Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon


Anbefalte innlegg

Skal man satse på å levele opp guns-skillen eller disiplinene, da?

Har jo ikke allverdens med XP å fordele så tidlig i spillet. Har levela opp auspex til 2 og presence til 2, og noe anna småskills. Tok Celerity 2 fra starten av.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg sier se på gjengen hans..

 

http://www.rpgcodex.com/phpBB/viewtopic.ph...der=asc&start=0

 

Den tråden er helt tragisk..bare fucking fuck fuck fuck retards fuck fuck fuck.

8639129[/snapback]

Jeg har lest den tråden, og det er stort sett en intelligent diskusjon. Ikke se deg blind på språkbruken til enkelte.

 

Det er greit nok å være uenig i endringene han gjør, men jeg synes det blir for dumt å anklage Wesp på denne måten. Med unntak av utviklerne selv, har han gjort mer for spillet enn nesten alle andre.

Lenke til kommentar

Da dropper vi den diskusjonen eller tar i annen tråd..det blir litt for mye avsporing når folk lurer på ting ang. quests, da.

 

Over til mitt spm igjen, hva skal jeg levele først når jeg vil prøve å bruke guns? Er kommet til sabbat warehouse-fighten snart, så jeg har allerede brukt endel XP points..

Lenke til kommentar

Jamen man velger jo rase på bakgrunn av disipliner man vil bruke. Å ikke røre hoveddisisplinene, da kunne man like godt valgt hvilken rase som helst, liksom.

 

Auspex gir increase i Wits, som igjen øker Firearms-skillen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

men det eneste du trenger for å bruke firearms er Perception og firearms, når de begge er på 10 så treffer du så godt som altid, grunnen til at man velger Toreador er Celerity.

 

wits påvirker ikke ranged, den gir bare defence bonus.

 

når man har 10 i ranged og 5 i celerity er man så godt som usårlig. møter man en boss slår man på celerity og tømmer hagle skudd etter hagle skudd inn i jævelen

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å bli vant til å bruke skytevåpen altså..det bare føles helt på jordet, siden jeg knapt treffer noenting, og når jeg treffer er det halvparten av skaden en wack med "tire iron" + bloodbuff vil gi + at man må stoppe opp og reloade midt i kampen.

8638989[/snapback]

 

Som sagt tidligere, så blir ikke skytevåpen sterke før mot slutten av spillet, ca. når du kommer til Hollywood. Vampyrjegerbossen drepte jeg med ett sniperskudd, og ei salve fra Steyr Aug'n. Siste boss gikk ned med kun ei skuddsalve fra samme våpen. Hvis du ikke har kommet lengre enn til Sabbat-varehuset, så er det ikke så rart at du ikke dreper effektivt med skytevåpen enda. Fokuser på Perception, Firearms og Celerity; Auspex er egentlig ikke så veldig effektiv, men jeg likte den pga. at jeg kunne se auraen til fienden.

 

Når det gjelder Wesp sine patcher, så vil kanskje denne tråden vise saken i et annet lys:

 

http://www.forumplanet.com/planetvampire/t...tid=2014642&p=1

Lenke til kommentar

Tror jeg blander lore for mye med sånn spillet er laget. I min mening skal Toreador være Seduction og persuasion. Dette ville fulgt selve hovedpoenget med denne klanen. De er vakre, uimotståelige og manipulative..guns guns guns blir liksom rart for meg..

 

Men så har jeg (nesten) runna spillet før med Gangrel og Tremere, og ganske langt med Malkavian, så jeg gidder ikke spille de en gang til.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg har lest masse bøker om dem, skjønner du :) Da stemmer ikke guns guns guns filosofien helt med spillet..men det kommer man vel ikke unna uansett.

8639491[/snapback]

 

Tja, hvis man har spillt rollespillet så vet man også at ikke alle Toreador er vamper, på samme måte som at ikke alle Brujah er "opprørske bitzere", eller at alle Ventrue er oppblåste blærer.

Lenke til kommentar

No matter, jeg rerolla til Tremere. Syns det er mye morsommere med Blood Purge og slike skills :)

 

Edit: Traff visst på en stygg bug her..når jeg har reddet Lily fra stolen, og er ferdig å prate med henne står jeg bom fast, vil ikke bevege seg av flekken og ingenting virker.

Kan se rundt, og bytte disciplines men ikke aktivere noenting, heller ikke slå eller hoppe.

Når jeg prøver quicksave står det "Cannot save while frenzied". For noe tull. Var ikke sånn med forrige characteren min. Reloade hjelper ikke, har prøvd fra starten av blodbanken, men han fryser fast der uansett...argg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg har lagt merke til mange flere bugs etter å ha lagt inn uoffisiell patch enn da jeg spilte med kun den offisielle patchen fra Troika.

 

Jeg starta en Brujah nå. Han skal være en bølle uten utstråling og en slåsskjempe. Gleder meg til å komme lenger ut i spillet med ham. Min Tremere er god med skytevåpen, en sjarmør og skifter fort mening. Hvordan er deres karakterer?

Lenke til kommentar
Dette var visst også en kjent bug, og den eneste løsninga var å gå inn i console og skrive  changelevel2 sm_hub_1 taxi_landmark (så den loader santa monica-hub igjen). Får jo fullført mission uansett.

8642930[/snapback]

 

Det var den bug 1.2 pachen skulle fikse, så den bør ikke være der om man patcha spillet

 

Merkelig. Jeg har lagt merke til mange flere bugs etter å ha lagt inn uoffisiell patch enn da jeg spilte med kun den offisielle patchen fra Troika.

 

Jeg starta en Brujah nå. Han skal være en bølle uten utstråling og en slåsskjempe. Gleder meg til å komme lenger ut i spillet med ham. Min Tremere er god med skytevåpen, en sjarmør og skifter fort mening. Hvordan er deres karakterer?

8643699[/snapback]

 

Toreador'n min er en vampyr med hjerte av gull, han er mer ærlig en de fleste mennsker, han snyter ingen. Men han kan kicke some ass. kan slå inn en spiker fra 500 meter med en rifle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...