NilsiT Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Skal laste opp noen bilder, men de blir jo så store og derfor skal jeg få dem mindre, men hvordan? Lenke til kommentar
edahl Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 paint kan skalere bilder. Paint har vel alle som bruker windows Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg bruker Irfanview. For å lage en thumb av ett enkelt bilde kan du trykke CTRL-R, og for batch-resizing av en mengde bilder kan du trykke B. Det viktige er at du ikke overskriver orginalbildene og at du velger et bra filformat til thumbene. 70% JPEG holder sikkert plenty til <100x100 pixels bilder. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg bruker Irfanview. For å lage en thumb av ett enkelt bilde kan du trykke CTRL-R, og for batch-resizing av en mengde bilder kan du trykke B. Det viktige er at du ikke overskriver orginalbildene og at du velger et bra filformat til thumbene. 70% JPEG holder sikkert plenty til <100x100 pixels bilder. 8550154[/snapback] Er dette det du trykker når du bruker irfanview? eller er det lettere å bare bruke paint? Endret 6. mai 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det var for Irfanview ja, og det ser enklare ut enn å bruke Paint - spesielt om du har mange bilete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå