Gå til innhold

Billig opptaker vs ikke fullt så billig spiller

Anbefalte innlegg

Trenger ny DVD-spiller. Min forrige kostet 270 kr, og funket 1 av 10 ganger, så til sammen 3 filmer på den før jeg knuste den (tok ut DVDen først selvsagt;)). Så de billigste dritspillerene holder jeg meg unna, selv om jeg har god erfaring med en RIMI-spiller til 400 fra 03-04..

Så, jeg ser Komplett.no har en Eltax DVR-555, som får enten godt skrevne kritikker med 4 av 5 stjerner, og en del som skriver "IKKE KJØP!" med store bokstaver.. Noen her som har erfaring? Dette er den billigste opptakeren på komplett.no, er egentlig ikke interessert i å bruke så mye mer penger men kan være åpen for andre ideer. Kr 1695.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311007

Tanke nr 2, Er jo litt artig med opptaker, men trenger ikke det.. Så hvis noen vet om en god og stabil spiller til mindre enn den Eltaxen, er jeg åpen for det og. Har forresten fått et litt dårlig inntrykk av Eltax, så det taler jo litt i mot opptakeren.. Helst under 1000, men kan koste på meg noen kroner for kvalitet..

Noen innspill?

Har for tiden en 25" CRT 4:3, som trolig blir byttet ut mot en billig LCD, dvs en som var OK til god i fjor..

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en sånn Eltax. Byttet den til fordel for en Pioneer DVD opptaker med HDMI.

Den største bakdelen med Eltax spilleren er en svært dårlig fjernkontroll. Den må holdes rett forran spilleren for å virke. Videre synes jeg Eltax'en bråker ganske mye etter en stund. Utenom det er den helt ok til sitt bruk. DivX tar den også. Man får det man betaler for, kan man vel si :)

Edit: Til en stor LCD TV med HDMI, får du bedre bilde gjennom HDMI kabel. Så du bør kanskje se etter det, hvis du skal kjøpe LCD TV med HDMI inngang?

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Bestiller meg en god gammel Samsung LE32R71B fra komplett.no nå, er på tilbud til 5999.. Fin studentTV, særlig siden jeg var på nippet til å kjøpe den for 10-11 i fjor høst :p

Så, ja, den har HDMI.. Men på vanlig DVD er det bare snakk om oppskalering, sant? Har det så mye å si på bildekvaliteten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...