DevianX Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har en gammel pc som jeg ønsker å legge inn windows 98, men alltid under installasjon får jeg opp en denne feilmeldingen. Kommer heller aldri videre. Har formatert mange ganger, men dette løser heller ikke problemet. Hva kan være galt? jeg mistenker at det kanskje er harddisken som har tatt kvelden. Før jeg får opp denne meldingen kommer det opp masse rare tegn opp på skjermen. Pc'en er en 166mhz, 48mbram osv.... med 2.5 gig harddisk. ønsker å bruke denne til server eller noe sånt. Håper på raske svar folkens, siden dette er meget irriterende! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 virker som om HD'en er fysisk skadd... prøvd med formatert disk først? 2.5 GB er så og si umulig og oppdrive...mulig "senter for brukt data utstyr" har noe liggende.... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Er ikke skraper i cden? Har funne ut at windows cder tåler ikke mange riper:( Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 virker som om HD'en er fysisk skadd... prøvd med formatert disk først? 2.5 GB er så og si umulig og oppdrive...mulig "senter for brukt data utstyr" har noe liggende.... jeg har formatert disken gjentatte ganger uten noen bedre resultater. Problemet oppsto etter at jeg skulle mekke litt med et gammelt isa nettverkskort. Og siden dette lagde litt krøll på os'et, tenkte jeg at jeg skulle legge inn windows 98. Og da oppsto dette problemet. pokker meg kjipt! jeg mistenker også at harddisken har virkelig tatt kvelden. Men pokker heller! Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Holder en knapp på at cd din er ripa eller cd-rommen din er gammel, har skjedd flere ganger med meg det samme. Smekk inn en cd-brenner og innstaller fra den tex. Da blir det bra Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg vet at virus beskyttelsen i bios kan lage lignende feil.. Har du sjekket at den er avslått hvis du har dette? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 takk for gode svar folkens. Jeg skal prøve å disable virus control på bios og prøve å legge inn windows 98 fra en annen cdrom ( brenner ). Pc'en er fra 1995! Thanx people! Lenke til kommentar
Tommyh Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Har PC`n no navn? (IBM, FujitsuSiemens etc) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 før jeg prøvde å bytte cdrom, prøvde jeg å ta quickrestore cd'en til compaq'en min. Og etter 20 minutter starta den opp etter installasjonen. og alt funka fett. Selvom det er windows 95 jeg kjører, fikk jeg vite at harddisken ikke hadde tatt kvelden . Det må vel være windows 98 cd'en min som har fått altfor mange riper. Jeg vil takke alle dere for hjelpen. Men jeg lurer på også om windows 2000 vil fungere på pc'en? vet at det er mindre problemer i nettverk osv. ( 166mhz, 48mb ram, 8mb grafikkort ) Peace out!! Lenke til kommentar
Tommyh Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg ville sjekket på hjemmesiden til Compaq først. Vet av erfaring at en del eldre hovedkort fra IBM og andre ikke støtter nyere OS. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Skal du ha den som server ville jeg lagt inn win 2000 server. For da kan du koble deg til maskinen gjenom nettverket å justere på ting Så da trenger du ikke skjerm,mus,tastatur osv lobla til. Til min server går det strømm kabel og to tpkabler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå