RobertSo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg sliter med ett problem i scriptet mitt når jeg skal logge inn. Scriptet virket fint før jeg la inn kryptering idet (md5), jeg har fått til å kryptere passordet i registreringscriptet men sliter når jeg bruker md5 i login. Scriptet virket fint før kryptering ble lagt til i både reg. og login. Noen som vil hjelpe en noob? <?php $dbhost = "hosten min"; $dbuser = "brukernavn"; $dbpass = "passord"; $database = "db"; //henter fra login skjema $pass = md5($_POST['passord']); $bruker = $_POST['brukernavn']; //logger inn i database $con = mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass); $sqldb = mysql_select_db($database); //henter resultat $result = mysql_query("SELECT * FROM brukerdatabasen WHERE passord='$pass' AND brukernavn='$bruker'") or die(mysql_error()); $row = mysql_fetch_array( $result ); //hvis det er flere enn 0 rekker if ($row > 0) print $brukernavn." du er logget inn."; //bruker denne til scriptet virker else print "Du har skrevet feil brukernavn eller passord."; mysql_close(); ?> Endret 6. mai 2007 av rawrabbit Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ser ingen openbare feil i skriptet ditt, er du sikker på att passordet i databasen er md5 kryptert og at feltet kan inneholde 32+ bokstaver ? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Som sagt, hørest ut som feilen ligger i at du ikke har plass til 32 tegn's passord i databasen. Dette vil resultere i at hashen som blir lagret i databasen vil bli kuttet ned, og derfor ulik den som brukeren skriver inn... Har brent meg på denne feilen selv en gang, satt i timesvis uten å forstå en drit Lenke til kommentar
MsFoster Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det de da prøver å si er at du skal sjekke felttype på kolonnen din. Mest sansynlig står den da som varchar 20, hvor 20 er maks antall tegn en celle kan inneholde. Lykke til Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Det de da prøver å si er at du skal sjekke felttype på kolonnen din.Mest sansynlig står den da som varchar 20, hvor 20 er maks antall tegn en celle kan inneholde. Lykke til 8549319[/snapback] takk for svar skal sjekke nå Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Det var lengden på passord i db ja. Takker og bukker for all hjelp Hadde nok sittet i mange timer og klødd meg på haken hvis ikke dere hadde satt meg på rett spor ja. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ps, md5 er en hash-algoritme, og ikke en kryptering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå