Gå til innhold

Windows Beskyttelsesfeil under installasjon av OS!


Anbefalte innlegg

Har en gammel pc som jeg ønsker å legge inn windows 98, men alltid under installasjon får jeg opp en denne feilmeldingen. Kommer heller aldri videre. Har formatert mange ganger, men dette løser heller ikke problemet. Hva kan være galt? jeg mistenker at det kanskje er harddisken som har tatt kvelden. Før jeg får opp denne meldingen kommer det opp masse rare tegn opp på skjermen.

 

Pc'en er en 166mhz, 48mbram osv.... med 2.5 gig harddisk. ønsker å bruke denne til server eller noe sånt.

 

Håper på raske svar folkens, siden dette er meget irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
virker som om HD'en er fysisk skadd...

 

prøvd med formatert disk først?

 

2.5 GB er så og si umulig og oppdrive...mulig "senter for brukt data utstyr" har noe liggende....

 

jeg har formatert disken gjentatte ganger uten noen bedre resultater.

 

Problemet oppsto etter at jeg skulle mekke litt med et gammelt isa nettverkskort. Og siden dette lagde litt krøll på os'et, tenkte jeg at jeg skulle legge inn windows 98. Og da oppsto dette problemet. pokker meg kjipt!

 

jeg mistenker også at harddisken har virkelig tatt kvelden. Men pokker heller!

Lenke til kommentar

før jeg prøvde å bytte cdrom, prøvde jeg å ta quickrestore cd'en til compaq'en min. Og etter 20 minutter starta den opp etter installasjonen. og alt funka fett. Selvom det er windows 95 jeg kjører, fikk jeg vite at harddisken ikke hadde tatt kvelden :D . Det må vel være windows 98 cd'en min som har fått altfor mange riper. :cry:

 

Jeg vil takke alle dere for hjelpen. Men jeg lurer på også om windows 2000 vil fungere på pc'en? vet at det er mindre problemer i nettverk osv.

 

( 166mhz, 48mb ram, 8mb grafikkort )

 

Peace out!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...