Me sjøl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det rådet tror jeg de fleste vil ha godt av, Demille. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg er ungdom og jeg kan skrive (!). Teh generaliZation Lizzm! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Mi tu. Er vel som den vanlige stereotypiske ungdom som drikker, røyker og gjør masse tull. Men jeg kan skrive ihvertfall Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Mi tu. Er vel som den vanlige stereotypiske ungdom som drikker, røyker og gjør masse tull. Men jeg kan skrive ihvertfall 8825254[/snapback] Ja, du kan tydeligvis skrive ihvertfall, men det skrives vitterlig i hvert fall. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det er kanskje bedre at vi dagens ungdom holder på sånn, enn at de "eldre" gjør det. De som skal på en måte sette et eksempel. Norsklæreren min har noen groteske orddelingsfeil. Norsklæreren, av alle Det lover ikke særlig godt. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Hater fjortis-språk. De selv tror de er de mest modne i verden, men er like modne som tiåringer. Endret 12. juni 2007 av Anorexorcist Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg er 16 år, men kan likevel skrive langt bedre enn de aller fleste på min alder. Og faktisk litt eldre grupper også. Det gjør vondt å se andre som ikke kan skrive. Spesielt de som er litt eldre, gjerne 20-30 år gamle. Som nylig avgått ungdomsskoleelev har jeg kommet frem til at vi lærer alt for mye om forskjellige tidsperioder i norsktimene, og for lite fokus på å skrive korrekt norsk. Sidemålstimene for eksempel, kan erstattes med noe annet. Dessuten tror jeg man kommer lenger ved å kunne skrive noenlunde riktig. Jobbsøknad, for eksempel. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Så sant så sant. Få mer "norsk" inn i norskfaget. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Fjortis språk og så kalt "9ggah" språk (nesten det samme) er bare dumt. De som bruker det, kan ikke å skrive og de tror de er kule... Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mi tu. Er vel som den vanlige stereotypiske ungdom som drikker, røyker og gjør masse tull. Men jeg kan skrive ihvertfall 8825254[/snapback] Ja, du kan tydeligvis skrive ihvertfall, men det skrives vitterlig i hvert fall. 8825849[/snapback] Det er nok valgfritt: http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=i...publications=23 Lenke til kommentar
Capiche Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Går i 9. klasse, og kan kalles ungdom. Har verken problemer med grammatikken eller ordbruken, føler jeg selv. Tro det eller ei, men det er i utgangspunktet nesten vel så mange syttenåringer med dårlig norsk som fjortenåringer. Folk overdramatiserer dette! Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Som nylig avgått ungdomsskoleelev har jeg kommet frem til at vi lærer alt for mye om forskjellige tidsperioder i norsktimene, og for lite fokus på å skrive korrekt norsk. Sidemålstimene for eksempel, kan erstattes med noe annet. 8843707[/snapback] Selvmotsigende. Det er nok valgfritt: http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=i...publications=23 8844213[/snapback] Da tar ordnett feil. Se nøye etter, så ser du at det uansett ikke var poenget; personen mestrer ikke en enkel kommaregel i samme setning som han skryter av sine egne språkkunnskaper. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er nok valgfritt: http://www.ordnett.no/ordbok.html?search=i...publications=23 8844213[/snapback] Riksmålsformer som (p.t., 2005) er forbudt i bokmål, er merket med trekant. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Som nylig avgått ungdomsskoleelev har jeg kommet frem til at vi lærer alt for mye om forskjellige tidsperioder i norsktimene, og for lite fokus på å skrive korrekt norsk. Sidemålstimene for eksempel, kan erstattes med noe annet. 8843707[/snapback] Selvmotsigende. Hvorfor? Ville vært hyggelig om du kunne forklare litt i stedet for å virke arrogant og bedrevitende. Om du tenker på sidemålstimene, så mener jeg at de heller kunne vært brukt til å lære mer rettskriving i hovedmålet. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Som nylig avgått ungdomsskoleelev har jeg kommet frem til at vi lærer alt for mye om forskjellige tidsperioder i norsktimene, og for lite fokus på å skrive korrekt norsk. Sidemålstimene for eksempel, kan erstattes med noe annet. 8843707[/snapback] Tror du virkelig at sidemål gjør at du skriver dårligere hovedmål? Det er såpass få timer at det umulig kan gjøre store forskjellen. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Nei, det gjør jeg ikke, og hvis du leser posten over din kan du se hva jeg mener. Jeg har ingenting i mot sidemålet, jeg mener bare at det bør være satt av mer tid til å lære å skrive riktig på hovedmål. Endret 12. juni 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ja alt var mye bedre når jeg var ung. Uttakknemlige drittunger. Men over til topic, språket er alltid i utvikling, de etablerte vil alltid klage på dette og har alltid gjort dette, men uten språkutvikling hadde vel skrifspråk ennå vært forbeholdt eliten og presteskapet. 8549026[/snapback] jeg er ung! kaller du meg en "Utakknemlig drittunge" hvor bor du?? neida.. lol.. men "som de alle sier til meg på CS.. "watch your language" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Forsiktig med personangrep her nå. Enig med det at norsk rettskriving og Norsk språk generelt burde få mer fokus. Men og kalle hverandre oppblåste idioter over det hjelper ingen. Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Som nylig avgått ungdomsskoleelev har jeg kommet frem til at vi lærer alt for mye om forskjellige tidsperioder i norsktimene, og for lite fokus på å skrive korrekt norsk. Sidemålstimene for eksempel, kan erstattes med noe annet. 8843707[/snapback] Selvmotsigende. Hvorfor? Ville vært hyggelig om du kunne forklare litt i stedet for å virke arrogant og bedrevitende. Om du tenker på sidemålstimene, så mener jeg at de heller kunne vært brukt til å lære mer rettskriving i hovedmålet. 8844912[/snapback] Prøvde, men det ble fjerna. Jeg veit jeg ikke var arrogant nå, så hva var det denne gangen, tro? Mange fintfølende folk i dette forumet, gitt. Du får sende meg ei personlig melding, hvis du fortsatt ønsker en utdyping. Redigert: Personangrep, selvfølgelig. At det ikke slo meg! Endret 14. juni 2007 av Gønn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå