Gå til innhold

Compal HEL80 / Multicom; Anbefales Vista?

Anbefalte innlegg

Hei ærede medlemmer

Jeg venter i skrivende stund på min HEL80 bærbare fra multicom. Siden jeg vet det kommer til å ta tid før jeg får den (gjør meg ingenting) - så har jeg tid til mange spørsmål om klargjøringen.

Windows Vista, eller Windows XP?'

Har lest flere poster om HEL80-brukere som sliter med Windows Vista, og nettopp denne PC'en.

Heldig som jeg er, så sitter jeg på 3 lisenser. Hvorav består av XP Home, MCE Media Center, Og Windows Vista Home Premium.

Det jeg lurer på er; vil jeg spare meg for mye bryderi ved å installere Windows XP på denne maskinen, først som sist?

Eller er det i anno 6.5.2007 kommet oppdateringer som gjør en "problemfri" installering av Vista på denne maskinen mulig? Og vil den oppføre seg like eksemplarisk som om den var under XP?

Kan de som har erfaring med dette svare?

-Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil så absoultt anbefale deg å kjøre XP en liten stund fram til Vista blir mer problemfri. Alle funksjonene Vista har kan du uansett laste ned til XP som tredjepartsprogrammer.

Starta selv med Vista når jeg fikk ny bærbar for et par uker siden og fant fort ut at Vista var veldig nytt.

Dette ble litt mer generelt da, ikke rettet mot HEL80 spesifikt...

Lenke til kommentar
Jeg vil så absoultt anbefale deg å kjøre XP en liten stund fram til Vista blir mer  problemfri. Alle funksjonene Vista har kan du uansett laste ned til XP som tredjepartsprogrammer.

Starta selv med Vista når jeg fikk ny bærbar for et par uker siden og fant fort ut at Vista var veldig nytt.

8549684[/snapback]

Min hel 80 fungere ypperlig med Vista.

Men det skal sies at det er enkelte programmer som sliter litt, blant annet Autocad.

Ellers kommer jeg ikke på noe som ikke fungerer. :)

Så anbefaling fra meg ihvertfall...

:thumbup:

Hvis det er programmer som du er veldig avhengig av, så kan det jo være lurt å sjekke om disse er kompatible med Vista før du innstallerer.

Lenke til kommentar
Jeg vil så absoultt anbefale deg å kjøre XP en liten stund fram til Vista blir mer  problemfri. Alle funksjonene Vista har kan du uansett laste ned til XP som tredjepartsprogrammer.

8549684[/snapback]

Min hel 80 fungere ypperlig med Vista.

Men det skal sies at det er enkelte programmer som sliter litt, blant annet Autocad.

Ellers kommer jeg ikke på noe som ikke fungerer. :)

Så anbefaling fra meg ihvertfall...

:thumbup:

Hvis det er programmer som du er veldig avhengig av, så kan det jo være lurt å sjekke om disse er kompatible med Vista før du innstallerer.

8552630[/snapback]

Det jeg retter meg inn på er hardwaren. Fungerer alt alt hardware. Går viften konstant? Og fungerer fingeravtrykkleseren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...