Gå til innhold

Oppgradere eller kjøpe ny?


bkak

Anbefalte innlegg

Ok, med de pengene jeg har fått til jul har jeg nå 3000kr å bruke på en eventuell oppgradering (Specs på gamle pcen i signatur). I mars vil jeg ha ca 7500kr (hvis jeg sparer nå) til ny pc. Hva skal jeg gjøre? Kjøpe ny pc eller oppgradere? Og hvor burde jeg kjøpe ny pc (nettbutikk, firma osv)? Hva lønner seg?

Edit: God jul! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke så mye som kan gjørest med den gamle boksen din, og det vil bli dyrt.

 

jeg har ville ha spandert noe penger på ett nytt skjermkort, for eksempel ett Radeon9500Pro til ca 1600Kr og så spart resten til ny maskin senere, Mars som du nevner, og så plukket ut skjermkortet for å bruke i den nye maskinen.

den gamle kan du eventuelt selge eller sette opp til en dedikert fil/ftp server eller liknende (CS, UT (2k3), Q2-3 dedikert server))

Lenke til kommentar
uhm...for 7500,- erre ikke mye nytt du får....

hovedkort og skjermkort, det er 5K bare der...Ram ca. tusing...så kommer event lydkort, CPU og ei bra vifte til denne

 

For 7500 kan du få en helt grei PC! Jeg oppgraderte min maskin i forrigje måned og kjøpte:

MSI KT4 Ultra BSR

AMD XP 2000

Cooler Master Vifte

256mb Corsair RAM

Geforce3 Ti-200

 

Alt dette kom på 3400 kroner. Hovedkortet har innebygd 5.1 lyd så det trenger jeg ikke. For 7500 får du kabinett, hardisk og cd-rom også, og det virket som Moyner hadde en del deler fra før så han trenger ikke alt nytt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...