ttd Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Så da forsvarer du de bildene med bevegelsesuskarphet med...(?) Jeg sier ikke at det ikke stemmer, men mange får uskarpe bilder, noe som sikkert er på grunn av annen belysning... 8712777[/snapback] Du må jo først og fremst sørge for at blitzen virkelig er primærlyskilde, så ikke strølys ødelegger. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Etterbehandlet no i photoshop eller? Hva har du dryppet i hva, blå konditorfarge i melk? 8712334[/snapback] Konditorfarge blandet med litt vann. Dryppet på et tynt lag med vann på en hvit asjett. Så da forsvarer du de bildene med bevegelsesuskarphet med...(?) 8712777[/snapback] Aldri hatt problemer med det på sånne bilder. Bruker alltid 1/60 eller 1/125 i lukkertid. Det er selvfølgelig lurt å passe på at det ikke er masse annet tilgjengelig lys i tillegg til blitzen - også med tanke på fargestikk. Men med blender rundt 11 skal det jo ganske mye til at tilgjengelig lys i et rom bidrar veldig til eksponeringen. Hvis man da ikke står rett under den sterkeste kjøkkenlampa og holder på da... Den må man i så fall skru av. Endret 27. mai 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Finurlig og genial løsning, stoners. Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Super løsning stoners! Lenke til kommentar
orjan1992 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) ###fjernet alt#### postet til feil innlegg Endret 31. oktober 2007 av orjan1992 Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tillater meg å legge inn min versjon av dråpebilder, samt mitt oppsett som jeg har rappa av Stoners (takk) Jeg bruker dog ikke ett smykke igjennom hullet for å fokusere (MANUELT), men en rød sytråd med nål.. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tillater meg å legge inn min versjon av dråpebilder, samt mitt oppsett som jeg har rappa av Stoners (takk) Jeg bruker dog ikke ett smykke igjennom hullet for å fokusere (MANUELT), men en rød sytråd med nål.. WOW! Eksepsjonell skaprhet!! Hvilket objektiv? OG exif, er du grei? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk ikke dråpene til å dryppe når jeg brukte en slik dråpelager.... (Fat) Syns dråpebilder er utrolig vanskelig... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 WOW! Eksepsjonell skaprhet!! Hvilket objektiv? OG exif, er du grei? Skavise Objektiv er ihvertfall Sigma EX 105mm f/2.8 macro Exif : f/13 1/500 (d70, så man får høy lukker med internblitz) ISO 200 Stativ, fjernutløser Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 WOW! Eksepsjonell skaprhet!! Hvilket objektiv? OG exif, er du grei? 1/500 (d70, så man får høy lukker med internblitz) Damn Canon.. Damn it! Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 WOW! Eksepsjonell skaprhet!! Hvilket objektiv? OG exif, er du grei? 1/500 (d70, så man får høy lukker med internblitz) Damn Canon.. Damn it! Ekstern blits. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 SB-800 kan stilles ned til 1/128 i styrke, som passende nok også måles i tidslengde blitsen lyser opp, og som (hvis brukt riktig) vil la deg få skarpe bilder av all slags bevegelse. Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Blitslys fryser som regel motiv i bevegelse uansett. Lukkertid er ikke vesentlig. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Blitslys fryser som regel motiv i bevegelse uansett. Lukkertid er ikke vesentlig. Under den forutsetningen at det ikke er mye lys i rommet utenom blitsen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå