australiaboy Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Vurderer å kjøpe denne PC'en til stue-pc med MediaCenter: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=77772# Er det noe som dere mener mangler/er for dårlig på denne pc'en? F.eks. skjermkort, lydutganger, tv-tuner osv. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det er jo en del penger for en maskin som bare skal brukes til stuepc. Selv har jeg alltid drømt vått om mediacenter men fikk kjøpt en brukt Xbox her på forumet. Bedre mediacenter skal en lete lenge etter. Dessuten ga jeg ikke mer enn rett over tusenlappen for maskinen. Den er ikke en PC riktignok, men har støtte for sorround og HD om jeg har forstått rett. Men om maskinen også skal brukes til annet enn bare Media Center er det jo selvfølgelig aktuelt. Tenkte bare om du bare skulle bruke den som Mediacenter, da er det unødvendig med skjerm, og alt det der. Vil du ha mer informasjon om mitt "mediacenter" så kan jeg gledelig greie ut i massevis. Lenke til kommentar
australiaboy Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Den skal brukes som vanlig pc ved siden av MediaCenter. Derfor trenger jeg skjerm o.l. Ingen andre som har noen kommentarer? Lenke til kommentar
Prophet_hunk Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg ville aldri ha gått til innkjøp av en "ferdigpc" til å bruke som mediacenter, eller vanlig pc for den saks skyld. Bygg deg en pc så kan du mye enklere tilpasse den etter dine egene behov. Nedgradere på uviktige punkter og oppgradere de viktige punktene. Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg synes du burde kjøpe en annen pc fordi den er dyrt du kan se , www.datakjeden.no billige pc og synes jeg at du skal bytte kabinetten. Lenke til kommentar
australiaboy Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Når det gjelder bygging av egen PC, så er det lite aktuelt. Jeg har ingen erfaring med slik, og da er det nok best å kjøpe en "ferdig pc". Er heller ikke så opptatt av hvordan kabinettet ser ut osv. Er kun ytelsene som teller. Men hvilke komponenter er det som er viktig for en MediaCenter pc? Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Når det gjelder bygging av egen PC, så er det lite aktuelt. Jeg har ingen erfaring med slik, og da er det nok best å kjøpe en "ferdig pc". Er heller ikke så opptatt av hvordan kabinettet ser ut osv. Er kun ytelsene som teller. Men hvilke komponenter er det som er viktig for en MediaCenter pc? 8656448[/snapback] vil du høre på meg da kan du kjøpe den her : http://datakjeden.no/indexinfo.asp?bID=&ar...ilbudspris=true bra og billig pc Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Men den ser veldig bra ut... men litt dyrt om du har råd så kan du kjøpe den... men kjøper du en billigere men samme stoff så kan du spare litt penger.. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Må jo merke seg at Mediacenter PC er dyrere enn vanlig, og modifisert spillkonsoll som jeg nevnte gjør faktisk talt jobben bedre enn en Windows basert maskin. Litt hax0r feeling på det hele i starten, men med utrolig mye tredjepartsprogramvare er det sykt hvor mye du kan bygge ut å gjøre med maskinen. Vurderte selv mediacenter pc, men gikk heller for vanlig PC og modifisert konsoll til tusenlappen. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Finner billigere og mer rimeligere på hardware.no:) Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Må jo merke seg at Mediacenter PC er dyrere enn vanlig, og modifisert spillkonsoll som jeg nevnte gjør faktisk talt jobben bedre enn en Windows basert maskin. Litt hax0r feeling på det hele i starten, men med utrolig mye tredjepartsprogramvare er det sykt hvor mye du kan bygge ut å gjøre med maskinen. Vurderte selv mediacenter pc, men gikk heller for vanlig PC og modifisert konsoll til tusenlappen. 8712671[/snapback] Hva er det en modifisert spillkonsoll kan gjøre som en Windows maskin ikke kan da? Rent innholdsmessig ser PC'en i åpningsinnlegget bra ut med unntak av skjermkortet. Skal du kjøpe en PC og bruke den som mediasenter idag så bør du gå for ett kort som har hardware behandling av 1080p materiale som f.eks. ATi 2400/2600 Disse kortene er også billige og koster rundt 800-1000kr. I tillegg så må du passe på at PC'en ikke lager for mye støy, derfor er det viktig å bruke en CPU som utvikler minst mulig varme. Om du vil ha en god ferdigbygd mediasenter-pc så er dette ett godt alternativ: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79709 Men du får en bedre PC til en billigere penge om du enten bygger selv eller får noen til å bygge for deg. Her er ett eksempel: http://bildr.no/view/81245 Samt ett kabinett herfra: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10553 Og eventuellt ei stillere CPU-vifte. Endret 28. juni 2007 av zicoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå