Gå til innhold

Kan varmen fra Accelerox2 skade hovedkortet ?

Anbefalte innlegg

Jeg har et X1900XT kort som jeg har montert en Accelerox2 kjøler på og den blåser den varme lufta fra GPU rett inn på hovedkortet..har målt litt og antar lufta som kommer ut der sikkert kan komme opp i 70 grader og mer..tenkte litt på hva biosbatterier og kondensatorer egenlig tåler av varme.?Har tenkt å kjøpe dette hovedkortet og ser at "chippen" på hovedkortet vil få mye av heten fra kjøleren rett på seg.Nå har jeg ordna meg slik at en 90mm vifte suger varm luft ut igjennom 2 pci spor rett bak /under skjermkortet og det reduserte tempen på Gpu nesten 13 grader så jeg har god luftflyt i kabbet.(en120mm suger ut og 3 stk 90mm blåser inn.)Har likevel tenkt på om enkelte deler på hovedkortet kan ta skade av slik varme siden den blir så kloss på.De hadde vel neppe solgt disse kjølerne hvis de "dreper" hovedkort men kansje det kan forkorte levetid eller føre til ustabilitet feks.??

post-29423-1178461651_thumb.jpg

Endret av loddebolten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom kjøleren blåser rett inn mot hovedkortet tror eg nesten du har montert den feil vei?

Uten at eg noensinne har sett en slik kjøler har eg vanskelig for å forestille meg at det er meningen at den skal blåse luften inn mot hovedkortet :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...