Gå til innhold

E4300 testet standard mot overklokket

Anbefalte innlegg

Dette var en fin tråd, driver å tester klokking av min E4300 og GA-P35-DS4 nå. Eneste jeg lurer på er hvordan jeg får disablet det at den driver å klokker automatisk ned? Eller det er kanskje ikke noe problem at dne hopper ned og opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk trinnvis opp til 300FSB, deretter gikk jeg rett til 333FSB med vcore 1.392.

Alt fungerer fullstendig problemfritt på 3Ghz, og jeg kunne sikkert kjørt lavere vcore, men det får jeg teste en annen gang.

For en morsom prosessor.

EDIT:

Kjørte burnintest i natt og den gikk aldri over 50 grader. Meget fornøyd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk som jeg har nevnt før, etter å ha lest mye rundt om på nett er at E4300 greier 3GHz ganske lett på boxed kjøler på enten standard Volt eller litt mer. I verste fall må man ha 1.4 Volt. Noe som boxed ribba skal takle uten problemer.

Det er dog ingen garantier. Men vil si at man må være utrolig uheldig om man får en E4300 som sliter med 3GHz.

Og da har man sykt mye for pengene. Under 1000,- Kroner for CPU og kjøler som gjør 3GHz. Og sikkert mer.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Helt klart :) Dette er det beste OC kjøpet jeg har gjort siden XP-M2400+FJQ4C. Og jeg er nesten glad for at jeg ikke gikk innom Opteron165 som også var et godt valg i sin tid men kostet flesk, for dette er en WOW opplevelse hehe. Dog burde jeg kikket på noen S479 kanskje, men dyrt.

Hva slags TDP er det snakk om så lenge man kjører E4300@3Ghz på stock vcore?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...