Gå til innhold

Endre avsendingsdato på e-post

Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hvor jeg skulle plassere topicen men endte opp her, bare flytt hvis det blir feil.

Lurte på om det går an og endre avsendingsdatoen på en e-post jeg skal sende med hotmail, slik at det ser ut for mottakeren som om e-posten er sendt på fredag f.eks.

Haster litt... takker på forhånd for svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, mulig du er litt sent ute med en innlevering eller noe?:p

Kan dessverre ikke hjelpe deg her. Aldri hørt noe om at det går ann. Hvis du finner ut av det eller noen andre vet om det, så hadde det vært kult å vite.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Viste ikke helt hvor jeg skulle plassere topicen men endte opp her, bare flytt hvis det blir feil.

Lurte på om det går an og endre avsendingsdatoen på en e-post jeg skal sende med hotmail, slik at det ser ut for mottakeren som om e-posten er sendt på fredag f.eks.

Haster litt... takker på forhånd for svar! ;)

8550059[/snapback]

ehhhh... Skal eposten sendes i ettertid eller skal du forfalske avsender datoen?

Såvidt meg bekjent er ikke den funksjonen aktiv hos hotmail. Exchange har funksjonen at en kan bestemme at en epost ikke sendes ut før feks fredag klokken 1500. Tror (hvis jeg husker rett) at mottaker kan se at avsender har brukt funksjonen.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å gjøre direkte på hotmail nei, men om du har din egen mail server er det jo ikke noe problem å sette en hotmail adresse som avsender og angi hvilket som helst tidspunkt som avsender tid.

Men om mottaker har noe som helst peiling på mail så vil han skjønne tegninga.

Og folkens, man kan ikke bruke avsenderdato for å verifisere når en e-post er sendt. Mail protokollen er egentlig helt åpen og fullstendig uten sikkerhet.

1) Mailen din kan uten problemer leses av andre dersom den ikke er kryptert

2) Avsenderen kan være hvem som helst. Gjerne noen som utgir seg for å være noen andre.

3) Avsendertidspunktet trenger ikke nødvendigvis ha noe som helst med når mailen er sendt å gjøre.

etc. etc.

Lenke til kommentar

Jupp, for sen innlevering vettu, får den ikke godkjent hvis den kommer inn for sent etter utsettelsa jeg fikk, da stryker jeg i biologi å får ikke vitnemål, frister ikke med enda et år på vgs. Lærern har ikke peiling på data og tviler på at hun klarer å åpne en e-post på under 30min. Har prøvd å aktivere en tele2 konto nå så jeg kan bruke outlook, virker som om det fungerer hvis jeg bare ender datoen på pc'n, men har ikke fått testa ut dette skikkelig enda da kontoen ikke funker helt får opp ei melding om at jeg ikke har angitt en gyldig konto for og ha meldinger i utboksen og når jeg prøver og sende noe får jeg opp dette :

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'popc.c2i.net', Server: 'mail.c2i.net', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10060, Feilkode: 0x800CCC0E

Tror jeg har skrevet inn alt rett på kontopoolysninger...

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...