Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon


Anbefalte innlegg

det store problemet var jo at så godt som alle fikk en crash etter man redda han nordmannen, og man måtte ty til console for å komme vidre, det var det 1.2 ble lager for og det patchen ble laget etter at Troika gikk konk, så de som lagde spillet ble igjen og lagde patch 1.2 uten lønn og det hadde sikkert blitt flere patcher om de ikke hadde gått konk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går det an å klare spillet med melee som hovedskills?, synes det fungerer utmerket å drepe fiender med melee og celerity. må man bruke masse points i firearms for å klare spillet?

 

hva er best av kniv of tire iron?, kniv har jo mere skade, men tire iron har no anna greier, husker ikke helt hva.

Lenke til kommentar

går fint ann å runne det med mele, har gjort det flere ganger, med det er lettere lengre ut med firearms, men har du begynnt på en mele karakter kan du ikke gå over til firearms, da blir du bare passe i begge to, noe som blir meget vansklig når du møter senere bosser.

 

så velg enten mele eller firearms ikke begge, og jeg brukte kniv fra jeg fikk den, til jeg kjøpre fireaxe så brukte jeg den til jeg fikk kantana og den brukte jeg ut spillet

Lenke til kommentar
går fint ann å runne det med mele, har gjort det flere ganger, med det er lettere lengre ut med firearms, men har du begynnt på en mele karakter kan du ikke gå over til firearms, da blir du bare passe i begge to, noe som blir meget vansklig når du møter senere bosser.

 

så velg enten mele eller firearms ikke begge, og jeg brukte kniv fra jeg fikk den, til jeg kjøpre fireaxe så brukte jeg den til jeg fikk kantana og den brukte jeg ut spillet

8658543[/snapback]

den er god. da kjører jeg på med melee. hvilke andre skills er det værd å satse på?, er så utrolig mange og jeg har ikke peiling på hva som blir nyttig senere ut i spillet. er security (lockpicking) bra?, merket allerede at det er mye lockpicking

Lenke til kommentar

vel, lockpicking kan være greit men med bloodbuff kan du låse opp alle låser opp til vansklighetsgrad 5. så det er ikke så nyttig egentlig, selv la jeg et poeng i de, så jeg kunne få opp en med vansklighets grad 6.

 

det du bør konsentrer deg om først er alt som har med mele og defence å gjøre. så karaktrern din overlever de mange farlige sittvajonene han eller hun kommer opp i. jeg pleier også å legge litt i schoolarship noe som gjør at man kan overtale folk, det er greit i begynnelsne så man kommer fordi en del brett lettere. senere er det like greit å bare drepe seg gjennom dem.

 

og så klart hvis du har celerity må du legge til i den også. når den komm på max i lvl 5 er det meget lett å drepe bosser.

 

husk også å kjøpe nye klær hver gang du kommer til et nytt sted.

du kan kjøp nye klær i downtown, hollywood og chinatown. også hvis man behandler heather pent gir hun deg en skuddsikker vest som gjør at du tåler enda mer.

klær er det eneste som påvirker lethal saken du har, jo høyere den er jo bedre tåler du skarpe saker.

 

Du bør ha 10 på Defence når du kommer mot slutten, bashing er også fint å ha mye i, samt 10 i mele siden du er en mele karakter.

Lenke til kommentar

mulig mini spoilere

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Nå har jeg drept meg en varul. hele byen vil drepe meg, og jeg har valgt siden til anarchs. så nå må jeg drepe både keui-jin, the sheriff og lacorix.

 

har lada meg opp med, uzi, rifle, aug, .50 og .44 samt hagla som ikke er så effektiv på de siste bretten men det er liksom last resort

Lenke til kommentar

kommer ann på hva du skyter på. Hagle er meget effetkiv tildig i spillet mot vamps. senere blir rifla, .44 og .50 bedre. de fleste ikke boss vamps dør på 4 skudd fra .44 noe som er rast å skyte.

er bare bangbangbangbang så er de døde, desverre kan du bare ha 200 til den så jeg sparer på den så lenge som mulig

Lenke til kommentar

Syns det var litt tragisk når jeg sto helt inntil Jezebel Locke med den første maskinpistolen, og tømte 2 magasiner uten å treffe mere enn 2-3 ganger. Ny taktikk, fire axe+disciplines, så tok jeg henne på noen sekunder. Må liksom prøve alle bossene 2-3 ganger før man greier å ta de.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Noen tips til skills og slikt:

 

Jeg bruker:

Så få spoilere som mulig

Feat: Evnen din totalt

Skill: De to tingene som gir deg evnen

 

(jeg regner med at du har den offisielle 1.2 patchen og den uoffisielle 3.5 patchen)

 

Hvis du har for høye skills til å lære noe fra en bok, kan du slippe fra deg eventuelle lykketing som hever denne på magisk vis.

