Gå til innhold

Ny TV. 46", 1080p, rundt 20.000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at det er kun blu-ray og hd dvd som du vil få full utnyttelse av et full hd-tv. TV-sendingene vil neppe få høyere oppløsning før du har byttet ut tv'en (krever mye mer plass enn en 720p stasjon) og spill til PS3 og slikt vil nok neppe lages i 1080p med det første, hvertfall ikke et stort utvalg.

8641135[/snapback]

Det finnes vel ps3-spill i 1080p allerede i dag? Er vel ingen grunn til å tro at ikke flere og flere spill kommer i det...

Og ellers lurer jeg også på å kjøpe meg tv med full HD nå som jeg skal flytte utenlands, siden det er mulig å få de litt billigere der. Usikkert hvilken størrelse det blir, men jeg har kommet ned til tre aktuelle modeller.

Sony 4xW2000

Samsung LE4xM86BD

Sharp LC4xXD1E

liten x = 0/2/6 ut i fra størrelse :)

Noen som har noen erfaringer og anbefalinger?

Lenke til kommentar

bufodill:

Spurte en kamerat, og han sier han har spill i 1080i så da er vel det ikke usannsynlig at det finnse/kommer spille med 1080p.

De to øverste TV-ene du nevnte er det jeg ser på også, men ble litt usikker når det sto en plass at Sony's ikke ville støtte det digitale signalet som kommer het i Norge eller noe sånt :hmm:

Lenke til kommentar
bufodill:

Spurte en kamerat, og han sier han har spill i 1080i så da er vel det ikke usannsynlig at det finnse/kommer spille med 1080p.

De to øverste TV-ene du nevnte er det jeg ser på også, men ble litt usikker når det sto en plass at Sony's ikke ville støtte det digitale signalet som kommer het i Norge eller noe sånt :hmm:

8698119[/snapback]

Det er ingen av de som gjør det. De har mpg2 tuner og ikke mpg4 som kommer til Norge. Men det er jo ikke værre enn og kjøpe en ekstern tuner som du uansett må hvis du har planer om og være koblet opp mot det digitale bakkenette.

Lenke til kommentar

Finnes det noen som har innebygd tuner for det signalet som skal sendes i Norge?

Jeg skal bruke den i Danmark uansett, men er litt nysgjerrig. Likevel Tror jeg man bør ha en ekstern tuner ja, for man må vel ha dekoderkort og slikt?

For min del trenger den nesten ikke tuner i det hele tatt :p

Søren ass, jeg kunne tenkt meg å se de tv-ene side om side...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...