Macint0sh Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Tidligere i år slapp Logitech tre nye mus på markedet. Med sin overlegne optiske teknologi og tradisjon kunne man på forhånd forvente noen av markedets ypperste gnagere. Logitech MX700 er den trådløse versjonen av den tidligere testede MX500. Vi har blitt lovet et gjennombrudd i trådløs teknologi og en verdig konkurrent til tradisjonelle trådbaserte mus, men holder MX700 mål i gamingsammenheng? Les hele omtalen Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Hepp hepp! Fin anmeldelse men litt bedre bilder neste gang plz, iz liek something called macro. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Synes du kan legge litt mer arbeid i en test, med tanke på at det meste som sto i denne testen, var direkte hentet fra MX500 testen! en annen ting som jeg synes er merkelig er at musen får minus for at den er trådløs! Er det ikke positivt at den er trådløs kanskje? Slipper alle trådene, og kan bevege deg fritt rundt på musematta utenom å tenke på at ting er i veien. At musen er tung gjør vel heller ingenting med nøyaktigheten! Den blir heller mer nøyaktig hvis du spør meg! Musen får til og med minus for at battereiene varer for kort. Etter det jeg vet, varer batteriene i 2-3 dager, og hvem sitter så lenge foran datamaskinen uten noen timer hvile (Da kan du lade musen!) I spill er det heller ikke noe problem med batterier, det er faktisk en indikator på hvor mye batteri det er igjen! Synes at du neste gang bør teste en trødlås mus som en trådløs mus, istedenfor å sammenligne den med alt annet.! Her selv en MX700, og er meget fornøyd! Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Takk for mange fine tester, og KEEP UP THE GOOD WORK!! MEN... jeg vil gjerne få komme med noen kommentarer til denne testen som jeg er tildels uenig med... :wink: >En må også huske at musen benytter batterier, og disse flytter på >tyngdepunktet. Dette gjør at musen ikke blir like kontrollerbar som >MX500 fordi du hele tiden må dra rundt på to batterier. LOL!! Hvis du har problemer å flytte rundt på to AA batterier som veier noe sånt som 54 gram, så er det virkelig på tide å begynne styrketrening! Du vil kanskje kunne merke forskjell hvis du har en mx500 og en mx700 ved siden av hverandre og skifter fram og tilbake, men ellers så tviler jeg sterkt! >Noe av det første du merker er at trådløse mus fortsatt har et stykke >igjen til det tar igjen sine trådbasert konkurrenter. Og HVORDAN merker du det? Mulig du klarer å MÅLE noen forskjeller med forskjellig utstyr/programmer etc, men MERKER du, helt seriøst, noen forskjell når du bruker den? Jeg klarer det ikke, og ingen av kompisene mine som har kjøpt den merker noen forskjell heller... Jeg har hatt andre trådløse mus fra logitech (også optiske) og der var det veldig stor forskjell, men ikke på denne... >Viktig å merke seg er det også at MX700 krever oppladning etter bruk. >For de som ikke sitter på datamaskinen i lang tid av gangen er dette >sikkert akseptabelt, men kan du virkelig forestille deg å måtte avbryte >en kamp fordi batteriet i musen din er flatt? Og hvor mange dager i strekk pleier du å sitte å spille da? Batteriene varer uten problemer flere dager (de som følger med er av heller tvilsom kvalitet, men det koster ikke så veldig mye for noen skikkelige batterier), og det er nickel metal batterier så det er bare å hive den i laderen når du er ferdig for dagen... Glemmer du det så er nok saken noe annet, men du lærer fort å hive den i laderen hver dag... :wink: Jeg kjøpte den musen selv for en god stund siden nå, og jeg synes den fungerer utmerket i alle spill jeg har prøvd den i hittil, og jeg merker ikke noen forskjell på den eller å bruke en trådbasert en når det gjelder respons, følsomhet etc og det er VANNVITTIG deilig å slippe ledningen som har det med å henge seg fast på de mest ugunstige tidspunkt når en spiller... Noen gang opplevd å bli fragget pga at ledningen hengte seg fast? I såfall har en veldig lyst på en trådløs! Og fram til nå så har ikke de hatt god nok følsomhet og