 

Blås i skill Intimidate og feat Inspection. Inspection kommer gratis av Malkavs klan og Perception, og er ikke så viktig. Intimidate kan brukes til omtrent to ting: skremme klokke og penger fra han sossen utenfor huset ditt i SM og suge litt mer cæsh ut av rasta-legen i samme by. Dette krever 3 intimidate, så hvis du startet med to poeng ekstra i intelligence, er du i mål. Dexterity er også ubrukelig, du trenger den kun for å åpne dører, og den kan heves med blood buff.

 

Ikke tenk på å heve feat Research lenger enn 8, du taper mer exp på dette enn du tjener på å lese bøker (jeg holder på med en liten mod som gjør det lønnsomt å heve den til 10). Det samme gjelder for Lockpick, 3 poeng i skillen holder i massevis, slik at du får 8 feat. Feat Persuasion holder også med 8 poeng.

 

Scholarship er en VIKTIG skill, få den opp til 4 før du henter en viss beholder, for å få det siste poenget gratis av en person i lærfrakk. Men hvis du er Gangrel, bør du få Animalism opp til 4 i stedet for, ettersom han da lærer deg det siste poenget gratis, og dermed pøser ut 20 gratis exp.

 

Stamina er en grei skill å bruke exp. på, men tidlig i spillet bør du investere i Persuasion og Research, samt Seduction hvis du vil ha et par ekstra xp fra en quest i Santa Monica der du blant annet må være snill mot BEGGE søstrene. Dette er umulig for Nosferatu.

 

Seduction bør du heve til maks 4, dette må gjøres tidlig hvis du planlegger å få mest mulig ut av den questen jeg nevnte ovenfor. Hvis du er mann, kan du gi Pommern i Seduction, du bruker den nesten bare for å forføre potensielle blodgivere, og det trenger du egentlig ikke.

 

Når du lager fyren din:

Sats på ENTEN melee eller firearms, og sats på kun to av disiplinene. Auspex eller Celerity hører flott sammen med firearms, det meste annet funker med Melee, særlig Animalism og andre disipliner som lar deg angripe på avstand. Dessuten er noen klaner bedre bygd for gønnere enn andre (Malkavian, Toreador)

 

Poengene du starter med når du lager fyren gir deg gratis exp, derfor er det bedre med to poeng i en skill enn et poeng i to skills. Eksempel: To poeng i Wits sparer 4+8 exp, mens ett i Wits og et i Intelligence sparer 4+4 exp.

 

Putt maks ETT poeng i skill Computer. Tidlig i spillet finner du en bok som hever den, senere får du en talisman som hever feat Hacking, en avansert bok og gratis trening fra en fyr med et ubegripelig lite tiltalende utseende. Resten får du fra Wits. 9 hacking holder.

Putt maks ETT poeng i skill Stealth, og les en bok i Santa Monica. Mer enn det trenger du egentlig ikke, bruk Blood buff når du er helt nødt til å snike.

Putt maks TO poeng i skill Melee. Du får trening i denne skillen hvis du har to poeng fra før av en fyr med et navn mellom 8 og 10 i Downtown, deretter kan du lese en bok samme sted, og få en amulett som hever den ett poeng mye senere.

Putt maks TO poeng i Brawl, du får trening opp til 3 av samme person litt senere.

Putt maks ETT poeng i Dodge, du får en amulett som hever den i et av nattbordene i et hjemsøkt hus, og kan lese en bok litt senere. Deretter kan du heve den så mye du vil. Putt ETT poeng i Firearms og les en bok i Santa monica. Deretter får du gratis trening etter litt zombieslashing, og etter det kan du heve den så mye du vil.

Lenke til kommentar
Stamina er en grei skill å bruke exp. på

8679697[/snapback]

Ikke noe særlig. Det hjelper egentlig bare mot kuler, og du vil knapt merke forskjellen. Hvis du vil tåle mer, er det klart bedre å bruke XP på wits, dodge, og Fortitude hvis du har. Jeg ville kanskje øke stamina til 2 for Chinatown og 3 litt senere, utover det gir stamina veldig lite igjen for dine XP.

 

Om du satser på ranged kan det forsvares å bruke physical-poengene på stamina, ellers bruk de på strength.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...