fornøyd med den jobben man har...

http://mann.no.msn.com/kultur/musikk/artik...mp;imageindex=9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...