respons, men de tider er nå over! Ergonimen på den kan jeg si meg enig i at kunne vært gjort mye bedre, men det er ikke værre enn at jeg fint kan leve med det (pga trådløs!) og det blir en vanesak... Når det gjelder knappene så er jeg tildels enig i at noen av de ekstra knappene kunne de spart seg. De 2 knappene over scrollehjulet er ikke brukandes noe som helst sted og den under scrollehjulet kan til nød brukes... de to tommelknappene er i grunnen bare en vanesak om en klarer å skille de fra hverandre (tar litt tid med aktivt bruk av de) Ellers, hvis en lar være å bytte mus flere ganger for dagen, så vil en kanskje komme til å like en mus, som en i første omgang ikke likte, (fordi den var så forskjellig fra den en hadde, eller har brukt mest) og faktisk like den veldig godt! Jeg synes i allefall at MX700 fungerer utmerket til spilling!! Lenke til kommentar
dakri Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Synes du var litt streng med karakteren. Det er et lite rødt lys oppå musa som blinker når levetiden på batteriene holder til 1 arbeidsdag. Jeg setter musa i ladestasjonen en gang i blant og jeg har ikke sett dette lyset blinke de 3 siste ukene. Batterilevetiden er ikke noe problem. Du påstår også at musa ødela oppsettet for driverne du hadde. Det er vel heller driverne som er dårlige og ikke takler musa. Jeg har bare "PS/2-kompatibel mus" driveren installert og denne funker helt fint både med den gamle og MX700 musa. Mulig at den føles tregere for noen på grunn av at den veier mer enn mus med ledning. Jeg synes responsen på MX700 er like god som ledningsmus. Her er noen linker til (tilfeldig valgte) andre tester: http://www.oxelosund.com/rbmods/Articles/Mx700/1.php http://www.fedespil.dk/artikler/msblue-mx-700/ http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703 Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Ergonomi-problem: Hr Jørgensen bruker mye tid til å fortelle oss at musen dessverre ikke passer hånden hans. Ser man på erfaring med ergonomiske produkt så blir det raskt tydelig at det er stor variasjon i hvordan ulike brukere opplever hvor godt tilpassingen passer. Kanskje noe som burde vært tatt høyde for? (bare for å være klar: jeg kjenner ikke igjen problemene som hr Jørgensen har møtt) Driver-problem: Er dette noe som ble vektlagt i karakteren? Møtte hr Jørgensen samme problem ved bruk av MX500? Trådløs vs trådbasert: "På den ene siden er MX700 et stort steg fremover for trådløse mus, men samtidig viser den nok en gang at trådløse mus enda ikke er en seriøs konkurrent til de tradisjonelle, trådbaserte musene." (sitat Jørgensen) Beklager. Dette er trist og smaker i beste fall bare en stor dose forutinntatthet. Etter å ha forsøkt iherdig å føle noen forskjell mellom MX700 og Intellimouse 3.0, må jeg bare her og nå bare kapitulere og innrømme at hr Jørgensen sannsynligvis har en våkenhet som ligger på et noe høyere plan enn jeg klarer oppvise. Det jeg imidlertid ikke har noen problemer med å nyte, hvert minutt jeg sitter foran pc'en og spiller, er det faktum at den j..... ledningen ikke er der. Batteri: Geez, tenk at batteri blir tomme... Dessverre, definitivt ikke en omtale verdt å lese igjen. Morten Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har selv MX700 eneste problem med den er orginal driverene, disse ble fort avinstalert.. Dette bør Logitech fikse med en oppdatering.. Ikke at det er noen stor sak, for standard drivrerene er helt greiIkke alltid like lett å huske å sette den i laderen, men det er vel heller meg det er noe galt med og ikke musa... Tommel knappene er helt topp de etter et par dagers tilvenning. Musa anbefales på det sterkeste både til "vanlig" bruk og til spilling. Topp karakter fra meg! Lenke til kommentar
Elv!sPresley Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Dette var retten og sletten elendig. Jeg har nettop testet musen og den er den deiligste jeg har prøvd, aldri fått bedre scores på cs, så det er ingen forskjell med og uten tråd, det er jo bare deiligere uten så det er jo egentlig bedre. og det med batteriene... det var rett og slett tragisk, hvem klarer da ikke å dytte det??? har ikke en gang lagt merke til det. Batteriet... jeg håper da ingen spiller cs i mer enn 24 timer i strekk... den varer da mer en lenge nok, og spiller du cs så lenge, eller jobber så mye på dataen i strekk, sliter du, og burde tatt deg en pause uansett. "de to tommelknappene er så små.... Att det er umulig å bruke til noe meningsfult" De er jo deilige Deluxe! det er bedre enn att de bare har en knapp, du kan jo bruke dem til masse kjekt, bruker dem hele tida. og er den ikke avrunda nok?????? hva er dette for tull? en rundere mus ville vært ekkelt! du har tydligvis ikke testet musen i mer enn en max en dag! test den i en uke og du vil ikke klare deg uten den, den er deiligere en alle mus jeg har testa... Og det med intellimouse driverne... DEN HAR JO EGENE DRIVERE DA!! Denne musen ville jeg gitt karakteren mellom 5-6.... ikke 3. Jeg kan ikke forstå att du faktisk har prøvd den... Test denne med en fUnc musematte, og gjerne med mouseskatez, en ultimat blanding! P.S. Du må være slappeste mannen noensinne, klarer ikke en gang å dytte 2 batterier, og tommelen din må være så feit og stor og slapp att du ikke klarer å treffe de to tommelknappene Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har en MX700 og er totalt uenig i mange ting som står i anmeldelsen av musa. Gamer sitt review av MX700 er det mest tragiske jeg har lest. Å nei. ATI Radeon 9700 Pro kortet mitt fungerer ikke med detonator driverne til nVidia :wink: Tommelknappene på musa synes jeg er meget behaglige. Sitter akkurat så langt unna at du ikke trykker på dem ved feiltagelse, samtidig som de er lette og nå. Jeg synes heller ikke de er for små og jeg har store hender. Formen på MX700 er litt uvant hvis du kommer rett fra IE 3.0 (slik som jeg gjorde), men etter 1-2 dager begynte musa å føles ut som en slags forlengelse av armen min 8) Det at musen er litt tyngre på grunn av de 2 små batteriene som sitter i den ble jeg vant til innen 1 times tid. Hvis man blir plaget av vekten er det virkelig på tide å begynne å trene litt :wink: Når det gjelder nøyaktigheten og følsomheten så merker jeg ikke noe som særlig forskjell fra min gamle Intellimouse Explorer 3.0. Hvis jeg skulle komme med en konklusjon ville jeg faktisk påstå at MX700 er enda mer nøyaktig i bevegelsene enn IE 3.0. Mye takket være p.g.a av 800 dpi sensoren som sitter i MX700. Det er også en stor befrielse og bli kvitt ledningen på musa. Jeg kommer aldri mer til å gå tilbake til en "vanlig gnager" Jeg bruker PC'n mye og de batteriene som følger med musa varer for meg i ca. 2 dager. Det tar uansett bare et par timer i hurtigladeren før MX700 er fullt oppladet igjen. Jeg vil gi MX700 5 av 6 poeng. Det eneste lille minus jeg har på den er at den koster mye i forhold til andre mus. På den annen side, kanskje det er verdt det? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Synes du kan legge litt mer arbeid i en test, med tanke på at det meste som sto i denne testen, var direkte hentet fra MX500 testen! Veldig mange deler av MX700 er identisk med MX500 så da må det bli en del gjentagelser fra MX500-testen. Synes at du neste gang bør teste en trødlås mus som en trådløs mus, istedenfor å sammenligne den med alt annet.! I Gamer.no tester vi produkter ut i fra hvordan de er for gamere. Det blir uinteressant hvor god musen er i forhold til andre trådløse mus. Vi vil fortelle dere hva som er de beste musene der ute, uavhengig om de er trådløse eller trådbaserte. Hvis en trådløs mus henger langt bak trådbaserte mus vil den naturligvis score mye dårligere. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Takk for mange fine tester, og KEEP UP THE GOOD LOL!! Hvis du har problemer å flytte rundt på to AA batterier som veier noe sånt som 54 gram, så er det virkelig på tide å begynne styrketrening! Hvem sier at det er for tungt å flytte på et par batterier? Poenget er at de roter med tyngdepunktet. Hvis du har tilgang til både en MX500 og en MX700 kan du gjøre følgende eksperiment. Plukk opp MX500 i en hånd og MX700 i en annen. Hold de løst oppe i luften og noter hva som skjer. MX500 vil holde seg stabil mens MX700 vil helle kraftig mot den siden av musen batteriene ligger. Dette gjør at musen ikke blir like forutsigbar og kontrollerbar som MX500. men MERKER du, helt seriøst, noen forskjell når du bruker den? Ja. Etter en stund blir du vant til MX700 og du legger ikke merke til forskjellen så godt, men sammenligner du direkte med en MX500 vil du føle en forsinkelse/unøyaktighet i MX700. Noen gang opplevd å bli fragget pga at ledningen hengte seg fast? I såfall har en veldig lyst på en trådløs! Jeg bruker en Mouse Bungee så dette problemet har jeg ikke opplevd på lenge. Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Poenget er at de roter med tyngdepunktet. Hvis du har tilgang til både en MX500 og en MX700 kan du gjøre følgende eksperiment. Plukk opp MX500 i en hånd og MX700 i en annen. Hold de løst oppe i luften og noter hva som skjer. MX500 vil holde seg stabil mens MX700 vil helle kraftig mot den siden av musen batteriene ligger. Dette gjør at musen ikke blir like forutsigbar og kontrollerbar som MX500. 100% irrelevant og konstruert. Musa ligger på bordet. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Poenget er at de roter med tyngdepunktet. Hvis du har tilgang til både en MX500 og en MX700 kan du gjøre følgende eksperiment. Plukk opp MX500 i en hånd og MX700 i en annen. Hold de løst oppe i luften og noter hva som skjer. MX500 vil holde seg stabil mens MX700 vil helle kraftig mot den siden av musen batteriene ligger. Dette gjør at musen ikke blir like forutsigbar og kontrollerbar som MX500. 100% irrelevant og konstruert. Musa ligger på bordet. Helt enig!! Så hvis du sitter og fekter rundt i luften med musen så kan jeg godt forstå at du ikke synes noe om responsen i den.... Lenke til kommentar
AWC80 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Tydelig at det bare er testeren som ikke liker denne musa Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvem sier at det er for tungt å flytte på et par batterier? Poenget er at de roter med tyngdepunktet. Hvis du har tilgang til både en MX500 og en MX700 kan du gjøre følgende eksperiment. Plukk opp MX500 i en hånd og MX700 i en annen. Hold de løst oppe i luften og noter hva som skjer. MX500 vil holde seg stabil mens MX700 vil helle kraftig mot den siden av musen batteriene ligger. Dette gjør at musen ikke blir like forutsigbar og kontrollerbar som MX500. Har ikke tilgang på en MX500, men løftet opp min MX700 og "balanserte" den langs med pekefinger/hånd på høykant, og balansepunktet var ganske så nærmt midten av musen (virket på meg som det var helt på midten), så påstanden din om at den vil helle kraftig mot den siden av musen batteriene ligger på holder ikke mål (batteriene ligger ganske nærmt opp men riktignok litt ut i fra midten, og jeg tipper logitech har plassert det meste av elektronikken på andre siden for å avbalansere den), og det kan virke som den "balansetesten" din bare er noe du har trodd den vil gjøre, uten at du har testet dette noe nærmere... Og som en over her poengterte, musen ligger på bordet, så et evt skjevt tungdepunkt ville ikke spillt noen som helst rolle anyway! Hadde du testet musen i noen dager i strekk og virkelig blitt vant til den, og ikke bare i de minuttene du trenger på å skrive ned artikkelen så tror jeg nok meningen din ville vært en annen... Slik det er nå, så er det vel blitt en prinsippsak for deg å forsvare dine påstander og karakter i fra den artikkelen..... Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Har ikke tilgang på en MX500 Da er det ikke så greit å sammenligne er det vel? Og som en over her poengterte, musen ligger på bordet, så et evt skjevt tungdepunkt ville ikke spillt noen som helst rolle anyway! At musen ikke er stabil merker man godt selv om musen ligger på bordet. Å la de henge fritt var bare et eksempel for å gi dere et bevis som er lett å teste selv. Hadde du testet musen i noen dager i strekk og virkelig blitt vant til den, og ikke bare i de minuttene du trenger på å skrive ned artikkelen så tror jeg nok meningen din ville vært en annen Hva vet du egentlig om hvor lenge musen har blitt testet? Ingenting. Hold kommentarene dine til ting du har grunnlag for å si. