Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig å ta tung MC-lappen i Utlandet?

Anbefalte innlegg

Noen som vet eller har en link til noe info angående å ta tung mc lappen i utlandet og komme tilbake til norge å få denne godkjent hos veivesenet??

Jeg har hørt at dette skal kunne gå ann, men det florerer litt forskjellig informasjon angående dette... Jeg har hørt om flere som har tatt lappen i Polen, der koster lappen utrolige 1600NOK... (takk takk, norske avgiftshelvete).

Men det er litt uklar informasjon angående hvor lenge man må oppholde seg i landet, noen sier 6mnd, noen sier at kjøreskolene har funnet en Lovlig måte å unngå dette...

Håper det er noen hær som kan hjelpe meg med litt info om dette, vil gjerne ha lappen før sommeren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...) i Polen, der koster lappen utrolige 1600NOK... (takk takk, norske avgiftshelvete).

8548908[/snapback]

Prisforskjellen skyldes nok ikke først og fremst avgifter, men et høyere inntektsnivå hos norske kjøreskolelærere og ikke minst en stor forskjell i kvaliteten på opplæringen.

Nå kjenner ikke jeg til polske kjøreskoler, men den norske opplæringen for førerkort klasse A har faktisk blitt ganske mye bedre i løpet av de siste årene. Du skal ikke se bort fra at du lærer mye mer enn i Polen dersom du finner en god, norsk MC-lærer.

Lenke til kommentar

Nå er vel kanskje spørsmålet i første rekke økonomisk motivert, men jeg skal love deg at hvis det er et kjøretøy du trenger grundig opplæring på å føre, så er det tung MC. Derfor bør du sørge for å få en grundig opplæring, uansett hvor du tar opplæringen rent geografisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...