Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis spillet fungerer noe slik som RPGet, så er det fordi du har 3 typer skade.

 

Bashing, lethal og Aggrevated dmg.

 

Bashing damage kan humans "soake" d.v.s unngå med høy stamina og evt. Fortitude. (som de normalt ikke har da).

Lethal kan bare kindred soake. (sta+fort)

Aggrevated kan bare soakes med Fortitude.

 

Triaden er vel enten mennesker eller Kuei-jin, såkalte "kindred from the east". Der er det litt mer obskure linjer ettersom de ikke er som vanlige vestre "kindred". De stammer f.eks. ikke fra Cain ettersom de ikke har den religiøse tilhørigheten.

 

Jeg tror jern skader dem på samme måte som aggrevated skade der (usikker på om det var enkelte kuei-jin eller fey(ikke med i spillet såvidt jeg vet.)) og kan være grunnen til at du gjør mer skade med kuler?

Lenke til kommentar

skal starte som brujah, men er det forskjell på menn og kvinner?, fått med meg at celerity og ranget er bra. hvilke skills bør man satse på i starten?, gidder ikke gå på en bommert med å gå for helt feil skills og ødelegge charen min, gjorde netopp det i nwn2, måtte bare slutte å spille. irriterendes.

Lenke til kommentar

Damer har lettere for å bruke seduce, og får litt andre dialoger når de snakker med menn. Men den er en useless skill uansett. Persuasion gjør akkurat samme nytten gjennom hele spillet (får ekstra dialog-muligheter som gjør ting enklere enn å bare slåss). Ranged er ikke bra i starten fordi du ikke får noen gode skytevåpen.

Problemet er at selv om det ser ut som et vanlig FPS-spill, er det terningkast og tallknusing i bakgrunnen som avgjør om du bommer eller treffer med pistol. Og det er helt avhengig av Perception/Firearms-skillene. Er de lave, treffer du knapt ei låvedør på 5 meters avstand.

 

Sats på Melee så du får brukbar skade med Tire iron (første våpenet du får holder leeeenge, baseball bat er dårligere, se på stats når du plukker opp et nytt våpen).

Neste godvåpenet, Fire Axe, kjøper du av Fat Larry i Downtown, du kommer dit etter å fullført alle questene i Santa Monica. Det holder nesten ut spillet.

Celerity er konge uansett, men du må ikke bruke alle XP-points bare i celerity, må også utvikle andre skills. Hacking er lite vits for du kan bare bruke en passord-liste fra nettet (igjen, Gamefaqs.com), og å finne passord er den eneste bruken for Hacking. Waste of points.

Research er ganske greit fordi du finner bøker som gir deg gratis skills hvis du har høy nok research-skill. Lockpicking er eseniellt, men siden Blood Buff gir deg +5 i lockpicking (pga dexterity +5), trenger du ikke så mange points i det. Du trenger ikke mere enn 1 poeng i Stealth for å snike der det trengs.

 

Ellers går du på www.gamefaqs.com og søker på Vampire bloodlines, og leser noen av FAQ'ene der. Der står det mye om hva slags skills de forskjellige klanene bør velge, hvor og når osv. Med så mange valg, er det fullt mulig å ødelegge karakteren din fullstendig så du ikke har sjans til å fullføre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Min første karakter (for 2 år siden) var en Ventrue sentrert rundt skytevåpen, og det var først mot slutten at hun kunne gå inn i en kamp uten massevis av blodpakker. Men spillet var fortsatt mulig å fullføre, og morsomt, bare litt vanskligere enn med en meele karakter.

 

Nå kjører jeg en nosferatu med meele, forskjellen er enorm, det er lett å overlave hva som helst, men man mister liksom en del av samtalene.

Lenke til kommentar

Bare å bytte til en anna char, da. Nossie er ikke ideelt for førstegangs-spill, siden du mister mye av dialoger og utsikter siden du må luske rundt i kloakken mellom quests istedet for oppe på gata. Blir mye bedre når du får max Obfuscate og kan springe rundt uten å bryte usynligheten. Men det tar jo sin tid å maxe ut. Men som Nossie får du en unik questline hos Nosferatu-bossen siden du er i klanen deres.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
skal starte som brujah, men er det forskjell på menn og kvinner?, fått med meg at celerity og ranget er bra. hvilke skills bør man satse på i starten?, gidder ikke gå på en bommert med å gå for helt feil skills og ødelegge charen min, gjorde netopp det i nwn2, måtte bare slutte å spille. irriterendes.

8646833[/snapback]

 

i begynnelsen er det vansklig å bruke skyte våpen men når man kommer litt ut blir det kjempe lett.

 

møter man en boss drar man frem .44 revolveren setter på celerity lvl 5 og dreper allt. bosser jeg sliter jævlig med med mele er drit lette. ofte greier ikke bossene å få inn et enete slag. har ikke kjøpt en eneste bloodlbag og har bare brukt 3 eller noe. det størte problemet med ranged er at ammo er dyrt, så du er mer avhenig av penger enn med en mele karakter.

 

drepte 2 keui-jin bosser som driver å hopper rundt om kring og slikt, husker jeg hadde kjempe problemer med de når jeg var mele karakter, nå dro jeg frem .44 satte på celerity og drepte dem på ca. 39sek

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Jeg har runnet spillet som Malkavian. Jeg blir aldri lei. :D

 

Edit: Angående om der finnes mods, så ligger der en del gode og slenger på internettet. F. eks mods som gir deg MANGE ekstra klaner, som er å finne i god gammel PnP-stil. Du har mods som endrer karakter-progresjonen, våpen, skins osv...

 

Der finnes ganske mange mods, bare du leter godt nok. ;P

Endret av Ilythiir
Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt i tråden bestillte jeg spillet for noen dager siden. Tipper jeg får det i morgen, gleder meg! :D

8654390[/snapback]

 

husk patch 1.2 drit i uoffisielle patcher, spill spillet vanilla først

 

jeg har nå drept han gale vampyr jegern, og reddet den norske arkilogen og fått skuddsikker vest fra Heather. nå er jeg klar for action

Lenke til kommentar
husk patch 1.2 drit i uoffisielle patcher, spill spillet vanilla først

8654458[/snapback]

Det er delte meninger om det. En kan unngå enkelte kritiske feil ved å bruke uoffisiell patch. Men bare offisiell 1.2 er greit nok, problemer kan det bli uansett.

8654662[/snapback]

 

jeg har ikke møtt noen feil egetnlig, bortsett fra at jeg satt meg fast på noen løse trepinner, men vill trykking på WASD gjorde at jeg kom meg løs

Lenke til kommentar
jeg har ikke møtt noen feil egetnlig, bortsett fra at jeg satt meg fast på noen løse trepinner, men vill trykking på WASD gjorde at jeg kom meg løs

8654731[/snapback]

De fleste som spiller støter ikke på de verre problemene. Det er vel også derfor Troika ikke fant eller tok seg tid til å fikse dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...