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Da er det ikke så greit å sammenligne er det vel? Neida, det er riktig det, men det endrer ikke på det faktum at MX700 er ganske bra balansert og det du sier om at den vil helle til den siden batteriene er på ikke er i nærheten av å holde mål!! At musen ikke er stabil merker man godt selv om musen ligger på bordet. Når den ligger på bordet så skal den vel være VELDIG sidetung (og ha mye mer vekt enn de 54 grammene som batteriene veier) for å kunne merke at den er ustabil... Hva vet du egentlig om hvor lenge musen har blitt testet? Ingenting. Hold kommentarene dine til ting du har grunnlag for å si. sitat fra testen din: Siden jeg tester mange forskjellige mus bytter jeg ofte gnagere flere ganger om dagen. Når en bytter mus flere ganger om dagen, så sier det seg vel selv at en ikke tester ting lenge nok... ;-) Men ellers så sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen, for som jeg skrev i forrige innlegg, så tror jeg at det har blitt en prinsippsak for deg å være uenig med alle oss andre... Lenke til kommentar
TST Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Siden jeg tester mange forskjellige mus bytter jeg ofte gnagere flere ganger om dagen. Når en bytter mus flere ganger om dagen, så sier det seg vel selv at en ikke tester ting lenge nok. Du aner ingenting om hvor mange mus han snakker om, eller i hvor lang periode han testet de musene han skulle teste. MX700 har vært på markedet lenge, og du aner overhodet ingenting om når vi fikk denne musen inn for testing. Jeg syns du kan slutte å spekulere slik du gjør nå, bare for å prøve å sette Gamer.no i et dårlig lys. Erik har testet mange muser for oss, og ved meget godt hva han snakker om. Han er en genuint interessert gamer, og tester muser for å fortelle dere hvilken som er best for spill. Denne var åpenbart ikke bra nok for de kriteriene vi setter. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Siden jeg tester mange forskjellige mus bytter jeg ofte gnagere flere ganger om dagen. Når en bytter mus flere ganger om dagen, så sier det seg vel selv at en ikke tester ting lenge nok. Du aner ingenting om hvor mange mus han snakker om, eller i hvor lang periode han testet de musene han skulle teste. MX700 har vært på markedet lenge, og du aner overhodet ingenting om når vi fikk denne musen inn for testing. Jeg syns du kan slutte å spekulere slik du gjør nå, bare for å prøve å sette Gamer.no i et dårlig lys. Erik har testet mange muser for oss, og ved meget godt hva han snakker om. Han er en genuint interessert gamer, og tester muser for å fortelle dere hvilken som er best for spill. Denne var åpenbart ikke bra nok for de kriteriene vi setter. Hvilke kriterier setter dere da? Hva er det som gjør at MX700 ikke passerer nåløyet til gamer.no? (og da tenker jeg IKKE på de fatale kriteriene testeren har slakta musa på). Ser man på svarene her så er det kun testeren selv som ikke liker musa, alle andre er kjempefornøyd. Man bør vel også passe seg for å benytte idiotiske assosieringer ala det testeren her har gjort, men nok om det, en manns oppfatning av denne musa bør ikke ødelegge for det faktum at dette dog er den beste trådløse musa på markedet. Des, OUT! Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Man bør vel også passe seg for å benytte idiotiske assosieringer ala det testeren her har gjort, men nok om det, en manns oppfatning av denne musa bør ikke ødelegge for det faktum at dette dog er den beste trådløse musa på markedet. Kanskje er dette den beste trådløse, men det er allikevel ingen god mus for en skikkelig gamer. Det er det vi finner ut i våre tester, om musene er bra for en gamer. Hvis dere bruker MX700 til skolearbeid kan jeg godt forstå hvorfor dere liker den så godt. Da fungerer den sikkert utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg