Rocco Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Lurer på om jeg må ha fast ip for å kunne opprette min egen counterstrike server når jeg har nextgentel? Får kun 10.0.0.2:27016 som ip adresse, men den er det jo ikke.... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Du får nok ikke den IP'en ut mot nettet.. Ta en tur på irc og skriv: /dns nicketditt Så ser du i status.. Man MÅ ikke ha fast ip for å sette opp en server nei.. Men det er gruelig kjekt :smile: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Du må ikke ha fast IP. Ifølge andre her på forumet så er det sjelden du bytter IP-adresse. For selv om du slår av pc'n så er ikke tilkoblingen brutt, eller noe sånt er jeg blitt forklart. Uansett, JEG har satt opp en FTP-server og har kun ISDN. Jeg får NY IP hver gang jeg logger meg på internett, MEN andre som skriver ftp-adressen (host-adressen) min finner meg uansett. Kjekt, ikke sant. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Åssen fikser du det? Jeg vil også sette opp en server, og jeg har adsl. ..Og jeg har IKKE fast ip. HJELP!! :smile: Lenke til kommentar
svas Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 det er ikke vannskelig å få fast ip adresse med nextgentel. det er bare å sende en søknad som de kaller der. det koster 100.-/mnd. alle som sender søknad får ip-adresse. de som ikke vil betale de 100.-/mnd kan bruke et av mange programmer som loser alle som kommer til en spesiell ip-adresse til din maskin uavhenvig av hvilken ip-adresse du har. hva dette programmet heter husker jeg ikke i farta, men det har vært omtalt i en av de store norske nettavisene for ikke så altfor lenge siden. (digi, itavisen eller dinside) Da kan man altså sette opp en server som alle kan komme til uten å ha fast ip-adresse og uten å måtte fortelle alle om den nye ip-adresse hele tiden. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 http://www.no-ip.com http://www.dns2go.nu Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 dyndns er den beste i mine øyne. Lett å bruke. Lenke til kommentar
mke^ Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 alle med nextgentel har fast ip leeenge jeg fikk akuratt ny ip og den ipen har jeg hatt i over 3 måneder =) og jeg har skrudd av routeren mange ganger det med og ha cs server. Du må kanskje åpne porter på routeren koble deg til den med telnet og et passord som du får når du ringer til nextgentel. Du kan få hjelp på #nextgentel på irc.homelien.no (efnet) menne.. jeg vil ikke anbefale og ha cs server på en hjemme linje =) det blir bra for deg , men ekkelt for alle andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå