Gå til innhold

Er dette en god MediaCenter pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en del penger for en maskin som bare skal brukes til stuepc.

Selv har jeg alltid drømt vått om mediacenter men fikk kjøpt en brukt Xbox her på forumet. Bedre mediacenter skal en lete lenge etter. Dessuten ga jeg ikke mer enn rett over tusenlappen for maskinen.

Den er ikke en PC riktignok, men har støtte for sorround og HD om jeg har forstått rett.

Men om maskinen også skal brukes til annet enn bare Media Center er det jo selvfølgelig aktuelt. Tenkte bare om du bare skulle bruke den som Mediacenter, da er det unødvendig med skjerm, og alt det der. Vil du ha mer informasjon om mitt "mediacenter" så kan jeg gledelig greie ut i massevis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville aldri ha gått til innkjøp av en "ferdigpc" til å bruke som mediacenter, eller vanlig pc for den saks skyld.

Bygg deg en pc så kan du mye enklere tilpasse den etter dine egene behov. Nedgradere på uviktige punkter og oppgradere de viktige punktene.

Lenke til kommentar

Når det gjelder bygging av egen PC, så er det lite aktuelt. Jeg har ingen erfaring med slik, og da er det nok best å kjøpe en "ferdig pc".

Er heller ikke så opptatt av hvordan kabinettet ser ut osv. Er kun ytelsene som teller.

Men hvilke komponenter er det som er viktig for en MediaCenter pc?

Lenke til kommentar
Når det gjelder bygging av egen PC, så er det lite aktuelt. Jeg har ingen erfaring med slik, og da er det nok best å kjøpe en "ferdig pc".

Er heller ikke så opptatt av hvordan kabinettet ser ut osv. Er kun ytelsene som teller.

Men hvilke komponenter er det som er viktig for en MediaCenter pc?

8656448[/snapback]

vil du høre på meg da kan du kjøpe den her :

http://datakjeden.no/indexinfo.asp?bID=&ar...ilbudspris=true

bra og billig pc

Lenke til kommentar

Må jo merke seg at Mediacenter PC er dyrere enn vanlig, og modifisert spillkonsoll som jeg nevnte gjør faktisk talt jobben bedre enn en Windows basert maskin. Litt hax0r feeling på det hele i starten, men med utrolig mye tredjepartsprogramvare er det sykt hvor mye du kan bygge ut å gjøre med maskinen. Vurderte selv mediacenter pc, men gikk heller for vanlig PC og modifisert konsoll til tusenlappen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Må jo merke seg at Mediacenter PC er dyrere enn vanlig, og modifisert spillkonsoll som jeg nevnte gjør faktisk talt jobben bedre enn en Windows basert maskin. Litt hax0r feeling på det hele i starten, men med utrolig mye tredjepartsprogramvare er det sykt hvor mye du kan bygge ut å gjøre med maskinen. Vurderte selv mediacenter pc, men gikk heller for vanlig PC og modifisert konsoll til tusenlappen.

8712671[/snapback]

Hva er det en modifisert spillkonsoll kan gjøre som en Windows maskin ikke kan da?

Rent innholdsmessig ser PC'en i åpningsinnlegget bra ut med unntak av skjermkortet. Skal du kjøpe en PC og bruke den som mediasenter idag så bør du gå for ett kort som har hardware behandling av 1080p materiale som f.eks. ATi 2400/2600 Disse kortene er også billige og koster rundt 800-1000kr.

I tillegg så må du passe på at PC'en ikke lager for mye støy, derfor er det viktig å bruke en CPU som utvikler minst mulig varme.

Om du vil ha en god ferdigbygd mediasenter-pc så er dette ett godt alternativ:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79709

Men du får en bedre PC til en billigere penge om du enten bygger selv eller får noen til å bygge for deg.

Her er ett eksempel:

http://bildr.no/view/81245

Samt ett kabinett herfra:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10553

Og eventuellt ei stillere CPU-vifte.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...