railcat Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen som vet eller har en link til noe info angående å ta tung mc lappen i utlandet og komme tilbake til norge å få denne godkjent hos veivesenet?? Jeg har hørt at dette skal kunne gå ann, men det florerer litt forskjellig informasjon angående dette... Jeg har hørt om flere som har tatt lappen i Polen, der koster lappen utrolige 1600NOK... (takk takk, norske avgiftshelvete). Men det er litt uklar informasjon angående hvor lenge man må oppholde seg i landet, noen sier 6mnd, noen sier at kjøreskolene har funnet en Lovlig måte å unngå dette... Håper det er noen hær som kan hjelpe meg med litt info om dette, vil gjerne ha lappen før sommeren... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (...) i Polen, der koster lappen utrolige 1600NOK... (takk takk, norske avgiftshelvete). 8548908[/snapback] Prisforskjellen skyldes nok ikke først og fremst avgifter, men et høyere inntektsnivå hos norske kjøreskolelærere og ikke minst en stor forskjell i kvaliteten på opplæringen. Nå kjenner ikke jeg til polske kjøreskoler, men den norske opplæringen for førerkort klasse A har faktisk blitt ganske mye bedre i løpet av de siste årene. Du skal ikke se bort fra at du lærer mye mer enn i Polen dersom du finner en god, norsk MC-lærer. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg mener det er 6mnd så kan det bli gyldig her i Norge her også. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Nå er vel kanskje spørsmålet i første rekke økonomisk motivert, men jeg skal love deg at hvis det er et kjøretøy du trenger grundig opplæring på å føre, så er det tung MC. Derfor bør du sørge for å få en grundig opplæring, uansett hvor du tar opplæringen rent geografisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå